۲۴۴۳۸۱
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

شایعه سازی دلالان برای بزخری برنج ایرانی

دبیرانجمن واردکنندگان برنج گفت: هر ساله در زمان فصل برداشت برای اینکه برنج به قیمت کمتری از کشاورزان خریداری شده و سود بیشتری نصیب واسطه‌ها شود شائبه‌ بی کیفیتی مانند اختلاط برنج مطرح می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: هر ساله در زمان فصل برداشت برای اینکه برنج به قیمت کمتری از کشاورزان خریداری شده و سود بیشتری نصیب واسطه‌ها شود شائبه‌ بی کیفیتی مانند اختلاط برنج مطرح می‌شود.

مسیح کشاورز با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که زمان خرید برنج کشاورزان رونق می‌گیرد موضوع اختلاط برنج ایرانی با برنج‌های خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: به طور معمول این شایعات در فصل برداشت مطرح می‌شود اما با پایان برداشت در اسفند ماه این اظهارات فروکش می‌کند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: چنین شایعاتی باعث نگرانی مردم و کاهش قیمت خرید برنج می‌شود و این اظهارات بهترین شرایط را برای خرید ارزان فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: با نگاهی به آمار تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تنی برنج در کشور مشخص می‌شود که برای اختلاط آن نیاز به ۱۸۰ هزار تن "برنج سفید" پاکستان یا اروگوئه‌ای وجود دارد که میزان واردات آنها بسیار کمتر از این میزان است زیرا عمده برنج وارداتی کشور هندی بوده و به شکل پارابیل، دانه بلند یا زرد به کشورمی‌آید.

کشاورز یاد آورشد: ورادات برنج‌های اروگوئه‌ای؛ آرژانتینی، پاکستانی، تایلندی که ممکن است توسط مرزنشینان یا شرکت بازرگانی دولتی برای تامین ذخایر استراتژیک صورت گیرد به ۱۸۰ هزار تن نمی‌رسد که بخش عمده آن نیز قبل از آنکه برای اختلاط به بازار برسد توسط مرز نشینان خود مصرفی شده یا در سبد کالا و موارد مشابه قرارمی‌گیرد.

وی گفت : کشاورزان در حال حاضر مشغول برداشت برنج و فروش محصولات خود هستند و ابراز چنین مواردی به زیان کشاورزان بوده و زمینه زیان آنها را فراهم می‌کنند.

کشاورز در پایان گفت: در برخی از موارد ممکن است که اختلاط برنج صورت گیرد ولی این موضوع قابل تعمیم نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیروس

      سلام: هرگز یک کشاورز نمیاید حاصل ماهها زحمت خود را با مخلوط کردن برنج خارجی از بین ببرد. من هر وقت برنج با هر تناژِ از کشاورز خریدم برنج سالمی داشتم ولی اگر از علاف(برنج فروش)خریدم بعضی از انها قاطی داشت و متضرر شدم.

    • زاهدی

      شایعه نیست واقعیته این واقعیت متسبب ضرر زیادی شده لطفا چاره ای بیندیشید....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج