۲۴۳۹۳۱
۱ نظر
۵۰۳۰
۱ نظر
۵۰۳۰
پ

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال

خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال جهان که از دنیای مترجمی به فوتبال وارد شد، بسیار اخمو هست و خیلی کم علاقمند به شبکه‌های اجتماعی و سلفی بازی دارد. این گزارش، کند و کاوی دارد در زندگی خصوصی آقای مورینیو و مطالب جالبی از ایشان.

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
برترین ها: در ادامه سلسله مطالب مروری بر زندگی سلبریتی های دنیای هنر و ورزش که مدتی است در سرویس چهره‌های برترین‌ها دنبال می‌کنیم، امروز نگاهی داریم به زندگی خصوصی آقای مورینیو و بررسی حاشیه‌هایی از زندگی وی در چند سال اخیر. با ما همراه باشید در گشتی در زندگی آقای خاص در قاب سلفی‌ها و ویدئوهای عجیبش!

سبک زندگی دیجیتالی صدها میلیون نفر از ساکنان کره زمین، امروزه از طریق موج سلفی بازی و هشتگ گذاری و پست زدن در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌شود و البته این شیوه جدید زندگی، علاوه بر مهارت‌های فنی مورد نیاز، روحیه خلاق و شاد نیز می‌طلبد. کاربران جامعه اطلاعاتی امروز دنیا، همواره تلاش می‌کنند تا چهره ای متفاوت از آن چیزی که در زندگی شخصی با ان رو به رو هستند، روبروی دوربین از خودنشان دهند، اما خوزه مورینیو، سرمربی فعلی چلسی و یکی از موفق‌ترین مربیان فوتبال قرن، چنین عقیده ای ندارد و دنیای سلفی او محدود، اما همواره خبر ساز هست. این مربی خوش پوش و بد اخلاق اما تیزهوش، بارها روی جلد رسانه‌های جهان رفته است.

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(نوع نگاه رسانه‌ها از مورینیو، یک چهره عبوس و متفکر هست حتی برای روی جلد نشریه)

خوزه ماریو دوس سانتوس فلیکس مورینیو (José Mário dos Santos Félix Mourinho، )، زادهٔ ۲۶ ژانویهٔ ۱۹۶۳ در ستوبالِ پرتغال، سرمربی مشهور اهل کشور پرتغال که در حال حاضر هدایت تیم فوتبال چلسی در لیگ برتر انگلستان را عهده دار است. وی در انگلیس یک‌بار خود را «خاص» (Special One) نامید و از آن زمان به بعد، مطبوعات انگلیس به وی لقب «آقای خاص» دادند. ویدئو زیر را که در سال 2008 میلادی گرفته شد، مشاهده کنید



پسر دروازه‌بان پرتغالی «ژوزه فلیکس مورینیو»، کارش را به عنوان یک فوتبالیست آغاز کرد اما وقتی دید توانایی چندانی در آن ندارد، به مربیگری روی آورد. در اوایل دههٔ ۹۰ به عنوان دستیار مربی و سرمربی تیم‌های پایه، کار خود را آغاز کرد تا اینکه به عنوان مترجم بابی رابسون، مربی مشهور انگلیسی، انتخاب شد. ژوزهٔ جوان، در آن زمان که مترجم رابسون در باشگاه‌های پرتغالی اسپورتینگ لیسبون و پورتو بود، از مربی کهنه‌کار انگلیسی درس‌های زیادی گرفت تا اینکه به عنوان مترجم به همراه رابسون به لیگ اسپانیا و بارسلونا رفت و در بارسلونا مترجم بود ژوزه دوران سرمربیگری خود را با دوره‌های کوتاه اما موفق در تیم‌های پرتغالی بنفیکا و لییرا آغاز کرد.

سپس در سال ۲۰۰۲، مجدداً به پورتو بازگشت اما این‌بار به عنوان سرمربی، راهی پورتو شد. ژوزه دورانی رؤیایی با پورتو داشت و از همان زمان خود را به عنوان مربی بزرگ شناساند. وی در سال دوم حضورش موفق شد با پورتو سه جام به‌دست آورد. اعضای پورتو در آن سال، قهرمان لیگ پرتغال، قهرمان جام حذفی پرتغال و قهرمان جام یوفا شدند. در سال بعد نیز مورینیوی جوان دوران بسیار خوبی داشت و توانست پورتو را برای دومین سال، قهرمان پرتغال کند اما اوج کار وی، رسیدن به اوج افتخار در معتبرترین رقابت اروپایی و قهرمان کردن پورتو در لیگ قهرمانان اروپا بود.

خیلی‌ها این مربی خاص را، خیلی خاص می‌دانند چرا که بیرون زمین و داخل زمین، حرکت عجیب و غریبی از خود بارها به نمایش گذاشته است که در کم تر سرمربی فوتبالی دیده شده است. ویدئو زیر، نگاهی دارد به دنیای رفتارهای عجیب و غریب خاص‌ترین مربی فوتبال جهان.



البته آقای مورینیو، معمولاً با رویدادهای جهانی مانند سلفی و چالش آب یخ و این مسائل نیز بعضاً همراه می‌شود.



البته این آقای همیشه اخمو، در تبلیغات تلویزیونی زیاد ایفای نقش کرده است که یک نمونه‌اش را در ادامه مشاهده کنید.



خوزه مورینیو، آقای خاصی هست. این خاص بودنش را با چهره ای توأم با عصبانیت و خشونت نشان می‌دهد و خیلی آدم شاد و خنده رویی نیست. بعضاً در کاریکاتورهایی که رسانه‌های غربی از پرتره آقای مورینیو کشیده‌اند، این موضوع را می‌توان دریافت.

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(کاریکاتور پرتره خوزه مورینیو در ۲ قاب - طرحی از کاریکاتور اسپانیایی)

وی حتی برای سلفی گرفتن فرزندانش با تیم‌های ورزشی رقیب، واکنش سخت نشان می‌دهد. یکی از این واکنش‌های تند، مربوط به سلفی جنجالی پسرش با پیراهن لیونل مسی، مهاجم فعلی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا هست که پس از گرفتن این عکس، رسانه‌ها گزارش دادند که پسرش مورد سرزنش سختی قرار گرفت.

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(سلفی پسر خوزه مورینیو با پیراهن لیونل مسی که در توییتر جنجال آفرین شد)

پسر خوزه مورینیو، در تیم نوجوانان زیر 16 سال فولام انگلیس به عنوان دروازه بان فعالیت می‌کند و انتشار عکسش درتوییتر، با عصبانت پدر مواجه شد.

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(گزارش نشریه Mirror از واکنش تند مورینیو بخاطر سلفی پسرش)

خوزه، عاشق استفاده از دست و نمایش بدنی برای ارتباط با مخاطبان به خصوص بازیکنانش در کنار زمین هست که این مهارت آقای خاص، همواره دست مایه ای برای رسانه‌ها می‌شود.

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال

آقای خاص، در کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی شرکت کرده که یکی از آن ها با همکاری پرتال یاهو بوده است. یاهو از کاربرانش در سال ۲۰۱۴ خواست تا مهارت‌های فوتبالی خود را فیلم برداری کرده و ویدئوهای خود را به نشانی http://special۱s.tumblr.com ارسال کنند.

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(ابتکار جالب پرتال یاهو و خوزه مورینیو در انتخاب با استعدادترین فوتبالیست‌های یاهو)

مورینیو 5 مورد از برترین ویدئوها را انتخاب می‌کند و 5 نفر از با استعدادترین کاربران را در زمینه فوتبال به انگلیس دعوت می‌کند و در لندن، به آن ها آموزش فوتبال می‌دهد. هفته گذشته، این 5 نفر انتخاب شد:
Daniel Adjei, Enzo Melo, Gabriel Honorio, Vlad Taraskin and Melody Donchet. معرفی شدند.

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(مسابقه ویدئویی یاهو با هشتگ #Special۱s و همکاری خوزه مورینیو)

با این مطالب جالب که شاید تا کنون به چشمتان نخورده بود، نگاهی داریم به سلفی‌های آقای خاص.

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(سلفی آقای خاص با طرفداران باشگاه چلسی و اندی موری)

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(سلفی خوزه مورینیو با اعضای خانواده‌اش در مراسم رونمایی از فیلم The Hunger Games: Mockingjay)

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(از معدود سلفی‌های خندان مورینیو در مواجهه با طرفداران باشگاه‌های رقیب)

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(سلفی مورینیو با طرفداران منچستر سیتی در لندن)

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(سلفی دزدکی یکی از طرفداران چلسی با مورینیو)

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(سلفی مورینیو خسته در هتل دوره‌ام انگلیس)

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(سلفی خوزه مورینیو با لیدرهای باشگاه منچستر سیتی)

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(سلفی با ادوین کورت، مدیر فوتبال و دارنده مدرک BA in Football Administration)

مورینیو همسرش (ماتیلدا فاریا) که متولد آنگولاست، را در ستوبال پرتغال و در زمانی که نوجوان بود، دید. این دو در سال ۱۹۸۹ با هم ازدواج کردند. نخستین فرزندشان، یک دختر بود که در سال ۱۹۹۶ به دنیا آمد و مورینیو به رسم مذهبی خود، نامش را از روی نام همسرش انتخاب کرد و ماتیلدا نهاد. فرزند دوم این زوج نیز در سال ۲۰۰۰ به‌دنیا آمد و مورینیو، نام خود را بر روی وی گذاشت.

سلفی های خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال
(تصویر خوزه مورینیو و همسر و دخترش در مراسم خیریه برند Victoria's Secret)

ژوزه ماریو جونیور (ژوزه ماریوِ کوچک). با وجود آنکه مورینیو زندگی خود را وقف فوتبال کرده است، خانواده‌اش را بخش اصلی و مرکزی زندگی‌اش می‌داند.

همواره در روزهای فرد، با سرویس چهره‌های برترین‌ها، همراه سلسله گفتارهای سلفی با سلبریتی ها باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یلدا

      وای ممنون مطلب جالبی بود.زنده باد چلسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج