۲۴۴۰۵۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سالاد سیب‌زمینی

شما ممکن است ندانید چطور می‌توانید سبزیجات مختلف را به روش‌های گوناگون بر سر سفره خانواده بیاورید.

همشهری آنلاین - سمیرا نعمتیان: شما ممکن است ندانید چطور می‌توانید سبزیجات مختلف را به روش‌های گوناگون بر سر سفره خانواده بیاورید.

ما به شما توصيه مي‌كنيم تا مي‌توانيد براي تهيه غذاهاي مختلف گياهي خلاقيت به خرج بدهيد؛ مخصوصا در وعده‌هاي شام كه هم نبايد از برنامه غذايي حذف شود و در عين حال بايد سبك و بي‌ضرر باشد. سالاد سيب‌زميني براي وعده شام بسيار سبك اما مقوي و مفيد است. اغلب وقتي اسم سالاد با سيب‌زميني به گوش ما مي‌خورد سريع ياد اولويه و سالادهايي با سس چرب و سنگين مي‌افتيم. اما سالاد پيشنهادي ما اين ويژگي‌ها را ندارد.

چرا اين سالاد را بخوريم؟

سيب‌زميني خام سرشار از بتاكاروتن است كه ماده پيش‌ساز ويتامين A بوده كه پس از پخته شدن به‌راحتي جذب مي‌شود چون ماده اصلي تشكيل‌دهنده سيب‌زميني نشاسته است و براي تأمين انرژي مناسب بوده، سيب‌زميني براي قلب مفيد است، لثه را محكم مي‌كند و مسكن درد و زخم معده است. حاوي مقدار زيادي ويتامين C بوده و همچنين فسفر و منيزيم و آهن و پتاسيم دارد.

نياز روزانه ما به ويتامين B۶ را تأمين مي‌كند. در اين سالاد، گوجه‌فرنگي نيز به تامين ويتامينC روزانه كمك مي‌كند و گوجه‌فرنگي اشتهاآور، برطرف‌كننده ضعف و خستگي، تقويت‌كننده سلسله اعصاب و همچنين قلب و دستگاه گردش‌خون است و دشمن سرطان است. پنير هم كلسيم لازم براي بدن شما را تأمين مي‌كند.

سالاد سیب‌زمینی
مواد لازم:

  • سيب‌زميني آب‌پز چند عدد
  • گوجه‌فرنگي به اندازه دلخواه
  • پنير فتا به اندازه دلخواه
  • روغن زيتون، 2 قاشق غذاخوري
  • سركه يك قاشق غذاخوري
  • نمك و فلفل سياه و آويشن به ميزان لازم
براي مواد لازم اين سالاد مقدار و اندازه نداديم چون سليقه و ذائقه شما مهم است. شما به‌عنوان خانم خانه با توجه به ذائقه افراد خانواده مواد لازم سالاد را كم و زياد كنيد.

طرز تهیه:

1. براي درست كردن سالاد، بايد اول سيب‌زميني‌ها را بپزيد حالا يا توي آب يا توي فر يا حتي ماكروويو. فقط مراقب باشيد كه سيب‌زميني‌ها زياد نپزد و شكل ظاهري آنها به هم نريزد.

2. سيب‌زميني‌ها را پوست بكنيد و اجازه بدهيد خنك شوند. سيب‌زميني‌ها را به اندازه حبه قند يا ريز‌تر خرد كنيد. گوجه‌فرنگي و پنير را هم به اندازه سيب‌زميني‌ها خرد كنيد.

3. شما مي‌توانيد از هر پنير ديگري كه دوست داريد استفاده كنيد. براي سس سالاد روغن زيتون و سركه و نمك و فلفل و آويشن را هم خوب مخلوط كنيد.

4. در يك ظرف بزرگ خيلي به آرامي سيب‌زميني و گوجه و پنير و سس سالاد را مخلوط كنيد و به آرامي آنها را زير و رو كنيد.

5. حالا سالاد‌تان را توي ظرف بريزيد و اجازه بدهيد يك ساعت در يخچال بماند. به جاي آويشن از شويد هم مي‌توانيد استفاده كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج