۲۴۴۱۳۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تسویه حساب یا نقد منصفانه اثر مجید مجیدی

محمد رسول الله (ص) به عنوان جدیدترین ساخته مجید مجیدی توانست مرز فروش ۴ میلیارد تومان را هم رد کند. حجم بالای تبلیغات محیطی، تلویزیونی و البته حمایت رسانه ها تاثیر خود را گذاشته و پرخرج ترین فیلم تاریخ سینمای ایران فعلا عملکرد خوبی در گیشه ها دارد.

تسویه حساب یا نقد منصفانه اثر مجید مجیدی





روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: محمد رسول الله (ص) به عنوان جدیدترین ساخته مجید مجیدی توانست مرز فروش 4 میلیارد تومان را هم رد کند. حجم بالای تبلیغات محیطی، تلویزیونی و البته حمایت رسانه ها تاثیر خود را گذاشته و پرخرج ترین فیلم تاریخ سینمای ایران فعلا عملکرد خوبی در گیشه ها دارد.

در شرایطی که اکثر رسانه های اینترنتی یا چاپی حمایت خود را از این فیلم نشان داده و نقدهای مثبتی را برای آن منتشر کرده اند، روزنامه اصلاح طلب شرق نقدی منفی را برای ساخته مجیدی چاپ کرده که البته با عکس العمل کیهان اصولگرا مواجه شد. کیهان با بیان اینکه شرق فیلم مجیدی را تحمل نکرده است، نوشت: «این روزنامه لیبرال مسلک، در نقدی مغشوش و ضعیف، فیلم تازه مجید مجیدی را هدف تخطئه قرار داد و آن را بچگانه توصیف نمود!»

کیهان در ادامه مطلب خود از عدم موضع گری روزنامه شرق نسبت به تحریفات فیلم رستاخیز هم گلایه کرده و نوشته: «شرق در شماره دیروز خود در حالی به اثر مذکور (فیلم مجیدی) تاخت که نسبت به فیلم تحریف آمیز رستاخیز کوچکترین موضعی اتخاذ نکرد!»

این نکته در شرایطی به وجود آمده که همزمان با اکران اولیه محمد رسول الله (ص) در جشنواره فجر سال گذشته، شرق نقد مثبتی را برای جدیدترین ساخته مجید مجیدی منتشر کرده بود. شرق در مطلب بیستم بهمن ماه 1393 خود اینگونه توضیح داده که «طلوع خورشید و سواری که بر اسب به سوی مکه می رود، صحنه آغازین فیلمی است که هالیوود ریپورتر از هزینه 30 میلیون دلاری آن خبر داده است؛ بودجه ای که یک سی ام بودجه قطری ها برای ساخت فیلمی در همین زمینه است و همین صحنه است که بیننده را برای تماشای 300 دقیقه فیلم دعوت می کند.

فیلمی که بی تردید یکی از ذهبی ترین آثار سینمای ایران است و قطعا هیچ تحمیلی از مذهب در آن نمی توان یافت و مجیدی در مقام کارگردان تمام تجربه های این سال ها را در کنار استفاده از بهترین عوامل فنی انسانی و تکنولوژیک قرار داده است تا روایت های داستانی زیبای زندگی حضرت محمد (ص) را تصویر کند.»

روزنامه وطن امروز هم به عنوان یکی دیگر از رسانه های اصولگرا با انتشار یادداشت عملا اکثر منتقدهای ساخته مجیدی را افرادی در نظر گرفته که به نوعی از داشتن سهم در این فیلم محروم شده اند. در بخشی از یادداشت چاپ شده در وطن امروز به این نکته اشاره شده که «آقای فیلمنامه نویسی که روزگاری نویسنده کارهای مجیدی بوده، حالا دردش گرفته که چرا اینجا کاره ای نیست.

منتقدی که زمانی رفیق و مشاور مجیدی بود و حالا دیگر داخل حلقه جایی ندارد، شمشیر را از غلاف بیرون کشید و شخصی که در سایتش از سینمای نفتی و گازوئیلی گرفته تا نوع آرایش جنیفر لوپز و مدل دامن خانم بازیگر در جشنواره می نویسد، به خیالش باید - به خاطر رابطه حسنه اش با مجیدی در سال های قبل (آواز گنجشک ها)- روابط عمومی این فیلم را به او می دادند - با پولی تپل! - که ندادند. تحویلش نگرفتند و این سرآغاز کینه ای شد که تا به امروز جلو آمد.»

به نظر می رسد در روزهای آینده این فیلم مطرح سینمای ایران همچنان دستمایه رویارویی های بیشتری در میانه رسانه های دو جناح باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهسا طالعی

      واقعا با وجو این همه هزینه انصافاً از نظر فیلم نامه نویسی بسیار ضعیف بود!اصلن جذابیتی نداشت واقعا متاسفم با وجود این همه هزینه نتونستن یک فیلم درخور توجه بسازند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج