۲۴۴۳۴۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نماد تهران، ۲۲ بهمن نفس می‌ کشد

مدیر مجموعه برج آزادی از پایان مرمت فاز یک، دو و سه این مجموعه تا ۲۲ بهمن ماه امسال خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر مجموعه برج آزادی از پایان مرمت فاز یک، دو و سه این مجموعه تا ۲۲ بهمن ماه امسال خبر داد.

غلامحسین شاه‌علی درباره روند مرمت برج آزادی بیان کرد: مرمت برج آزادی از اواخر بهمن سال گذشته شروع شد و در حال حاضر مراحل خاک‌برداری و اصلاح اولیه فاز یک، دو و سه آن انجام شده است که پیش‌بینی می‌شود مرمت این فازها تا ۲۲ بهمن تمام شود.

او درباره مرمت فاز چهارم برج‌آزادی گفت: اگر زمان اجازه دهد، امسال فاز چهارم هم تمام می‌شود و اگر این طور نشود به احتمال زیاد مرمت این فاز به سال آینده موکول می‌شود. فاز چهارم شامل مرمت محوطه جنوبی برج می‌شود که فعلا اقدامی بر روی آن صورت نگرفته است.

مدیر مجموعه برج آزادی درباره اینکه فاز یک، دو و سه شامل چه بخش‌هایی از برج می‌شود، اظهار کرد: محوطه زیر سازه اصلی، ضلع شمالی و شمال شرقی در مرمت این سه فاز قرار گرفته است. همه‌ی چهار فاز برج آزادی مربوط به محوطه سازی و ایزوله‌ مجموعه اداری و هنری برج است.

شاه‌علی درباره مرمت نوارهای آبی رنگ کاشی‌های برج نیز گفت: گنبد فیروزه‌ای بنا «رُک» و نوار کاشی‌های بیرون که بحث آن با محوطه فرق می‌کند در این مرحله از مرمت و بازسازی نیست، اما در این زمینه مطالعه شده و تیمی هم کارشناسی کردند که بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این کار برآورد هزینه شده است که هنوز نتوانستیم این اعتبار را تأمین کنیم.

او با بیان اینکه «نمی‌دانم تاکنون چه مقدار برای مرمت فاز یک تا سه هزینه شده است»، گفت: این هزینه‌ها از محل اعتبارات شهرداری تهران بوده و من دقیقا نمی‌دانم چقدر برای آن هزینه شده و خواهد شد.

شاه‌علی بیان کرد: امیدوارم بعد از این مرمت دیگر شاهد آبریزش از سقف برج نباشیم. مرمت بالای بام هم از محل اعتبارات وزارت ارشاد و بنیاد رودکی تقریبا در حال اتمام است. حدود ۵۰ درصد مرمت مربوط به این بخش تمام شده و ۵۰ درصد آن هم تا مهرماه تمام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهرماه ۹۳ رییس سابق شورای شهر تهران به همراه تیم تهرانگردی از برج آزادی دیدن کرد و قرار شد برای مرمت «برج آزادی»، دو میلیارد تومان برای تعمیر داخل برج و ۱۸ میلیارد تومان هم برای محوطه بیرون آن در نظر گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج