۲۴۴۳۶۰
۵۰۴۸
۵۰۴۸
پ

۲۰ دسر هیجان انگیز از نوع بستنی! (۲)

در این مطلب به آموزش بیست مدل دسر بستنی پرداخته ایم که برای مهمانی های عصرانه و دسرهای بعد از غذا بی نظیر است.

20 دسر هیجان انگیز از نوع بستنی! (2)
مجله آشپزی مثبت: در این مطلب به آموزش بیست مدل دسر بستنی پرداخته ایم که برای مهمانی های عصرانه و دسرهای بعد از غذا بی نظیر است.


۱۱. بستنی چیز کیک

۲ پیمانه شیر پرچرب را با ۴قاشق سوپخوری خامه و ۳ قاشق سوپخوری پنیر خامه‌ای مخلوط کنید. کمی شکر هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط چیز کیکی را در قالب تا نیمه بریزید و در فریزر بگذارید. از مخلوط باقیمانده یک سوم از آن را با ۱ تا ۲ قاشق قهوه و یا پودر کاکائو مخلوط کنید.

20 دسر هیجان انگیز از نوع بستنی! (2)

لایه اول بستنی که یخ زد، قالب را بیرون بیاورید و از این مخلوط روی آن بریزید. دوباره قالب را در فریزر بگذارید تا لایه دوم هم یخ بزند. باقیمانده مخلوط چیزکیکی (همان لایه اول) را به عنوان لایه سوم روی دو لایه قبلی (که یخ زده) بریزید. موقع سرو، بستنی را که از قالب بیرون آورید روی آن شکلات مایع بریزید و بعد آن را با خرده‌های کورن فلکس خردشده بپوشانید.

۱۲. دسرکافه گلاسه

یک چهارم لیوان بستی را داخل لیوان بریزید و سطح آن را شبیه قله برجسته کنید. بعد یک قاشق چایخوری نسکافه روی بستنی بپاشید. یک سوم قاشق چایخوری پودر کاکائو را با آب جوش مخلوط کنید تا کاکائو در آب حل شود، سپس به بستنی اضافه کنید. لیوان را به مدت یک ساعت درون فریزر بگذارید تا بستنی کاملا سفت شود. در انتها شیر را به آرامی از کناره لیوان روی بستنی بریزید و باز هم به مدت سه ساعت درون فریزر بگذارید. برای سرو کمی شکلات چیپسی روی بستنی بریزید.

۱۳. دسر بستنی بادام زمینی

۲ پیمانه آرد را با ۱۰۰ گرم کره۵ دقیقه تفت دهید تا کمی رنگ بگیرد. سپس بگذارید تا کاملا سرد شود. ۵ قاشق غذاخوری عسل و ۵ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و ۲ قاشق غذاخوری شیرعسلی را با آرد سرخ و سرد شده مخلوط کنید.

کف قالب را سلفون یا کاغذ روغنی بیندازید و مواد را به قطر نیم سانتی متر روی آن پهن کنید و سطح آن را صاف کنید. یک لیتر بستنی وانیلی را با سه قاشق غذاخوری مربا آلبالو مخلوط کنید و روی بقیه مواد بریزید. لایه بعدی را از مواد اولیه با همان قطر روی بستنی پهن کنید. سلفون را روی کل مواد بکشید و قالب را به مدت ۵ ساعت در فریزر قرار دهید. این دسر را به صورت برش داده می توانید سرو کنید.

۱۴. دسرکیک بستنی بیسکویتی

۱۲ عدد بیسکویت پتی بور را داخل شکلات تخته ای گرم فروببرید تا شکلات سطح بیسکویت را بپوشاند. ۲پیمانه بستنی وانیلی یا شکلاتی را با چیپس شکلات به خوبی مخلوط کنید. کمی مربای توت فرنگی یا آلبالو هم به آن اضافه و مخلوط کنید.۴ عدد بیسکویت را کف یک ظرف کنار هم بچینید.

20 دسر هیجان انگیز از نوع بستنی! (2)

یک سوم بستنی را روی آن بریزید و لبه های آن را صاف کنید. همین کار را ادامه دهید تا ۳ لایه بیسکویت و بستنی روی هم قرار بگیرد. ظرف را داخل فریزر بگذارید تا کاملا منجمد شود. بعد از یک ساعت روی دسر را با شکلات تخته ای آب کرده بپوشانید. مقداری شکلات رنده شده و میوه خرد شده هم برای تزیین روی کیک بریزید.

۱۵. دسر بستنی سوخاری

یک چهارم پیمانه نشاسته گل را با ۳ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید تا به سفتی فرنی شود. دو پیمانه بستنی وانیلی را طوری گرد کنید تا به اندازه یک نارنگی در بیاید.

بعد آنها را در مخلوط نشاسته و شیر بغلتانید تا روی آن با یک لایه پوشانده شود و بعد آن را در نصف پیمانه پودر سوخاری بدون ادویه بغلتانید تا تمام سطح آن هم پوشانده شود، سپس به مدت ۴۵ دقیقه در فریزر قرار دهید.

حالا آنها را در ظرف کوچکی در روغن داغ شده طوری قرار دهید که سطح آن را بپوشاند و حدود یک دقیقه در آن بماند، سپس سریعا آن را در فریزر بگذارید تا سفت شود.

حالا برای تهیه سس بستنی شش قاشق غذاخوری شکر را روی حرارت ملایم آب کنید تا طلایی شود، سپس پنج قاشق غذاخوری خامه را به صورت بن‌ماری در شکر حل کنید و در هنگام سرو، سس را روی بستنی بریزید.

۱۶. کوکی بستنی ساندویچی

یک پیمانه آرد گندم سبوس دار(آرد سنگکی) را با یک عدد زرده تخم مرغ و ۱۰۰ گرم کره آب شده و ۳ قاشق غذاخوری عسل درون ظرف غذاساز بریزید تا خوب مخلوط شوند. نصف پیمانه شکلات چیپسی را با مواد کوکی مخلوط کنید.

20 دسر هیجان انگیز از نوع بستنی! (2)

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید . با یک قاشق غذاخوری مقداری از مواد را بردارید و روی کاغذ بریزید. سینی را در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. دو پیمانه بستنی وانیلی را با چیپس میوه خرد شده مخلوط کنید و بین دوعدد از کوکی های خنک شده بگذارید و یک ساعت در فریزر قرار دهید.

۱۷. دسر بستنی گردویی با قهوه

۲ فنجان شکر را به آرامی روی گاز حرارت دهید، مرتب هم بزنید تا طلایی رنگ شود. دو قاشق غذاخوری قهوه را در دو قاشق غذاخوری آب جوش حل کرده ، آن را به شکر اضافه کنید. دوباره مخلوط قهوه و شکر را روی گاز حرارت دهید تا شکر کاملا حل شود. ۲ پیمانه بستنی وانیلی را که کاملا با دمای اتاق نرم شده با یک پیمانه گردوی خرد شده مخلوط کنید، سپس آن را به مخلوط قهوه و شکر اضافه کرده، هم بزنید.حال آن را در ظرف بریزید و داخل فریزر قرار دهید. بعد از دو ساعت شکلات تخته ای گرم را با مقدار کمی قهوه مخلوط کنید و روی دسر بریزید تا کاملا پوشیده شود.

۱۸. دسر کیوی با بستنی

کف یک قالب گرد مخصوص دسر را با سلفون بپوشانید. ۲ عدد کیوی را پوست کنده و آن را به صورت لایه‌ای برش دهید. کیوی‌ها را در کف ظرف قرار دهید و نصف پیمانه بادام زمینی بوداده روی آن بریزید.نیم لیتر بستنی وانیلی را از فریزر خارج کرده ، اجازه دهید تا در دمای اتاق نرم شود، سپس روی کیوی‌ها بریزید و سطح آن را صاف کنید. روی مواد سلفون بکشید و داخل فریزر قرار دهید. بعد از ۴ ساعت دسر را از قالب خارج کنید. چند عدد بادام زمینی و چند برش از کیوی را به عنوان تزیین دسر روی آن قرار بدهید.

۱۹. دسر رژیمی ماست و بستنی

۵۰۰ گرم شاتوت را با ۵۰۰ گرم ماست کم چرب و ۲۰۰ گرم بستنی وانیلی رژیمی در مخلوط کن بریزید تا کاملا پوره شوند. داخل قالب مستطیلی را با سلفون بپوشانید و دو سوم مخلوط را داخل ظرف بریزید. قالب را نیم ساعت درون فریزر قرار دهید. حالا ۲۰۰ گرم توت فرنگی و ۳ قاشق غذاخوری عسل را هم پوره کنید و روی مواد بریزید و یک سوم باقیمانده از مواد اولیه را هم به آن اضافه کنید و سلفون را کاملا روی مواد بکشید و داخل فریزر بگذارید.

۲۰. بستنی تیرامیسو

یک و نیم بسته بیسکویت ساقه طلایی کوبیده را با ۱۰۰ گرم کره به دمای محیط رسیده مخلوط کنید و آن را کف قالب کمربندی سلفون کشیده ، پهن کنید. نیم کیلو بستنی وانیلی یا توت فرنگی و ۲۰۰ گرم پنیرخامه ای کم چرب و یک پیمانه توت فرنگی خرد شده را خوب مخلوط کنید و در قالب روی لایه بیسکویتی بریزید. سلفون را روی کل مواد بکشید و قالب را داخل فریزر قرار دهید. بعد از حدود ۳ ساعت دسر شما آماده سرو است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج