جاباما
۲۴۴۵۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وزیر ارشاد: «قصه‌ ها» مشکلی ندارد

جنتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پس از تماشای فیلم قصه‌ها نظرش در مورد این فیلم چیست گفت: قصه‌ها مشکلی ندارد و اگر سوال آن به صحن علنی مجلس بیاید من آنجا نظرات خود را خواهم گفت.

خبرگزاری فارس: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره صنعت چاپ در پاسخ به سوالی مبنی بر دو شغله بودن علی مردادخانی معاون هنری او، گفت: من این چیزها را جواب نمی‌دهم بروید از آقای مرادخانی بپرسید.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تعطیلی کنسرت شهرام ناظری در تبریز گفت: من هم این خبر را دیده‌ام اما هنوز تحقیق نکرده‌ام و علت آن را نمی‌دانم.

جنتی در پاسخ به سوالی پیرامون فروش فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی گفت: از آخرین وضعیت اطلاع ندارم اما تا یک هفته قبل حدود ۳ میلیارد تومان فروش داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه این فیلم به عربی دوبله و به انگلیسی زیرنویس شده در خارج از کشور نیز به نمایش درخواهد آمد و امیدوارم بیش از آنچه که برای آن سرمایه‌گذاری شده درآمد داشته باشد تا بتوانیم بخش دوم این فیلم که مربوط به دوره پس از بعثت تا رحلت پیامبر است نیز ساخته شود.

وی همچنین پیرامون حضور محمد در جشنواره اسکار گفت: تاکنون تصمیمی گرفته نشده و هنوز مشخص نیست.

جنتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پس از تماشای فیلم قصه‌ها نظرش در مورد این فیلم چیست گفت: قصه‌ها مشکلی ندارد و اگر سوال آن به صحن علنی مجلس بیاید من آنجا نظرات خود را خواهم گفت.

وی افزود: سینمای اجتماعی ما نمی‌تواند از مسایل اجتماعی برکنار باشد یعنی از آنچه که در جامعه می‌گذرد چشم بپوشد. همانطور که نویسنده‌ها و مطبوعات نیز نمی‌توانند برکنار از مسایل اجتماعی باشند.

جنتی اضافه کرد: بسیاری از مسایل و مشکلات که در جامعه رخ می دهد را این فیلم به تصویر کشیده و برای آنها راه حل ارایه کرده و به نظر من فیلم بسیار خوبی است و به همین دلیل نیز مجوز آن صادر شده است.

علی جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش نظارت ارشاد در بحث چاپ قرآن کریم گفت: گاهی دیده می‌شود به صورت نادر که مشکلاتی در چاپ قرآن که کتاب آسمانی ما است وجود دارد که این مساله را باید چاپخانه‌ها کنترل کنند یعنی قرآن‌هایی که چاپ می‌شود باید مهر کنترل داشته باشند.

وی افزود: ارشاد نیز قرآن‌هایی که مشکل دارند را از بازار جمع‌آوری و خارج می‌کند و همچنین دیده شده که قرآن را همراه با برخی ادعیه چاپ می‌کنند و این کار غلط است و ما آنها را از بازار خارج می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوالی در ارتباط با کمک‌های ارشاد به برطرف کردن کمبودهای موجود در صنعت چاپ این طور پاسخ داد که مشکلاتی از نظر مواد در صنعت چاپ وجود دارد که بخش عمده آن مربوط به کاغذ است که خب کاغذ به وفور در حال وارد شدن است.

وی افزود: البته دو بار در دولت مطرح شده که تعرفه‌های جدید به کاغذ ببندند که وزارت ارشاد و دولت به جدیت با تعرفه‌های جدید مخالفت کرده و ما معتقدیم که کاغذ باید ارزان به دست مصرف کننده برسد.

جنتی در ادامه گفت: سایر مواد نیز که مورد نیاز صنعت چاپ است در حال وارد شدن است و ظرف یکی دو ماه آینده و بعد از برطرف شدن تحریم‌های حوزه چاپ این صنعت رونق دست پیدا خواهد کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی پیرامون زمزمه حضور بازیگران خارجی در سینمای ایران گفت: در همین جشنواره فجر که بخش بین‌الملل آن در اردیبهشت ماه برگزار شد قراردادهایی با چند کشور برگزار شد تا با همکاری یکدیگر فیلم مشترک بسازیم و این طبیعی است که در ساخت فیلم مشترک بازیگران خارجی نیز حضور داشته باشند.

جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه اجرای جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: این جشنواره ۲۸ ساله شده و در طول این سال‌ها برخی سال‌ها در اصفهان و در سال‌های دیگر در همدان یا شهرهای دیگر برگزار شده است.

وی افزود: با بررسی‌های کارشناسی تصمیم گرفتیم که بخش کودک و نوجوان از هم جدا شود که بخش کودک آن در اصفهان برگزار شود و فعلا بخش نوجوان در همدان و این نحوه برگزاری به صورت آزمایشی است و بعد از اجرای آن یک ارزیابی صورت خواهیم داد و در صورت عدم موفقیت آن دوباره به صورت مشترک و در حالی که این نحوه موفق شود همین روند ادامه پیدا خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج