۲۴۳۵۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

برترین شرکت های اینترنتی در اردیبهشت ماه

فهرست برترین شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای اینترنت در اردیبهشت ماه امسال و براساس تست سنجش سرعت که از سوی کاربران اینترنتی انجام شده است در ۳ بازه زمانی و ۴ گروه اعلام شد.

خبرگزاری مهر: فهرست برترین شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای اینترنت در اردیبهشت ماه امسال و براساس تست سنجش سرعت که از سوی کاربران اینترنتی انجام شده است در ۳ بازه زمانی و ۴ گروه اعلام شد.

مرکز توسعه مدیریت اینترنت - متما- هرماه شرکتهای برتر ارائه دهنده خدمات اینترنت را از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت از طریق نرم افزار سنجش سرعت ارزیابی می کند که در این زمینه از تستی که از سوی کاربران انجام می شود، نیز کمک گرفته می شود به نحوی که کاربران اینترنت با تست و اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود که از طریق دانلود نرم افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت امکان پذیر است در این ارزیابی شرکت می کنند.

در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود و اتصال به سرور سنجش سرعت، متوسط سرعت اتصال خود را محاسبه کرده که این سرعت محاسبه شده در این حالت، میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است.

تست سنجش سرعت اینترنت از آن جهت حائز اهمیت است که چنانچه بخشی از پهنای باند ارائه شده به کاربر توسط کاربر دیگری اشغال شده باشد، میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود و به این ترتیب کم فروشی شرکتها در ارائه اینترنت واقعی به مشترکانشان مشخص می شود.

کاهش استقبال کاربران از سنجش سرعت اینترنت

نتایج تستهای کاربران اینترنت از نرم افزار سنجش سرعت در اردیبهشت ماه امسال از کاهش استقبال کاربران از تست سنجش سرعت اینترنت حکایت دارد که دلیل آن هنوز مشخص نیست اما نتایج به دست آمده از ارزیابی شرکتهای اینترنتی نشان می دهد که معدود کاربرانی در بازه های زمانی مختلف و در پارامترهای دسترسی مختلف سرعتی که از اپراتورهای اینترنتی دریافت می کنند را تست کرده اند و براین اساس شمار شرکتهایی که در این ارزیابی مورد آزمایش قرار گرفته اند طی دو سال اخیر بسیار کاهش یافته است.

این درحالی است که در دو سال اخیر و در آغاز اجرای این طرح، ماهانه شاهد افزایش تعداد شرکتهای اینترنتی به لیست برترین ها به دلیل افزایش چشمگیر تعداد تستها بودیم که این امر باعث شده بود تا شرکتهای اینترنتی کیفیت سرویس های خود را بهبود بخشند.

در جدول رتبه بندی شرکتهای اینترنتی از نگاه کاربران در اردیبهشت ماه همچنان شرکت شاتل در تمامی بازه های زمانی و در پارامترهای مختلف سرعت دسترسی در جمع برترین شرکتها قرار دارد.

سرویس دهندگان برتر اینترنتی در اردیبهشت ماه

در اردیبهشت ماه امسال مرکز متما تست سنجش سرعت کاربران اینترنت را در ۳ بازه زمانی و ۴ گروه با توجه به پارامتر دسترسی به سرعت ۶۴ کیلوبیت، ۱۲۸کیلوبیت، ۲۵۶ کیلوبیت و ۵۱۲ کیلوبیت برثانیه تقسیم کرده و براساس آن برترین سرویس دهنده های اینترنتی دایل آپ، ADSL و وایمکس را اعلام کرد.

براین اساس شرکتهای شاتل و پارس آنلاین سرویس دهندگان برتر برای سرعت دسترسی ۶۴ کیلوبیت برثانیه و در بازه های زمانی مختلف شناخته شدند و برای سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه نیز عصر انتقال داده ها، شاتل، پارس آنلاین و توسعه رسان پاسارگاد در سه بازه زمانی ۱ تا ۸ صبح، ۸ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۲۴ سرویس دهندگان بودند.

علاوه بر این شرکتهای شاتل، توسعه رسان پاسارگاد و پارس آنلاین در بازه زمانی ۱ تا ۸ صبح ، پارس آنلاین، شاتل، توسعه رسان پاسارگاد و پیشگامان توسعه ارتباطات برای بازه زمانی ۸ تا ۱۶ و شاتل و توسعه رسان پاسارگاد به عنوان برترین ارائه دهندگان اینترنت به کاربران در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ با سرعت دسترسی ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه معرفی شدند.

مرکز متما شرکتهای شاتل، عصرانتقال داده ها، پارس آنلاین و توسعه رسان پاسارگاد را برای بازه زمانی ۱ تا ۸ صبح، شاتل، عصر انتقال داده ها، پارس آنلاین، ایرانسل و توسعه رسان پاسارگاد را برای بازه زمانی ۸ تا ۱۶ و شاتل، عصرانتقال داده ها، ارتباطات مبین نت، توسعه رسان پاسارگاد و داده پردازی فن آوا را در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ نیز به عنوان سرویس دهنده های برتر به کاربران با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت برثانیه در اردیبهشت ماه انتخاب کرد.

جداول معرفی شرکتهای برتر ارائه دهنده اینترنت

نتایج به دست آمده از تستهای کاربران اینترنت از اول تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۱ به ترتیب در بازه های زمانی ۱ تا ۸ صبح، ۸ تا ۴ بعدازظهر و ۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب و به نسبت سرعت دسترسی ۶۴ کیلوبیت، ۱۲۸ کیلوبیت، ۲۵۶ کیلوبیت و ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه به شرح زیر است:

برترین های ۶۴ کیلوبیت

برترین شرکت های اینترنتی در اردیبهشت ماه

برترین های ۱۲۸ کیلوبیت

برترین شرکت های اینترنتی در اردیبهشت ماه

برترین های ۲۵۶ کیلوبیت

برترین شرکت های اینترنتی در اردیبهشت ماه

برترین های ۵۱۲ کیلوبیت

برترین شرکت های اینترنتی در اردیبهشت ماه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج