۲۴۴۰۷۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

۸ دلیل برتری Galaxy S۶ بر iPhone ۶S

چند روز پیش اپل سری جدید آیفون های خود را با عنوان ۶S رونمایی کرد. این خانواده که شامل ۶S Plus و iPhone ۶S میباشد از نظر طراحی ظاهری نسبت به مدل های قبلی iPhone ۶ تغییر خاصی نداشته و شاید تنها تغییر در ظاهر این سری اضافه شدن رنگ های جدید است.

وب سایت گویا آی تی: چند روز پیش اپل سری جدید آیفون های خود را با عنوان ۶S رونمایی کرد. این خانواده که شامل ۶S Plus و iPhone ۶S میباشد از نظر طراحی ظاهری نسبت به مدل های قبلی iPhone ۶ تغییر خاصی نداشته و شاید تنها تغییر در ظاهر این سری اضافه شدن رنگ های جدید است.

البته امکانات مختلف و جالبی به این سری افزوده شده که مهم ترین آن ها ۳D Touch است و پیش تر نیز به آن پرداختیم.

شاید قدرتمند ترین رقیب خانواده iPhone ۶S، خانواده ی Galaxy S۶ سامسونگ باشد که مدت زیادی نیز از عرضه آن نگذشته است. به نظر میرسد سامسونگ در تولید تلفن های هوشمند خود بنا به دلایلی نسبت به اپل بهتر عمل کرده و شاید بتوان گفت برتری نسبی کسب کرده است.

در این جا به ۸ دلیل از دلایل برتری S۶ بر ۶S اشاره خواهیم کرد.

۱.دوربین بزرگ تر

Galaxy S۶ مجهز به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در عقب است که نسبت به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی موجود بر روی iPhone ۶S قابلیت ثبت تصاویر بزرگ تری را دارد. این بدان معنا نیست که حتما تصاویر گرفته شده با لنز ۱۶ مگاپیکسلی نسبت به لنز ۱۲ مگاپیکسلی بهتر هستند اما به هر حال قدرت تصویر برداری دوربین Galaxy S۶ به مراتب بیشتر است.

۸ دلیل برتری Galaxy S6 بر iPhone 6S

۲.طراحی بهتر صفحه نمایش

در حالی که Galaxy S۶ نسبت به iPhone ۶S ابعاد بزرگ تری دارد اما به شکلی طراحی شده که نسبت ابعاد صفحه نمایش به کل تلفن از آیفون بیشتر است. S۶ دارای ابعاد ۱۴۳٫۴ در ۷۰٫۵ در ۶٫۸ است که نسبت ۷۰٫۴۸ درصدی ایجاد کرده و اما در طرف دیگر ۶S با ابعاد ۱۳۸٫۱ در ۶۷٫۱ در ۷٫۱ دارای نسبت ۶۵٫۷۱ است که نسبت به سامسونگ ضعیف تر عمل کرده است.

۸ دلیل برتری Galaxy S6 بر iPhone 6S

۳.مشخصات صفحه نمایش

صفحه به کار گرفته شده بر روی Galaxy S۶ یک پنل ۵٫۱ اینچی Super AMOLED Quad HD است که تصاویری بسیار درخشان تولید میکند اما در طرف دیگر پنل ۴٫۷ اینچی با وضوح ۷۵۰ در ۱۳۳۴ موجود بر روی آیفون قرار دارد که در مقابل سامسونگ شاید حرفی برای گفتن نداشته باشد.

۸ دلیل برتری Galaxy S6 بر iPhone 6S

۴.وزن

وزن سری جدید آیفون نسبت به سری قبلی افزایش یافته است. حتی iPhone ۶S با وزن ۱۴۳ گرم از Samsung Galaxy S۶ نیز که حدود ۱۳۸ گرم وزن دارد سنگین تر است. شاید این تفاوت آن چنان نیز فاحش نباشد اما به هر حال برنده این قسمت سامسونگ است.

۸ دلیل برتری Galaxy S6 بر iPhone 6S

۵.عملکرد بهتر دوربین

در دنیای دوربین های دیجیتال، دوربین با دیافراگم پایین تر به معنای دریافت نور بیش تر از محیط و عکسبرداری قوی تر است. بنابراین دوبین های با دیافراگم پایین تر در شرایط نوری ضعیف تر مانند شب عکسبرداری قوی تری خواهند داشت. در این جا نیز مطمئنا دوربین Galaxy S۶ با دیافراگم F۱.۹ از دوربین iPhone ۶S با دیافراگم F۲.۲ عملکرد بهتری خواهد داشت.

۸ دلیل برتری Galaxy S6 بر iPhone 6S

۶.تثبیت کننده اپتیکال (لرزش گیر)

یکی از قابلیت هایی که در بسیاری از تلفن های هوشمند پیشرفته دیده میشود تثبیت کننده تصاویر و فیلم هاییست که تحت تاثیر لرزش دست قرار گرفته اند و دچار محو شدگی میشوند. خوشبختانه سامسونگ بر روی گلکسی خود چنین قابلیتی را اضافه کرده ولی آیفون چنین امکانی را دارا نمی باشد.

۸ دلیل برتری Galaxy S6 بر iPhone 6S

۷.باتری بزرگ تر

در رابطه با باتری به نسبت ضعیف آیفون انتقادات زیادی وارد شده بود و به نظر میرسد این انتقادات آن چنان هم بی مورد نیستند. آیفون ۶S دارای باتری ۱٫۷۱۵ میلی آمپری است که در آزمایش ها نسبت به باتری ۲٫۵۰۰ میلی آمپری گلکسی S۶ نزدیک به ۲ ساعت کمتر شارژدهی داشت. نتایج آزمایش حاکی از عملکرد ۷ ساعت و ۱۴ دقیقه گلکسی و ۵ ساعت و ۲۲ دقیقه آیفون بود.

۸ دلیل برتری Galaxy S6 بر iPhone 6S

۸.شارژ بی سیم

یکی دیگر از امکاناتی که سامسونگ با تبلیغات خود جنجال خبری بزرگی را ایجاد کرد، قابلیت شارژ بی سیم یا Wireless Charging بود که بر روی چندین مدل از تلفن های هوشمند سامسونگ از جمله Galaxy S۶ وجود دارد اما اپل تا به حال بر روی سری آیفون های خود از آن استفاده نکرده است.

۸ دلیل برتری Galaxy S6 بر iPhone 6S
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غـــــــــز ل

      :) بسیار خوب بود. برای ساختار سامسونگ و همه ی کسانی که با پیشروی ابزار خود را به پویش می برند و مردم را گرامی میدارند و باهاشون رو راستند و به وز هستند و تنها در پی نام نیستند آرزوی بهترین ها رو دارم :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج