۲۴۲۸۲۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

آلبوم جدید گروه چارتار با عنوان "جاده می رقصد " به بازار عرضه شده، در فصل خوب تلفیقی ها چارتار هواداران پر شماری دارد، گروهی که برای متن ترانه ارزش زیادی قائلند و با تحریر هایی اصیل در فضای موسیقی پاپ از هوادارانشان دلبری می کنند

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته



برترین ها - ایمان عبدلی:

کیوسک: "اندیشه پویا" شماره ی جدید روی پیشخوان آمده، با پرونده ای خاص در مورداستبداد منور، پرونده بعدی "اندیشه پویا" در باب دیکتاتوری رضاخان است. در این پرونده نسبت استبداد و دولت مدرن از یکسو و موضوع تجددخواهی به بحث گذاشته شده و مبحث دیکتاتوری نخبگان به نقد گذاشته شده است،در این شماره یک یادداشت جالب توجه از مرتضی کاشی در باب افول بقالی ها و رونق مال ها می خوانید و همچنین پرونده ی کوچکی در مورد سیمای روشنفکر در ادبیات داستانی از دیگر خواندنی های این شماره است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

اکران: "مزار شریف" ساخته ی عبدالحسین برزیده روی پرده آمده ،فیلمی که به واقعه ی حمله به کنسولگری ایران در افغانستان که در سال ۱۳۷۷ اتفاق افتاد می پردازد ،ساختار روایی فیلم با بازجویی کاراکتر اصلی تعریف می شود، او در واقع تنها به جا مانده از آن واقعه است از این رو روایت با فلاش بک های متعدد همراه است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

داستان مستند فیلم با پرداخت های داستانی هم همراه شده، حضور مهتاب کرامتی را در ساختار روایت می شود اینگونه توجیه کرد، فیلم ریتم نسبتا مناسبی دارد اما اشکالاتی هم دارد که قابل چشم پوشی نیست از جمله غیر قابل باور بودن لوکیشن های جایگزین مزار شریف.

تماشاخانه: نمایش دایی وانیا به کارگردانی میکائیل شهرستانی و بر اساس نوشته ی معروف آنتوان چخوف، این روزها مهمان تماشاخانه دراما است ،نمایشی که با لحنی طنز فضای ابزورد و رئالیستی را ترسیم می کند، شهرستانی کارگردان سخت گیری است و نمایشهای تحت کارگردانی او از استاندارد های خاصی برخوردار است،به هر حال آنهایی که فضاهای کلاسیک را دوست دارند نمایش را ببینند،ضرر نمی کنند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

داستانی که در دوره ی افول اصلاحات در روسیه نوشته شده و کاملا اجتماعی است. در پایان یک دیالوگ ازنمایش :«مردها به هیچ زنی نمیتونن بی اعتنا باشن مگر اینکه زن خودشون باشه»

آلبوم: آلبوم جدید گروه چارتار با عنوان "جاده می رقصد " به بازار عرضه شده، در فصل خوب تلفیقی ها چارتار هواداران پر شماری دارد، گروهی که برای متن ترانه ارزش زیادی قائلند و با تحریر هایی اصیل در فضای موسیقی پاپ از هوادارانشان دلبری می کنند، آلبوم ۹ قطعه دارد؛ با صدای آرمان گرشاسبی ،آهنگسازی آرش فتحی ،ترانه سرایی احسان حائری و تنظیم آیین احمدی ،فضای کار مشابه آلبوم قبلی است اگر کارهای قبلی را دوست داشته اید این را هم می پسندید.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

قسمتی از متن ترانه ی جاده می رقصد : مانده در خاطر شاخه ام، لحن میوه چیدنت/مانده بر اندام پرواز من، عطر پر کشیدنت/ای کاش تنهایی نبود، این در کنارم ماندنت/جاده می رقصد به ساز، بی محابا راندنت

نمایش خانگی: اگر تا امروز "دندون طلا" را تماشا نکرده اید، زودتر به فروشگاه نزدیک منزل بروید و سریال را خریداری کنید .تا این تاریخ چهار قسمت از سریال توزیع شده و داستان و شخصیت ها جا افتاده اند، فضای تاریخی و موزیکال کار جدید میرباقری باور پذیر در آمده؛ خصوصا با بازی های خوبی که در کار دیده می شود ،سریال «سیگنال موجود نیست» هم از چند روز دیگر به بازار می آید، کاری از مهدی مظلومی با بازی بازیگرانی همچون :مهران غفوریان ،سیامک انصاری ، علی صادقی و...سریاالی که قرار بود از شبکه سه پخش شود و سر از شبکه نمایش خانگی در آورد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

گالری: گالری آبی میزبان نمایشگاهی است در قالب مجسمه و نقاشی ،محمود ساکی ،فرانک ایرانی ،امیر حسین اسدی ،مجتبی قاسمی از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان را در این نمایشگاه عرضه می کنند در توضیح این نمایشگاه که عنوان "زیست - قدرت "را برای آن انتخاب کرده اند ،آمده است «نمايشگاه ، نگاهی به مسئله ي قدرت و جنسيت در فضاهاي مختلف زندگي در جامعه ي ايران می پردازد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

از فضاهايي که اين نوع اِعمال قدرت بر آن حاکم است؛ فضايي است که گفتمان قطبي نگري در مقوله ي جنسيت در آن رواج دارد. اين گفتمان سعي بر هنجارمند کردن رفتارِ هرجنس براي کنترل و اداره ي زندگي زنان و مردان جامعه را دارد و از طريق اِعمال قدرت از سوي حکومت و جامعه، افراد را با محدوديت هايي در قالب قانون گرايي ها و عقلانيت گرايي هاي فردي و اجتماع مواجه می کند»

کتاب: "ما ایرانیان " زمینه کاوی تاریخی و اجتماعی خلقیات ایرانی است ،کتابی که مقصود فراستخواه آن را نوشته و نشر نی آن را منتشر کرده است ،کتاب به شیوه ی جامعه شناسانه خلقیات ایرانی معاصر را واکاوی کرده است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

خلقیاتی که در عموم ما مشترک است و در این اثر به شکل علمی و ریشه ای در مورد آن قلم فرسایی شده است اینکه چرا بدگویی می کنیم ؟ چرا در گفت و گو ضعیفیم؟ کمبود شفافیت ،رودر بایستی ،پنهان کاری ،تربیت از طریق تنبیه فیزیکی ، تقلب ،اقتدار طلبی و...کتابی در ۲۳۷ صفحه وبا هجده هزار تومان قیمت ، ضمنا ادبیات کتاب فوق العاده روان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البوم جاده می رقصد چارتار مححححححححشششششششششششششششششششششررررررررررررررررررر بووووددددد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج