۲۴۴۶۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پرونده سیل و طوفان ۲۸ تیر بسته شد

رییس سازمان مدیریت بحران کشور پرونده حادثه سیل و طوفان ۲۸ تیرماه را که در بسیاری ازشهرها و روستاهای کشور رخ داد، با ارایه آمار قطعی ۱۸ جان باخته بست.

خبرگزاری ایرنا: اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گویی ضمن تسلیت مجدد به خانواده جان باختگان حادثه سولقان، کن، سیجان و قزوین و دیگر شهرهای درگیر این حادثه افزود: براساس آخرین گزارش های پزشکی قانونی، در این حادثه ۱۹ نفر فوتی اعلام شد که البته یک نفر از آن ها را به دلیل فوت قبل از حادثه نپذیرفتیم.

وی ادامه داد: از مجموع آمار اعلام شده متوفیان، یک نفر متوفی به نام محبوبه یزدانی پیش از وقوع سیل یعنی درساعت ۱۷ و۳۰ دقیقه جان خود را در رودخانه از دست داده است در حالی که حادثه سیل در ساعت ۲۰ به وقوع پیوسته است.

معان وزیرکشور در اموربحران اضافه کرد: این بانوی فداکار به دلیل نجات فرزندش که به درون رودخانه رفته بود جان خود را از دست داد واین حادثه گزارش پاسگاه مربوطه را نیز دارد.

نجار با بیان این که دونفر دیگر از متوفیان نیز مربوط به آمارحادثه سیل نمی شود اما با این حال ما رد نمی کنیم، تاکید کرد: آمار جان باختگان حادثه سیل و طوفان بر اساس آخرین یافته ها و مستند ومستدل است.

وی با یادآوری آمارهای ارایه شده در روز حادثه سیل اظهار داشت: ممکن است در بدو آغاز حادثه ای آمارهای متفاوتی ارایه شود که این ارقام به صورت لحظه ای است اما ممکن است پس از بررسی تغییر کند، بنابراین این طور نیست که همه آن ها غلط باشد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به هر حال تا زمانی که در حادثه ای به ما اعلام مفقودی نشود و یا آماری از متوفیان نداشته باشیم نمی توانیم اطلاع رسانی دقیقی داشته باشیم.
نجار با تاکید براین که مرگ حتی یک نفر هم برای ما ناگوار و بزرگ است، افزود: نباید با ارایه برخی گفته ها و آمارهای نادرست باعث تشویش افکار عمومی شویم.

** درخواست جبران خسارات ها را به دولت داده ایم

وی همچنین در تشریح میزان خسارت وارده حادثه سیل نیز گفت: به دنبال وقوع این حادثه و وارد آمدن خسارات مالی، وزیرکشور و قائم مقام رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور در مکاتباتی جداگانه خطاب به رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خواستار جبران خسارات در استان های خسارت دیده کردستان، البرز، تهران، سمنان، قزوین و مازندران شد.

رییس سازمان مدیریت بحران اظهارکرد: در این نامه ها وزیر کشور خواسته اند تا به استناد بند (م) ماده 28قانون، بودجه ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه مزبور مصوب شود و در اختیار مدیریت بحران استان های حادثه دیده قرار گیرد.

نجار افزود: وزیر کشور خواسته است تا بخشی ازاعتبار پیشنهادی برای جبران خسارات حادثه سیل، به صورت بلاعوض، بخشی به صورت اعتبار تملک دارایی سرمایه ای جهت بازسازی تاسیسات زیربنایی و بخشی دیگر هم به صورت تسهیلات بانکی برای تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی و همچنین برای جبران خسارات خودروهای سبک تخصیص یابد.

** هنوز از رسانه ها گلایه دارم

نجار در پایان با گلایه دوباره از رسانه ها دربرداشت های نادرست از سخنانش گفت: من در آن روزهایی که حادثه سیل به وقوع پیوست (27 و28 تیرماه) گفتم که سطح حادثه خیلی مهم است و باید این سطح را حفظ کنیم تا بتوانیم به موقع مدیریت کنیم اما برداشت های متفاوتی شد و درست به گفته من پرداخته نشد.

وی ادامه داد: گفتم بر فرض مثال اگر در روستایی نزاعی رخ دهد یک نفر یا تعدادی جان خود را از دست دهند، فرمانده کل نیروی انتظامی درپاسگاه آن روستا حاضر نمی شود، این موضوع باید به صورت محلی با در نظر داشت مخاطرات و حواشی موضوع فیصله یابد اما گویی این موضوع درست تفهیم نشد.

معاون وزیرکشور همچنین ادامه داد: در آن روز ما در چند نقطه بطور همزمان درگیر حوادث طبیعی همچون ریزش کوه، سیل، تخریب شده بودیم که حتی امکان پرواز دادن بالگردهای امدادی برایمان مقدور نبود و باید با ریسک بالا همه کارها را دنبال می کردیم.

نجار همچنین بر حفظ آرامش مسوولان حین وقوع حوادث تاکید کرد و این امر را مهم خواند و گفت: مسوولان باید بتوانند تصمیم درست بگیرند؛ اگر افکار مسوولان را مشوش کنیم نمی توانند تصمیم درستی اتخاذ کنند.

وی افزود: ما باید به مردم آرامش دهیم و آنان را در زمان وقوع حوادث آرام کنیم؛ این درست نیست که با وقوع حادثه ای فقط به دنبال آمار کشته شده ها باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج