جاباما
۲۴۴۴۷۳
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا

در سال گذشته میلادی ۵۸۲ میلیون گردشگر از سراسر جهان از اروپا دیدن کردند. به این ترتیب این قاره بیش از نیمی از گردشگران سراسر جهان را به خود جذب کرده است.


برترین ها: در سال گذشته میلادی ۵۸۲ میلیون گردشگر از سراسر جهان از اروپا دیدن کردند. به این ترتیب این قاره بیش از نیمی از گردشگران سراسر جهان را به خود جذب کرده است. گالری عکسی با ۱۰ مکان برجسته گردشگری اروپا.

کلیسای جامع نوتردام

کلیسای نوتردام در قلب پاریس، پایتخت فرانسه، به خاطر رمان "گوژپشت نوتردام" اثر ویکتور هوگو در سراسر جهان مشهور است. برترین ها به نقل از دویچه وله : در این رمان برج‌های دو قلوی کلیسا محل زندگی کازیمودوی گوژپشت هستند. در این کلیسا که به سبک گوتیک ساخته شده، لویی چهاردهم، پادشاه فرانسه دفن است. لویی چهاردهم که لقب‌هایی چون "پادشاه خورشید" داشت، بیش از ۷۰ سال سلطنت کرد. در این کلیسا همچنین ناپلئون تاج‌گذاری کرد و امپراتور فرانسه شد.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا


موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس که در آغاز کاخ بوده، بسیار قدیمی است و گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کند. این موزه با یک میلیون و ۷۸۳ هزار علاقمند در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، جذاب‌ترین موزه جهان به شمار می‌رود. شمار علاقمندان این موزه حتی بیشتر از موزه هنر مدرن در نیویورک است. در سال گذشته میلادی بیش از ۹ میلیون نفر از موزه لوور دیدن کردند.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا


ساگرادا فامیلیا در بارسلون

ساختمان کلیسای ساگرادا فامیلیا (خانواده مقدس) در شهر بارسلون اسپانیا هنوز به پایان نرسیده است. ساخت این کلیسا از سال ۱۸۸۲ آغاز شده و پس از پایان دارای ۱۸ منار مخروطی خواهد شد. گرچه ساخت این کلیسا قرار است در سال ۲۰۲۶ به پایان برسد، اما همه‌روزه هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند. آنتونیو گائودی، معمار شهیر اسپانیا، طراحی این کلیسا را به عهده داشت و ۱۵ سال آخر عمر خود را صرف تکمیل آن کرد.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا


الحمرا در گرانادا

کاخ الحمرا در گرانادای اسپانیا با معماری موروها (اعراب شمال افریقا) یکی از جاذبه‌های توریستی بزرگ اروپاست. این کاخ که مشرف به شهر گرانادا (غرناطه) واقع شده، نمونه‌ی برجسته‌ای از هنر قرن سیزدهم در جنوب اسپانیاست. نام کاخ که به معنای سرخگون است، بنا به نظر بسیاری، از رنگ غالب بر این بنای زیبا گرفته شده‌ است. "آبنمای شیران" و "قلعه" از بخش‌های دیدنی این کاخ هستند.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا


کلیسای پیتر مقدس در واتیکان

کلیسای سن پیتر (پیتر مقدس) در واتیکان با ظرفیت ۲۰ هزار نفری‌اش از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان محسوب می‌شود. هنرمندان بزرگی چون میکل آنژ در ساختمان این کلیسا که معروف‌ترین اثر معماری رنسانس است، شرکت داشته‌اند. گفته می‌شود این کلیسا محل دفن پیتر مقدس از حواریان عیسی مسیح و اولین پاپ بوده است. مجسمه‌های سقف این کلیسا با زیربنایی حدود ۲۰۰ هزار متر مربع، اثر میکل آنژ است.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا


کولوسئوم در رم

این استادیوم بیضی‌شکل در مرکز رم پایتخت ایتالیا ۲۰۰۰ سال قدمت دارد. کولوسئوم به معنی "جایگاه بزرگ" می‌توانست تا ۵۰ هزار نفر تماشاچی را در خود جای دهد. در کولوسئوم در دوران امپراتوری روم باستان گلادیاتورها تا حد مرگ با هم می‌جنگیدند. مخالفان امپراتورها نیز باید در این استادیوم با حیوانات درنده می‌جنگیدند.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا


موزه بریتانیا در لندن

موزه بریتانیا در زمان تاسیس‌اش در سال ۱۷۵۳ نخستین موزه عمومی ملی در جهان بود. این موزه به طور رایگان مکانی بسیار مهم برای آموزش "افراد کنجکاو و علاقمند به یادگیری" بود. در سالن‌های مطالعه این موزه بود که کارل مارکس نقشه‌های خود را برای سرنگونی سرمایه‌داری طراحی کرد.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا


نگارخانه ملی لندن

نگارخانه ملی لندن در سال ۱۸۲۴ افتتاح شد و یکی از موزه‌های مشهور جهان در زمینه هنر نقاشی است. در این نگارخانه آثار قرون ۱۳ تا ۱۹ میلادی در اروپای غربی نگهداری می‌شود. این نگارخانه در بیشتر روزهای سال باز و بازدید از آن مجانی است. بسیاری از آثار وان گوگ، رامبراند و دیگر نقاشان برجسته جهان در این نگارخانه نگهداری می‌شوند.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا


کلیسای جامع شهر کلن

ساخت کلیسای جامع شهر کلن (دُم) با معماری به سبک گوتیک در سال ۱۲۴۸ آغاز شد. این کلیسا در سال ۱۸۸۰ افتتاح شد و آن زمان به عنوان بلندترین ساختمان جهان به حساب می‌آمد. امروزه سالانه ۶ میلیون نفر از این کلیسای کاتولیک دیدن می‌کنند. این کلیسا از طرف یونسکو به عنوان میراث فرهنگ جهانی شناخته شده است.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا


قصر نوی‌شوان‌اشتاین در شوانگاو

لودویگ دوم، پادشاه بایرن، علاقمند بود قلعه‌ای رویایی به سبک قرون وسطی داشته باشد. لودویگ دوم اما تاسیس این قصر را که در سال ۱۸۸۶ افتتاح شد، ندید. قصر افسانه‌ای او امروز یکی از جاذبه‌های گردشگری بزرگ اروپا شده است.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا


توپقاپی در استانبول

از اواسط قرن ۱۵ میلادی کاخ توپقاپی در استانبول یکی از مراکز قدرت در امپراتوری عثمانی بود. این کاخ چون شهری کوچک تا حدود ۵ ‌هزار نفر را در خود جای می‌داد. سلطان محمد فاتح فرمان ساخت این کاخ را در سال ۱۴۵۹ صادر کرد و عملیات ساختمانی آن در سال ۱۴۶۵ به پایان رسید.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا


ایاصوفیه در استانبول

ایاصوفیه یا حاجیاسوفیا کلیسایی بود که حدود ۱۵۰۰ سال پیش در دوره امپراتوری بیزانس به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد. سلطان محمد دوم پس از فتح استانبول دستور داد کلیسای ایاصوفیه به مسجد تبدیل شود. امروزه ایاصوفیه کلیسا، مسجد و موزه‌ای در استانبول است.

توریستی ترین مقاصد گردشگری اروپا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج