۲۴۴۶۵۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

خودروی برقی پورشه در راه بازار

پورشه، خودروساز نام‌آور آلمانی، از مدل الکتریکی خود رونمایی کرده است که نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و تسلا را پشت سر خواهد گذاشت.

خبرگزاری آنا: نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان جایی بود که برای نخستین‌بار مدل Mission E (به معنی عملیات ای که اشاره به الکتریکی بودن خودروست) رونمایی شد.

این محصول تازه پورشه که قیافه‌ای بسیار خشن و البته قلبی بسیار قدرتمند دارد، با اتکا به ۵۹۰ اسب بخار قدرت موتورش می‌تواند تا ۴۹۶ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

«عملیات ای» یک خودروی ۴ در است که باتری‌هایی به توان ۹۰ کیلووات ساعت را در خود جا داده اما هنوز هم شتابش از خودروی تسلا کمتر است.

خودروی برقی پورشه در راه بازار

خودروی الکتریکی تسلا تاکنون توانسته رکورد صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۳/۵ ثانیه ثبت کند که پورشه از انجام چنین کاری هنوز ناتوان است. «عملیات ای» توانسته تاکنون طی ۱۲ ثانیه خود را به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برساند که بدون شک سرعت زیادی است اما تا رسیدن به رکورد تسلا راه زیادی در پیش دارد.

رکورد دیگری که این خودرو در آن شرکت کرده است، رکورد سرعت شارژ باتری است. پورشه ادعا کرده است که با یک ولتاژ ۸۰۰ ولتی می‌تواند خودروی خود را ظرف ۱۵ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیتش شارژ کند که این مقدار شارژ برای طی مسیری به مسافت ۲۴۹ کیلومتر کافی ا‌ست البته اگر بتوان منبع الکتریکی با این توان پیدا کرد.

خودروی تازه پورشه همچنین می‌تواند از یک شارژر معمولی ۴۰۰ ولتی نیز استفاده کند تا نیروی لازم برای حکرت را به دست بیاورد.

این خودروی تازه پورشه که تا حدودی شبیه مدل چهار در «پانوراما» است که در خیابان‌های تهران هم دیده می‌شود، اما تفاوت‌های زیادی نیز دارد.

یکی از این تفاوت‌ها این است که برای کاهش وزن خودرو، بدنه آن از ترکیبی از آلومینیوم، فیبر کربن و فولاد ساخته شده و بخش‌هایی نیز از پلاستیک فشرده تهیه‌شده‌اند.

محل شارژ باتری‌ها در یک خلاقیت زیبا، جلوی در راننده و زیر یک درپوش مخفی شده است. این خودرو نیز مانند اغلب چهاردرهای پورشه، ستون میانی ندارد اما از چرخ‌های فیبر کربنی استفاده می‌کند.

آخرین تکنولوژی که در این خودرو به کار گرفته شده مربوط به آمپرهاست که توسط یک حسگر ویژه، چشم راننده را دنبال می‌کند تا تمام اعداد و ارقام همیشه در دید او باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      تروخدا به جای این آهنپاره های خودروسازهای داخلی که اگر پولم را درزباله بریزم آنها را نمی خرم این خودروها را وارد کشور کنید!
      یک بار هم که شده بهترین ها را برای این مردم بدبخت فلک زده بخواهید!
      خودرو نمی خری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج