جاباما
۲۴۳۹۳۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هشدار درباره سرنوشت بابک زنجانی

ترکان تکذیب می کند و هشدار می‌دهد. مشاور روحانی هم هرگونه دیدار با وکیل بابک زنجانی را تکذیب می کند هم هشدار می‌دهد که باید مراقب بود تا اتفاقی برای بابک نیفتد. این در حالی است که وکیل بابک زنجانی گفته است که ترکان را در پرواز تهران-قشم دیده و ملاقات کوتاهی با او داشته است.

روزنامه شرق: ترکان تکذیب می کند و هشدار می‌دهد. مشاور روحانی هم هرگونه دیدار با وکیل بابک زنجانی را تکذیب می کند هم هشدار می‌دهد که باید مراقب بود تا اتفاقی برای بابک نیفتد. این در حالی است که وکیل بابک زنجانی که به تسنیم گفته است که ترکان را در پرواز تهران-قشم دیده و ملاقات کوتاهی با او داشته است.

فقط ٢٠ روز به روز موعود مانده است؛ ٢٠ روز دیگر بابک زنجانی باید در دادگاه حاضر شود تا درباره بازپس‌ندادن دو‌و‌نیم میلیارد دلار بدهی به وزارت نفت محاکمه شود؛ بدهی‌ای که البته مرجع آن، وزارت نفت است؛ اما درواقع پول فروش نفتی است که به کشور عودت داده نشده است. حالا با آغاز روزشمار حضور زنجانی در دادگاه، وکیل او یعنی رسول کوهپایه درباره مواجهه خود با ترکان در هواپیما این‌چنین گفته است: چندین ماه پیش در پرواز تهران ــ قشم، آقای ترکان را در هواپیما دیدم.

خدمت وی رسیدم و نامه‌ای را به او تقدیم کردم مبنی بر اینکه راهکاری برای تسریع در بازپرداخت بدهی‌های موکلم وجود دارد. در این دیدار کوتاه، برای تبیین جزئیات این مسئله، از آقای ترکان درخواست ملاقات حضوری کردم که متأسفانه تا این لحظه این امکان فراهم نشده است.

اکبر ترکان اما در گفت‌و‌گوی خود با «شرق»، اظهارات وکیل «بابک زنجانی» را تکذیب کرد و گفت: «نه ایشان را دیده‌ام و نه ایشان را می‌شناسم و هیچ ارتباطی نداشتم و قرار ملاقاتی هم نگذاشته‌ام». «ترکان» در ادامه گفت: «هیچ قولی به هیچ‌کس و هیچ واسطه‌ای نداده‌ام». او اضافه کرد: «مسئول پیگیری پرونده‌های فساد، آقای جهانگیری است و به نظر من بابک زنجانی به یک مافیای فساد وصل است.

باید مراقب باشیم که برای او اتفاقی نیفتد یا خبر ناپدید‌شدن او را به ما ندهند. چون زنجانی آدمی یک‌لاقبا نیست که دو میلیارد دلار پول نفت در اختیار او قرار بگیرد». ترکان افزود: «او صد‌درصد پشتیبان مالی و از جنس از‌ما‌بهتران دارد». او با تأکید مجدد بر مراقبت از زنجانی گفت: «باید مواظب باشیم که اتفاقی برای او نیفتد و اموال دولتی را پس بگیریم». «ترکان» ادامه داد: «اینکه من یا مقام دولتی قول دهد که پرونده را حل یا پیگیری کند، کذب محض است».

ترکان قبلا هم در گفت‌و‌گو با سایت جماران درباره زنجیره‌ای صحبت کرده که زنجانی یک نقطه آن است. ترکان در این گفت‌و‌گو حتی از احتمال حذف زنجانی به‌وسیله این زنجیره خبر داده بود. او در گفت‌و‌گوی خود با جماران گفته است: «بابک زنجانی یک آدم نیست، یک جریان است. مگر به قول آقای زنگنه ممکن است میلیاردها دلار نفت خام را تحویل یک آدم یک‌لاقبا بدهند!؟ این زنجیره‌ای است که از داخل کشور ما شروع می‌شود و تا خارج امتداد می‌یابد.

این زنجیره کشف نشده است؛ یعنی فردی به نام بابک زنجانی همه‌چیز نیست؛ شاید دستگاه‌های اطلاعاتی‌-‌امنیتی ما بیشترین کوشش خود را می‌کنند تا مبادا آن زنجیره‌ای که بابک زنجانی به آن وصل است، او را در زندان بزند! زیرا ما یک نقطه از این زنجیره را داریم و اگر آنها این یک نقطه را بزنند همه زنجیره گم‌و‌گور و باعث می‌شود دیگر به جایی دسترسی نداشته باشیم و پولمان گم‌و‌گور شود. حلقه‌های این زنجیره به هم متصل است؛ مگر می‌شود ٢,٦ میلیارد دلار به یک فرد یک‌لاقبا داده شود».

اما حالا وکیل مدافعش تأکید دارد که نمی‌توانند این بدهی را بازپرداخت کنند. او به تسنیم گفته است: «متأسفانه یکی از سایت‌ها نوشته که ما امکان پرداخت بدهی‌ها را داریم در‌حالی‌که اصلا این‌گونه نیست. ما دادگاه را نیز در خصوص کم‌و‌کیف و چگونگی راهکار بازپرداخت بدهی‌های موکلم در جریان گذاشتیم».

بیژن زنگنه، برای اولین‌بار در دولت روحانی از بدهی زنجانی به وزارت نفت خبر داده و گفته بود او به هر ایرانی ١١٠ هزار تومان بدهکار است. مردی که در جریان واسطه‌شدن برای فروش نفت ایران، امضای چهار عضو کابینه دولت دهم را پای اعتبارنامه‌اش دارد، آن هم در‌حالی‌که پیش از ورود او به ماجرای نفت، ١٥ پرونده تخلف باز داشته است. جهانگیری هم درباره رقم تخلفات زنجانی چنین گفته بود: «در بحث فساد آقای بابک زنجانی در حوزه نفت، چهار میلیارد دلار از پول نفت را گرفته است.

دو میلیارد دلار نیز به‌همین‌ترتیب گرفته تا به طرف پیمانکار بدهد. اکنون نه آن چهار میلیارد را به دولت و نه آن دو میلیارد دلار را به پیمانکاران داده است. او دومیلیاردو ٧٠٠ میلیون دلار به دولت بدهکار است که این مبلغ نزدیک به ٨ هزار میلیارد تومان می‌شود. دراین‌میان او از سازمان تأمین اجتماعی نیز ٣٠ هزار میلیارد تومان پول گرفته که آن را نیز پرداخت نکرده است. اکنون او هیچ ردی از این پول‌هایی که گرفته برجا نگذاشته و دست همه خالی است».

زمان به‌سرعت برای بابک زنجانی و وکیلش در حال سپری‌شدن است و آنها به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا قبل از یازدهم مهر و برگزاری دادگاه، بتوانند موضوع را حل‌و‌فصل کنند، ازجمله خبرسازی دیدار با ترکان. بااین‌حال، هم وکیل زنجانی خواستار برگزاری علنی دادگاه است و هم وکلا و نمایندگانی که پیگیر موضوع زنجانی در مجلس بوده‌اند. دادگاهی که علنی برگزار شود تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج