۲۴۳۰۰۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

وزیر ارشاد: پای فیلم ها می ایستم

علي جنتي با اشاره به فيلم سينمايي «رستاخيز» گفت: بايد در اين فيلم از هاله نور استفاده شود.البته من پاي فيلمي که بر اساس قانون مشکلي نداشته باشد ايستاده‌ام همان طور که پاي «قصه‌ها» ايستادم، در حال حاضر دو کارت زرد گرفتم و کارت زرد سوم هم در راه است.

خبرگزاری فارس: جشن سازمان سينمايي به مناسبت روز ملي سينما با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي علي جنتي و حضور چهره هاي مطرح و شناخته شده سينمايي در کاخ سعد آباد برگزار شد.

در ابتداي مراسم که اجراي آن بر عهده فرزاد حسني بود بعد از تلاوت قرآن و پخش سرود ملي و همچنين اجراي گروه موسيقي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سياست دولت حمايت از همه هنرمندان است و خرابي هاي بسياري در دولت هاي نهم و دهم در عرصه فرهنگ ايجاد شده است.

وي در اين مراسم اظهار کرد:روز ملي سينما را به شما سينماگران تبريک مي گويم. در طول هر سال يک جلسه داريم که در کنار هم مي توانيم با يکديگر گفت وگو کنيم.

او گفت: خوشحاليم براي سومين بار در اين جشن در کنار شما هستيم. اين دولت از ابتداي تشکيل تا امروز دچار چالش هاي فراواني بوده که بخش عمده اي از آن ميراث دو دولت نهم و دهم بوده است و مشکلات و تنگناهايي که کل کشور روبرو بوده و همه در زندگي روزانه با آن روبرو هستيد حاصل اين دولت ها است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي توضيح داد: بزرگترين اولويت اين دولت، برداشتن زنجيرهايي بود که دست و پاي مردم را بسته بود و تحريم هاي ظالمانه اي به ما تحميل شده و اقتصاد ما را فلج کرده بودند. کارخانجات ما رو به تعطيلي رفته و درآمد کشور به پايين آمده است.

جنتي ادامه داد: سال گذشته دولت سال سخت و امسال سال سخت تري را داشت زيرا سال گذشته نفت را در ميانه ۱۰۵ دلار مي فروختيم و امسال در حد محدودي ۴۵ دلار فروختيم.

وي عنوان کرد: امسال دولت سياست رياضتي پيش گرفته و وزرا سفرهاي خارجي خود را کم کردند و وزارتخانه ها نيز سياست رياضتي دارند و درآمد دولت کاهش پيدا کرده و در زمينه طرح هاي عمراني و طرح هاي فرهنگي دولت با مشکل روبرو است.

او همچنين در ادامه اظهار داشت: خوشحالم با تلاش شبانه روزي وزارت خارجه و تدبير رييس جمهور، توافقي بين ما و ديگر کشورهاي جهان حاصل و تحريم ها برداشته شد و در آينده نچندان دور تحريم ها به طور کل برداشته و پول هاي بلوکه شده آزاد مي شود و امکان ايجاد گشايش در کشور فراهم مي شود و آينده اميدبخشي خواهيم داشت.

جنتي افزود: اميدواريم در حمايت از اهالي سينما و فيلم هاي توليدي بتوانيم کمک بيشتري داشته باشيم.

وي با تقدير از تلاش هاي سازمان سينمايي براي بهبود سينما و حمايت از سينماگران اظهار کرد: بازگشايي سالن هاي مختلف در سطح کشور و توافقاتي که با بنياد مستضعفان براي راه اندازي ۱۰۰ سالن فرهنگي کشور به عنوان سالن سينما از جمله اين اقدامات است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: جلسات متعدد و مکرري با بانک هاي خصوصي و اصحاب سرمايه داشتم تا حمايت آنان را در زمينه سرمايه گذاري در زمينه فرهنگ جلب کنيم و به اين نتيجه رسيديم که شرکتي فرهنگي از سوي اين صاحبان سرمايه و هولدينگ هاي بزرگ تاسيس و از فيلم هاي توليد شده حمايت شود.

جنتي ادامه داد: در آينده نزديک در مهرماه جلسه اي با جمع کثيري از اصحاب سرمايه علاقه مند به سرمايه گذاري در زمينه فرهنگي خواهيم داشت تا بتوانيم در زمينه هاي مختلف فرهنگي سرمايه گذاري داشته باشيم.

جنتي در ادامه گفت: در طول سال گذشته مخاطبان سينما افزايش يافت؛ البته صحبت هاي دوستان را خواندم که اشاره کرده بودند برخي نابازيگرند، ناکارگردانند و ناتماشاگر. اما همين ناتماشاگر امروز مخاطبان شما هستند و اين اتفاق نتيجه تلاش سينماگران و سازمان سينمايي است.

جنتي با اشاره به اين که اين دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آمده پذيرش هر نقدي است گفت: بولتن هايي که از سوي وزارت ارشاد و اهالي سينما تهيه مي شود مطالعه مي کنم و بسياري از نقدها وارد است البته برخي نقدها غير منصفانه و بدون توجه به شرايط سياسي و اجتماعي است اما همه نقدها را مي پذيريم.

جنتي توضيح داد: سياست کلي دولت حمايت از مجموعه فيلم هاي توليدي است و تلاش مي کنيم به تلاش سينماگران در ساخت يک فيلم ارج بنهيم اما در زمان نمايش دچار مشکلاتي هستيم و گاه نياز به اصلاح يک فيلم و يا متوقف شدن يک اثر سينمايي مي شود.

وي ادامه داد: اگر درباره مسائل فيلم ها صحبت کنيم شايد اين تصميمات قانع کننده باشد. ما با مجموعه اي از مسائل در سينما و ديگر عرصه هاي هنري روبرو هستيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان کرد: سال گذشته ۷۲ هزار عنوان و در نمايش امسال بيش از ۴۰۰ هزار عنوان کتاب مي آيد و اگر مطلب و يا پاراگرافي مشکل داشته باشد غير منصفانه در برخي مطبوعات نقد مي شود

جنتي تصريح کرد: تحت تاثير فشار رسانه ها نيستم و تحت تاثير صحبت هاي نمايندگان مجلس درباره سينما نيستم بلکه بر اساس ضوابط عمل مي کنيم و تحت تاثير کسي قرار نمي گيريم.

وي گفت: برخي سينماگران اشاره مي کنند که به دليل اشکالات وارده به يک فيلم از سوي يک نماينده اثر ياد شده توقيف مي شود در صورتي که اينگونه نيست.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: دو کارت زرد گرفتم و کارت سوم نيز به دليل فيلم قصه ها در راه است. فيلم قصه ها مشکلي نداشت و بايد اجازه اکران مي گرفت.

جنتي ادامه داد: ديدم در جشن خانه سينما بحث فيلم رستاخيز مطرح شد؛ شنبه با احمد رضا درويش جلسه اي دارم و توضيحات کافي را در اين جلسه به اين کارگردان اعلام مي کنم. پيش از اينکه وزير باشم فيلمي که بيشترين حمايت را کردم روز رستاخيز بود و از اين اثر سينمايي به عنوان فيلم فاخر تعريف کردم. فيلمي مثل رستاخيز از سوي جمعي وراجع تقليد مي گويند چهره حضرت ابوالفضل نبايد مستقيم نشان داده شود و به ما حق بدهيد ما به ديدگاه فقهي مراجع احترام بگذاريم و کشور ما ديني است.

وي تاکيد کرد: عليه من تظاهرات کردند و گفتند اين وزير صهيونيست را از اين وزارتخانه بيرون ببريد اما ما به اين موضوع توجه نکرديم.

به گفته وزير ارشاد، بايد به نظرات مراجع تقليد توجه کنيم و روي محتواي اين اثر مشکلي نداشتيم.

جنتي تصريح کرد: صدا و سيما که زير نظر رهبري نمايش داده شد اين بخش (نمايش چهره معصومين) سانسور شد. وزارت ارشاد بايد به تبعات ديني و مذهبي توجه کند.

وي گفت: رويکرد کلي ما حمايت از همه سينماگران است و در جايي معذورات قانوني و اجتماعي داريم که بايد توجه کنيم.

وزير ارشاد تاکيد کرد: در مورد مسئله نامگذاري فيلم فجر، نامش را تغيير دادند و جنجالي به پا شد. نسبت به ايمان دکتر ايوبي و سيد رضا ميرکريمي دبير بخش بين الملل جشنواره شکي نيست و مجبور شدم بار ديگر اعلام کنم که عنوان جشنواره فجر است و فجر از قرآن گرفته شده و کلمه مقدسي است.

جنتي تصريح کرد: براي اينکه بهانه را از دست برخي بگيريم مجبور شديم اين موارد را اعلام کنيم.

وي ادامه داد: تلاش کرديم برخي خرابي ها را ترميم کنيم راه طولاني را در پيش داريم و امسال نيز اين راه را دنبال مي کنيم. در حوزه سينما هر کسي يک سليقه دارد و هر فيلمي که ساخته مي شود افراد با ديدگاه هاي مختلف درباره آن نظر مي دهند و ما هر قدمي که بر مي داريم به نقدها توجه مي کنيم و بايد سعي کنيم اشکالات را رفع کنيم.

جنتي همچنين پيشنهاد داد که همايش بزرگي را از سينماگران و ناقدان سينما برگزار کنيد و از نظرات استفاده کنيد.

سيد رضا ميرکريمي دبير بخش بين الملل جشنواره فيلم فجر نيز در اين مراسم اظهار کرد: از دکتر ايوبي به دليل ادبيات محترمانه اي که در سينما به کار بردند تقدير مي کنيم البته توقع نداريم کارهاي زيربنايي جدي از سوي وزارت ارشاد اتفاق بي افتد و اين امر نيازمند عزم جدي است که بايد برگرفته از باور به فرهنگ باشد.

وي ادامه داد: اگر باور نباشد صله دادن ها کم اثر است. امروز آمريکا هاليوود را براي ايجاد امنيت ملي در اين کشور ترجيح مي دهد؛ آيا غرب از ما فرهنگ دوست تر است؟ بحث هزينه و فايده است آنها مسيرهاي رسيدن به هدف هاي ملي را از مسيرهاي کم هزينه انتخاب کنند و عرصه فرهنگ کم هزينه است.

مديرعامل خانه سينما توضيح داد: باور کنيم که بسياري از سردرگمي ها و مشکلات مزمن سياسسي و اقتصاد و امنيت ملي ناشي از کم کاري هاي فرهنگي تاريخي است و مسيرهاي کم هزينه اي از جمله سرمايه گذاري در عرصه فرهنگ وجود دارد.

حجت الله ايوبي رييس سازمان سينمايي نيز در اين مراسم اظهار کرد: اين جشن، جشن سينماگران است و خوشحالم که هستيد. همچنان اميدوار باشيد اگر سال گذشته با ترديد مي گفتم که بايد اميدوار بود امروز با اطمينان مي گويم روزهاي بهتري در پيش روي ما با همدلي شما است.

وي يادآور شد: به دوستان خانه سينما به دليل برگزاري جشن هاي خوب خانه سينما تبريک مي گويم ؛ قرار بود نشست نقد و بررسي خود را برگزار کنيم اما به دليل جشن هاي خانه سينما اين نشست ها به تعويق افتاد.

رييس سازمان سينمايي تاکيد کرد: حرف هاي شما را مي شنويم؛ کاستي ها را جبران مي کنيم و سينما را با يکديگر پيش مي بريم و ما محکوميم که اميدوار باشيم و اين راه را با يکديگر پيش مي بريم.

در ادامه اين مراسم کيک يکسالگي گروه هنر و تجربه نيز با حضور اعضاي شوراي سياستگذاري اين گروه بريده شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج