۲۴۳۷۱۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

عکس: رونمایی از اولین فیلموگرافی ایران

اولین فیلموگرافی ایران با موضوع «گوهر خیر اندیش» به کارگردانی «پوریا حیدری اوره» با حضور اهالی سینما و رسانه ها در پردیس سینمایی ملت رونمایی شد.

سینما تیکت: مراسم رونمایی از فیلمو گرافی گوهر خیر اندیش به میزبانی موسسه تصویر شهر و با اجرای « پوریا تابان» برگزار شد و دکتر امید روحانی، مازیار رضاخانی، تینا پاکروان و سید جمال ساداتیان از سخنرانان این رونمایی فیلم بودند.

عکس: رونمایی از اولین فیلموگرافی ایران

در ابتدای این مراسم گوهر خیر اندیش ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت:امیدوارم این اثر بعنوان اولین فیلموگرافی ایران آغازی باشد برای ثبت فیلمو گرافی هنرمندان دیگر سینما و عذرخواهی میکنم که به دلیل ازدحام جمعیت مراسم با تاخیر شروع شد.

در ادامه مازیار رضا خانی مدیر سینمایی پردیس ملت در سخنانی کوتاه در مورد این بازیگر گفت: گوهر خیراندیش این فرصت را به ما داد تا برگزاركننده این مراسم باشیم و به نمایندگی از موسسه ی تصویر شهر به همه ی حاضرین خیر مقدم می گویم.

وی در ادامه افزود: راز ماندگاری گوهر سینمای ایران نه فقط نقش آفرینی در آثار فاخر سینما بلكه قلب خاص و پاكی است كه نمونه ی دیگری ندارد وامیدوارم از این مراسم لذت ببرید.

تینا پاكروان سخنران دیگری بود که با قرائت یادداشتی از این بازیگر تقدیر کرد: كوتاه می گم در مورد كسی كه زیاد باید در موردش صحبت كرد ، اگر گوهر یكدانه سینمای ایران شده بی دلیل نیست این گوهر در فراز وفرود زندگی كاریش چنان استوار و سختكوش وخستگی ناپذیر پیش رفته كه در هر مرحله ای درخشش بیشتری یافته است.

عکس: رونمایی از اولین فیلموگرافی ایران

وی ادامه داد: این روزها خیلی می شنویم ومی بینیم كسانی كه معتقد اند عاشق بازیگری اند. من به عنوان كسی كه در پیچ وخم سینما ٢٠ سال به خود و سینما پیچیده ام ، می گویم ، خیلی ها عاشق شهرت اند اما عاشق سینما بودن چیز دیگری است ، عاشق بازی بودن حتی سخت تر. گوهر خیر اندیش از جنون بازی در خود آگاه می شود . در دبیرستان مانند بسیاری شروع می كند ، تئاتر را بعنوان خانه اول برمی گزیند ، تجربه می كند. با بازی در نمایش عروس به كارگردانی همسرش مرحوم اسماعیل خانی وارد عرصه تئاتر می شود. اما شیراز محدود است و فضای وسیع تری می طلبد ، به تهران می آید با همسری كه همراه وهمدل اوست ، بچه به بغل بی خستگی پیش می رود ، درس می خواند ، زیرا تجربه بی علم را نمی پسندد. مدرك خود را از دانشكده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران در رشته بازیگری وكارگردانی می گیرد. حالا دید او بازتر شده است ، پا از تئاتر به پهنه سینما می گذارد و با فیلم «روزهای انتظار» سینما را تجربه می كند. با نامداران بسیاری همچون كیانوش عیاری، سیروس الوند واصغر هاشمی تا سال ١٣٧٠ كه نام گوهر خیراندیش از بازیگر به ستاره تغییر می كند با بازی درخشانش در فیلم بانو ساخته داریوش مهرجویی ومی درخشد و درخشان می ماند در بسیاری از فیلم ها ، سریال ها وتئاتر های این مملكت و می شود گوهر ما.

پاکروان تصریح کرد: نام بردن از تمام كارهای او ، شاید از مجال و حوصله این برنامه خارج باشد ، اما لازم است چند نمونه را در قدرت بازیگری وتغییر در لحن وبیان وبازی از او نام ببرم.

وی در پایان گفت: گوهر خیر اندیش یعنی : تبلور حس جنون در «بانو»، معصومیت در «دنیا» وسریال «میوه ممنوعه»، اشرافیت در «كلاه پهلوی»،مدیریت در «مكس»،طنازی در «آتش بس ٢»، روشنفكری در «آذر شهدخت ، پرویز و دیگران»، جسارت در «خواستگار محترم»،سنت ومذهب در «دعوت»،وآنقدر قدرت می یابد كه وقتی در این سن دوباره با بازی در «ملاقات بانوی سالخورده» استاد سمندریان پا به عرصه تئاتر می گذارد ، صحنه را می لرزاند ، با عزمی راسخ برای اثبات استادی خود به یك استادتر شاید. در تفسیر گوهر خیراندیش همین جمله كافی است كه بگویم او گوهری است خیراندیش.

سید جمال ساداتیان سخنران دیگر این رونمایی بود که از همکاری با این بازیگر گفت : من دو اثر سینمایی را در خدمت خانم خیراندیش بودم ، دایره زنگی وآذر ، شهدخت ، پرویز ودیگران و در هر دو فیلم خاطره تلخ و شیرین از ایشون دارم . در دایره زنگی ایشون همزمان در دو پروژه بازی می كردند وتعهد كاریشون قابل تحسین بود .

عکس: رونمایی از اولین فیلموگرافی ایران

وی عنوان کرد: در فیلم اذر شهدخت متاسفانه دچار سانحه شدند ، ولی فیلم برداری متوقف نشد و علی رغم توصیه های پزشك به بازی ادامه دادند و فیلم به جشنواره رسید وتعهدات انسانی ، اخلاقی و رفتاری بانو خیراندیش قابل ستایش هست. تحلیل و ارزیابی او از نقشی كه بازی می كنند كاملا حرفه ای است و در كنار كارگردان بعنوان مشاور حضور فعال دارند. امیدوارم سایه ایشان بر سر سینمای ایران مستدام باشد و بیشتر از حضورشون بهره مند شویم.

عکس: رونمایی از اولین فیلموگرافی ایران

امید روحانی آخرین سخنران مراسم بودند که در سخنانی کوتاه از گوهر سینمای ایران و همکاری با ایشان گفتند: : من این اقبال بلند را داشتم كه در كنار بسیاری از بزرگان سینما كار كنم و یكی از بزرگ ترین شانس های من حضور در فیلم دایره زنگی بود كه از آثار موفق سینمای ایران است و در این اثر افتخار همبازی شدن با گوهر خیراندیش را داشتم. تجربه حیرت انگیزی بود او همیشه از كلیشه به دور است و مفهوم تازه ای از بازیگری ارائه داده است.

عبدالله اسکندری، خسرو معصومی، رضا ناجی، فاطمه گودرزی، سید ضیا الدین دری، شهره سلطانی،محمود جعفری،کامران ملکی، علیرضا علویان ، امیر احمد انصاری، امیر علی دانایی،مجید توکلی، شراره رخام و محمد حاتمی از جمله میهمانان این مراسم بودند.

در پایان این صحبت ها کارگردان اثر حاضرین در مراسم را به تماشای فیلموگرافی «گوهر» دعوت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شایان

      جز معدود بازیگراییه که هیچکس ازش بدش نمیاد...
      خدا همسر بزرگوارت رو هم بیامرزه..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج