۲۴۳۴۹۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فرکی: هواداران فریب حاشیه‌ها را نخورند

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در یادداشتی مفصل که آن را در اختیار ایسنا قرار داده درباره مسائل مختلفی که این روزها پیرامون خود و تیمش در رسانه‌ها و محافل ورزشی مطرح می‌شود توضیح داد. حسین فرکی در این یادداشت شایعات مربوط به محرم نویدکیا و عدم علاقه‌اش به جذب بازیکن جدید را تکذیب و مشکل دو بازیکن خارجی تیمش و اجازه رفتن حاج‌صفی از تیم را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: سرمربی تیم فوتبال سپاهان در یادداشتی مفصل که آن را در اختیار ایسنا قرار داده درباره مسائل مختلفی که این روزها پیرامون خود و تیمش در رسانه‌ها و محافل ورزشی مطرح می‌شود توضیح داد. حسین فرکی در این یادداشت شایعات مربوط به محرم نویدکیا و عدم علاقه‌اش به جذب بازیکن جدید را تکذیب و مشکل دو بازیکن خارجی تیمش و اجازه رفتن حاج‌صفی از تیم را تشریح کرد.

یادداشت حسین فرکی را در ادامه می‌خوانید:

سال ششم است که در لیگ برتر کار می‌کنم. در هر سال و در هر تیمی که کار کرده‌ام پنج اصل را الگوی کار بازیکنان و کادر فنی قرار دادم و البته خودم سعی کرده‌ام به آن عمل کنم. از بقیه هم همین درخواست را داشته‌ام. این پنج اصل عبارتند از دیانت، سلامت، صداقت، رفاقت و رقابت که بارها این موضوع را در رسانه‌ها اعلام کرده‌ام. به همه این موارد می‌توان نگاه انفرادی و تیمی داشت. در فضای موجود احساس می‌کنم اگر در این فضا هر کس نتواند خودش را با این پنج اصل هماهنگ کند و با اصول ما حرکت نکند، به این معنی است که از ما نیست و نمی‌خواهم خدای نکرده به تیم لطمه‌ای وارد شود. انتظار ما در این فصل این بود که مشکلی در سپاهان نداشته باشیم. مشکلاتی که ابتدا خواسته و در ادامه ناخواسته به وجود بیاید. در هر دو حالت و تا به این لحظه نتیجه خوبی را کسب کرده‌ایم اما این بدین معنی نیست که همیشه شرایط خوب بماند. از روی صداقت عرض می‌کنم که باید با افکار عمومی، هواداران، مردم و عاشقان فوتبال صادق باشیم. برای روشن شدن اتفاقات فوتبالی لازم است که چند نکته را یادآوری کنم.

۱- بیشترین لطمه در صورت شکست به سرمربی وارد می‌شود و در شرایط کنونی در صورت شکست قصد توجیه ندارم به شرطی که احساس کنم صداقت و انصاف رعایت می‌شود انتظار دارم که هواداران و مردم هر حرف یا مطلبی را که از طرف من بیان نشده است قبول نکنند.

۲- اگر گمانه‌زنی شود و هوادار هم باور کند که اسم محرم نویدکیا از لیست سپاهان خارج می‌شود باید صراحتا اعلام کنم تا زمانی که من در سپاهان هستم اسم محرم از لیست سپاهان خارج نمی‌شود و هر روزی هم که محرم بخواهد می‌تواند به تیم بیاید و قدمش روی چشم ماست حتی اگر آن روز، امروز باشد و حتی اگر بازی نکند. به مطلب دیگری در مورد محرم اشاره می‌کنم که در یک رسانه‌ عنوان شده بود. در این مطلب عنوان شده بود که محرم گران‌ترین بازیکن لیگ است که این موضوع درست نیست. محرم در این بخش هیچ احتیاج مالی ندارد ثانیا محرم به باشگاه لطف کرده و وجدان کاری را در نظر گرفته است و نخواسته حقی از باشگاه ضایع شود وگرنه محرم می‌توانست از همان ابتدا مثل سایر بازیکنان قرارداد مالی خود را ببندد. همچنین عنوان شده است محرم برای هر بازی ۴۵ میلیون تومان می‌گیرد و این مبلغ را در ۳۲ بازی ضرب می‌کنند که مجموعا می‌شود یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان پس محرم را گران‌ترین بازیکن لیگ می‌دانند که به نظر من این انصاف نیست در این فضا چنین قضاوتی را بکنیم. به اعتقاد من محرم برای هر بازی اگر هم این مبلغ را بگیرد، در صورتی که همه بازی‌ها را هم به میدان برود، بحق است چرا که او بیشتر از هر بازیکنی توانسته جام‌های قهرمانی را به دست بیاورد و پرافتخارترین بازیکن لیگ است. در صورتی که تعدادی از بازیکنان شاغل در لیگ برتر همین مبلغ را می‌گیرند اما بازدهی کافی را برای تیم‌هایشان ندارند و این نحوه قضاوت درباره محرم را عادلانه نمی‌دانم.

۳- در رابطه با انتقال احسان حاج صفی باید بگویم احسان به صورت شفاهی و بدون اینکه مبلغی را دریافت کند، برای رسیدن به خارج از کشور با باشگاه توافق کرده بود. البته این در شرایطی بود که اگر من در سپاهان بمانم بازیکنی از تیم جدا نشود اما به دلیل اینکه با احسان صحبت شده بود و به او قول داده بودند که در صورت دریافت پیشنهاد از تیم‌های اروپایی با انتقال او موافقت شود، این موضوع را پذیرفتم. به نظرم احسان حق داشت باشگاه و مدیریت هم با انتقال احسان موافقت کردند و نظر مثبتی نسبت به این موضوع داشتند به شرطی که منافع باشگاه و احسان محفوظ بماند و من هم در این شرایط در حق احسان مقابله به مثل و مردانگی کردم و از حق خودم گذشتم تا احسان موفق باشد. بدون شک بودن احسان به نفع ما بود و غیبت او بیشتر به ضرر من و تیمم است اما چاره‌ای جز قبول این کار نداشتم. در این شرایط هم تا نیم فصل نمی‌توانیم بازیکنی را به جای احسان حاج صفی وارد لیست‌ کنیم. محرم و احسان بر خلاف نظر من در کنار ما نیستند که البته امیدوارم محرم به جمع ما بازگردد هم به خاطر منافع خودش و تیمش که شامل بازیکنان و کادر فنی می‌شود و همچنین به خاطر هواداران که هر روز از من می‌خواهند محرم را به تیم بازگردانم.

۴- درباره دو بازیکن خارجی تیم‌مان لئوناردو پادوانی و لوسیانو پریرا که از بهترین بازیکنان خارجی شاغل در فوتبال ایران هستند، باید بگویم متاسفانه اشکال یا اشتباهی در ثبت قرارداد آن‌ها رخ داد که تا حدودی حل این مشکل زمان‌بر شده است. این موضوع هم باز بیشتر به ضرر بازیکن، تیم و من شده است که هنوز هم به دنبال حل مشکل آن‌ها هستیم. در جلسه با باشگاه هم عنوان کردم که تا مشخص شدن وضعیت نهایی این بازیکنان، هیچ اقدام و تصمیمی را نمی‌توانیم بگیریم. در حال حاضر هم منتظریم تا پاسخ نهایی آن‌ها به دست ما برسد. هر دوی این بازیکنان از شرایط فعلی ناراحت هستند. این بازیکنان در حال حاضر به طور جدی تمرین‌هایشان را با ما دنبال می‌کنند تا از این بلاتکلیفی خارج شوند. به طور طبیعی نبود این ۴ بازیکن،‌ محرم، ‌احسان، شیمبا و پادوانی بدون تاثیر نیست. البته باید اشاره کنم که در مجموعه ما بازیکنانی هستند که در غیاب آن‌ها زحمت بیشتری می‌کشند تا کمبودها را جبران کنند. بازیکنان بزرگی مانند هادی عقیلی، رحمان احمدی، شهاب گردان، محمدرضا خلعتبری، رسول نویدکیا، پاپی، عبدالله کرمی وریا غفوری و حبیب گردانی و بازیکنان جوانی مانند شریفی، کریمی، سرلک و بازیکن خارجی دیگر تیم‌مان و در کنار آن‌ها سایر بازیکنان که تلاش بسیاری انجام می‌دهند. در حال حاضر با اتفاقاتی روبه‌رو شده‌ایم که امیدوارم هر لحظه خبر خوبی درباره دو بازیکن خارجی به دست ما برسد و تا حدودی مشکلات‌مان حل شود. تا زمانی که وضعیت آن‌ها مشخص نشود نمی‌توانیم اقدامی بکنیم. در لیست فعلی بازیکنان سپاهان، یک جای خالی وجود دارد که آن را می‌توانیم با بازیکنان ایرانی یا خارجی پر کنیم. در چند وقت گذشته عنوان شده است که من علاقه‌ای به جذب بازیکن ندارم. باید بگویم این موضوع صحت ندارد. دنبال بازیکن هستم به شرطی که مقررات اجازه بدهد و همچنین آن بازیکن خوب باشد. هر روز چند بازیکن را به من معرفی می‌کنند و فقط به فکر منافع خودشان هستند. در این شرایط ترجیح می‌دهم یک بازیکن جوان را به تیمم بیاورم به جای اینکه یک بازیکن بی‌کیفیت را در سپاهان جذب کنیم. در شرایط فعلی هواداران بدانند که خیلی از مسائلی که درباره حاشیه‌های ایجاد شده در سپاهان عنوان می‌شود صحت ندارد.

۵- در پایان از هواداران واقعی سپاهان می‌خواهم که در روزهای سخت در کنار تیم و کمک‌حال ما باشند نه اینکه خدای نکرده ما را زیر فشار قرار دهند و تیم لطمه بخورد. بار دیگر موضوعی که در ابتدا اشاره کرده بودم را می‌گویم که خارج از پنج اصلی که در ابتدا گفتم عمل نخواهم کرد و توجه به پنج اصل دیانت، سلامت، صداقت، رفاقت و رقابت را در دستور کار قرار خواهم داد. به همه هواداران هم توصیه می‌کنم که فریب حاشیه‌ها را نخورند و کمک حال تیم باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج