۲۴۳۴۰۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

گوگل می‌تواند نتیجه انتخابات‌ را عوض کند!

واشنگتن پست در مطلبی توضیح داده است که گوگل چگونه می تواند در انتخابات کشورهای مختلف موثر باشد. یک محقق امریکایی قدرت تاثیر گذاری گوگل را تا ۲۵ درصد نتایج انتخابات ارزیابی می کند.

مجله مهر: واشنگتن پست در مطلبی توضیح داده است که گوگل چگونه می تواند در انتخابات کشورهای مختلف موثر باشد. یک محقق امریکایی قدرت تاثیر گذاری گوگل را تا ۲۵ درصد نتایج انتخابات ارزیابی می کند.

حتما شما هم از شنیدن این حرف که گوگل هم می تواند در رقم زدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سراسر جهان نقش بسزایی داشته باشد تعجب خواهید کرد.

گوگل بر گرفته شده از واژه «گوگول» به معنای «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد. گوگل به طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان بوده و روزانه بر روی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد.

«واشنگتن پست» در مطلبی در رابطه با نقش گوگل در تغییر نتایج انتخابات ها (بویژه انتخابات آمریکا) به سراغ «رابرت اپستین» روانشناس و خبرنگار آمریکایی رفته و این خبرنگار می گوید: «از دیدن نتایج تحقیقات متعجب شدم. ما همان چیزی را می خوانیم که مدیران گوگل می خواهند! و تفکر و عقیده ما نسبت به آنچه که در گوگل جستجو می کنیم تا حدی تحت تاثیر گوگل قرار می گیرد، بدون اینکه خود از آن خبر داشته باشیم!»

بر اساس این گزارش دانسته های ما تا حد بسیار زیادی همان چیزهایی است که در رسانه های اجتماعی یا به اصطلاح رسانه های موثق گفته می شود. بدون شک می توان گفت رسانه های اجتماعی نقش بسیار بزرگی در هر همه پرسی یا انتخاب دارند.

این محقق آمریکایی معتقد است گوگل به عنوان رایج ترین موتور جستجوگر در سرتاسر جهان می تواند عقیده شما را در انتخابات بعدی شکل دهد. اگر در گوگل در مورد یک حزب یا یک نامزد ریاست جمهوری جستجو کنید، نتایج جستجوی شما، چه مثبت و چه منفی، در انتخاب کردن یا نکردن آن نامزد توسط شما تاثیر زیادی دارد. بنابراین در ایام انتخابات سایت هایی مانند گوگل و فیس بوک می توانند در سرنوشت انتخابات در کشور شما نقش بسزایی داشته باشند.

«رابرت اپسین» از این تاثیر با عبارت «قدرت دستکاری رای» (VMP) یاد کرده و می گوید: «بر اساس حواشی پیروزی های انتخابات در سراسر جهان، گوگل می تواند نتایج بیش از ۲۵ درصد انتخابات را رقم بزند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج