۲۴۴۴
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

خاطرات طلایی پشت درهای موزه سینما

فکر ایجاد موزه سینمای ایران در سال ۱۳۷۳ مطرح شد و در سال ۱۳۷۷ فاز اول موزه سینمای ایران در خیابان لاله‌زار تهران، کوچه پیرنیا افتتاح شد.

فکر ایجاد موزه سینمای ایران در سال ۱۳۷۳ مطرح شد و در سال ۱۳۷۷ فاز اول موزه سینمای ایران در خیابان لاله‌زار تهران، کوچه پیرنیا افتتاح شد. انتشار چند کتاب‌، یک مجموعه کارت پستال‌، یک مجموعه موسیقی متن فیلم‌های ایرانی و برگزاری جشن‌های ۱۰۰ سالگی سینمای ایران‌، آغاز فعالیت‌های موزه سینما بود.

در سال ۱۳۸۰، با حمایت و کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، معاونت امور سینمایی‌، سازمان میراث فرهنگی‌، شهرداری تهران و بنیاد فارابی‌، موزه سینمای ایران در بخشی از باغ فردوس‌، که قبل از انقلاب ستاد جشن هنر شیراز و نمایشگاه هنرهای تجسمی و محل اجرای کنسرت موسیقی بود و سپس در سال‌های پس از انقلاب‌، مرکز آموزش فیلم‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، با حضور سیدمحمد خاتمی‌، رئیس‌جمهور وقت، افتتاح شد.

خاطرات طلایی پشت درهای موزه سینما

در این موزه یا خانه هزاران عکس از صحنه‌های فیلم‌های سینمایی‌، پشت صحنه و مراحل فیلم‌سازی و فعالیت‌های سینمایی و هنرمندان و دست اندرکاران صنعت و هنر سینما به نمایش گذاشته شده است که قدیمی‌ترین آن به نخستین روزهای نمایش فیلم در ایران بازمی‌گردد.

۴۰۰ فیلمنامه ساخته شده و بیش از ۲۵۰۰ اعلان سینمایی از دهه ۱۳۱۰ تاکنون در این موزه گردآوری شده که بخشی از آن به نمایش گذاشته شده‌است. در قسمتی از موزه نمونه اولین نامه‌های اداری و رسمی که اجازه اکران یا نمایش یک فیلم را از طرف اداره فرهنگ صادر شده به نمایش گذاشته شده.

تالارهای موزه شامل ۷ تالار است، با ورود به محوطه باغ از طریق پله‌های ساختمان زیبای باغ فردوس می‌توان وارد تالارهای موزه شد. در طبقه فوقانی ۳ سالن وجود دارد و از داخل تالار سوم سینما به وسیله پله‌های مارپیچ می توان ۴ تالار دیگر را بازدید کرد.

در این مکان می توانید تمام خاطرات کودکی ,نوجوانی و بزرگسالی خود را مرور کنید و از آنچه تصورش را نمی کردید مطلع شوید.البته اگر بتوانید وارد این ساختمان که این روزها خانه سینما می خوانندش بشوید. از کلاه قرمزی و پسرخاله محبوبمان گرفته تا مخمل خانه مادربزرگه و دست نوشته های زنده یاد علی حاتمی به همراه جوایز پوران درخشنده خاطره انگیز ترین چیزهایی است که در این موزه می توانید بیابید.

آدرس: خیابان ولی عصر سه راه زعفرانیه (باغ فردوس)

خاطرات طلایی پشت درهای موزه سینما

خاطرات طلایی پشت درهای موزه سینما

خاطرات طلایی پشت درهای موزه سینما

خاطرات طلایی پشت درهای موزه سینما

خاطرات طلایی پشت درهای موزه سینما

خاطرات طلایی پشت درهای موزه سینما

خاطرات طلایی پشت درهای موزه سینما

خاطرات طلایی پشت درهای موزه سینما
منبع : Banki.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج