۲۴۴۷۳۱
۹۴ نظر
۵۰۱۳
۹۴ نظر
۵۰۱۳
پ

استفتاء درباره کمپین «خودروی صفر نخرید»

آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید به پرسش جمعی از تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنعت خودرو درباره کمپین تحریم خرید خودروهای داخلی پاسخ داد.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید به پرسش جمعی از تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنعت خودرو درباره کمپین تحریم خرید خودروهای داخلی پاسخ داد.

در متن پرسش جمعی از کارگران، تولیدکنندگان، اقتصاددانان، دانشگاهیان، متخصصان، بازاریان و اصناف کشور آمده است: همان گونه که مستحضرید صنعت و تولید ملی نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد و همچنین تولید ناخالص ملی دارد،باتوجه به موفقیات اخیر دولت تدبیر و امید که با حمایت و عنایات مقام معظم رهبری (مذاکرات هسته ای و مذاکرات اقتصادی و صنعتی) حاصل شده است؛ جای بسی امیدواری برای ارتقا و بهبود صنعت و اقتصاد را نیز مهیا نموده است.

در حال حاضر بیش از میلیون ها شغل در اقصی نقاط مختلف کشور در زنجیره تولید کالای ایرانی ایجاد شده که باعث افزایش و رشد در سلامت و کاهش فقر، فساد و فحشا و سایر آسیب های اجتماعی گردد.

از آنجایی که همواره در سرلوحه تولیدکنندگان ما این امر قرار گرفته که مصرف کننده و مشتری ولی نعمت ما می باشند سعی شده در جهت افزایش و رضایتمندی مشتریان قدم برداشته شود. البته تحریم های ظالمانه دراین چندسال اخیر تا حدودی بر کاهش کیفیت تولیدات داخلی بی تاثیر نبوده،درحالی که یقینا با رهبری و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و مراجع عظام، همت مدیران، متخصصان و اتحاد ملت شریف به رتبه های بالاتر خواهیم رسید.

اخیرا بعضی افراد سودجو با حرکات مشکوکی مدیریت شده با ایجاد کمپین های ضدتولیدی در فضاهای مجازی تلاش می کنند مانع از خرید و مصرف کالای ایرانی گردند تا از این طریق بتوانند خللی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ایجاد نمایند.

حال استفتاء ما از آن مرجع عالیقدر و معزز این است که آیا جایز است با ایجاد این گونه کمپین ها مانع تولید و پیشرفت مملکت عزیز و خوشحالی بیگانگان شد؟

در پاسخ آیت الله موسوی اردبیلی آمده است: حمایت از تولیدکننده داخلی عقلا و شرعا امری لازم و ضروری است اما باید تولیدکنندگان توجه داشته باشند که این حمایت نمی تواند بدون قید و شرط و بدون درنظرگرفتن مصالح و حقوق مصرف کنندگان صورت پذیرد. همانگونه که تولیدکننده داخلی حق برخورداری از حمایت را دارد، مصرف کنندگان هم دارای حقوقی هستند که باید توسط تولیدکنندگان مراعات شود.

اگر ایراداتی که مصرف کنندگان به تولیدات داخلی وارد می کنند و نسبت به تضییع حقوق خود معترض هستند، ایرادات صحیحی نیست، تولیدکنندگان و مسوولین باید با دلیل و برهان مردم را قانع کنند و اگر اشکالات مردم وارد می باشد، باید ضمن عذرخواهی از مردم عملا درصدد رفع مشکل برآیند به نحوی که رضایت آنان جلب شود.

مردم ایران در مقاطع مختلف ثابت کرده اند که چنانچه با آنان رفتار صحیح و کریمانه صورت بگیرد، آنان نیز با کرامت و بزرگواری مشکلات را تحمل می کنند، ولی برخورد همراه با تحمیل و پاسخگو نبودن و مردم را نامحرم فرض کردن، هیچ گاه پاسخ مناسبی از سوی مردم دریافت نکرده است.

البته مردم عزیز نیز باید هوشیاری خود را حفظ کرده و در دام کسانی که نیت خیرخواهانه نداشته و صرفا به جهت مطامع گروهی، سیاسی و جناحی و یا خدای نکرده به قصد ضربه زدن به استقلال کشور و تحت فشار قرار دادن دولت محترم در شرایط سخت اقتصادی، تحرکاتی انجام می دهند، نیفتند و با متانت و آرامش حقوق خود را مطالبه نمایند.

از خداوند منان توفیق روزافزون برای مسوولین محترم جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم را خواستارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      دمش گرم عجب جوابتونو داد.

    • محمد

      نمیخریم

    • mimo

      حقوق مصرف کننده باااااید رعایت بشه، کیفیت و قیمت هم بااااااااااید به هم نزدیک بشه در غیر اینصورت خرید خودرو صفر ممنوع.
      والسلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پراید=تولید ملی=خندم گرفت

    • آريا

      پاسخ حضرت آيت اله بسيار مناسب بود. متاسفام براي تنظيم كنندگان اين استفتاء كه عليرغم مقدمه مظلوم نمايانه خود كه تلاش داشت نظر ايشان را بدان گونه اخذ كند كه باز هم منافع آنان را در پي داشته و حمايت كند، با هشياري ايشان نتوانستند به نيت خود نائل بشن.حضرات دست اندركاران خودرو بدانيد تا زماني كه مردم را نادان فرض كنيد و از حقيقت بيين پيش رو گرزان باشيد جز زيان و خسران نصيبي نخواهيد برد. شما يك روزي تنها به منافع كوتاه مدت خود فكر ميكرديد و اين زمان رو به پايان است. به قول معروف ، جيك جيك مستونت بود فكر زمستونت بود ؟؟!!!

    • بدون نام

      ما همچنان نمیخریم

    • آريا

      تا خودرو با استاندارد جهاني و قيمت جهاني تحيل ندين. از خريد خبري نيست.

    • امید

      خدا به مراجع عظام طول عمر عطا بفرمایید.امین

    • بدون نام

      چطور شد آقایان خودرو ساز که میگفتن کمپین تاثیری نداره می خواهند طیفی از مردم رو منصرف کنن ولی کور خوندین این یک روش حقارت آمیز برای شماست فقط کیفیت بالا قیمت پایین تا اون موقع هم نمیخریم

    • جاوید

      این انحصارگرایان صنعت خودرو عجب آدمهایی هستند !!!!!اینهمه سال حق ملت رو خوردن و خودروی بی کیفیت تر و زشت تر از 20 سال قبل به مردم میدن ولی باز طلبکار هستند و از اسم تولید ملی سوءاستفاده میکنن.مردم اگه بیست سال قبل جلوی این انحصار رو میگرفتن الان این مشکلات رو نداشتیم .مسئولین دهه ی هفتادی بزرگترین تقصیر رو در این مورد دارن .چون اونموقع له شدن خیلی از مردم مطرح بود بخاطر رشد یه عده خاص به اسم تولید و رشد اقتصادی .البته به نظر من این کمپین باید برای تمام خودروها باشه (خارجی و داخلی).خودروسازان و خیلی از تولید کنندگان دیگر و همچنین مسئولین ،کار سختی در اون دنیا دارن .

    • بدون نام

      بهترین کار را مردم انجام میدن با نخریدن خودرو و کلاً کاری جایز و حلال می باشد

    • حسین

      قیمت فوق العاده بالای خود رو وبی کیفیتی آن عامل اصلی کمپین خود رو نخرید است و هیچکس هدفش ضربه زدن به صنعت داخلی نیست خود رو ساز اینگونه حرف ها را دستاویز سوء استفاده خود کرده اند و تنها گروهی خاص نفع می برند دیگر ملت حاضر به هزینه دادن نیست

    • بدون نام

      همه می دانند تمام قطعات خودروهای مونتاژی وبه اصطلاح ساخت داخل چینی ومتفرقه وبا کیفیت پایین است وقطعه ساز داخلی بیکار شده به همان دلیلی که خودروسازها رفته اند سراغ قطعه های چینی( به دلیل ارزانتر در آمدن) مردم هم نمی خواهند خودرو گران وبی کیفیت بخرند. اگر خودرو ساز واقعا خودرو ساز بود!!!! خودرو وانت پیکان را حذف نمی کرد وخودروآریسان با اطاق پژو وموتور باز همان پیکان را روی وانت اریسان بگذارد و10 میلیون بیشتر ان را به مردم مظلوم بفروشد ایا این خودرو ساز است یا سر هم کننده که موتور یک خودرو مال 45 سال پیش را روی اطاق خو.درو 20 سال پیش بگذارد وبا قیمت گزاف22 میلیون بفروشد.یا اینکه پژو پارس ELX XUM موتور 8 سوپاپ 26 سال (هیچ خودرو سازی در دنیاموتور 8 سوپاپ استفاده نمی کند)پیش را روی پارس گذاشته و گرانترین خودرو را به مردم می فروشد.مثلا یکی از قطعات مهم خودرو که در معرض دید همه است لاستیک خودرو که چینی است اینست تولید ملی!!!!!!!لطفا اطلاع رسانی کنید

    • حسین معین فر

      در سال تیر ماه93خودرو 405 از ایران خودرو خریداری کردم که خود بخود گاز میخورد و دور موتور بالا یعنی بالای 2 بود چندین مرتبه به نمایندگی مجاز مراجعه کردم و خودرو پذیرش و پس از چند ساعت توقف در نمایندگی عیب بر طرف نشد و خودرو با همان عیب تحویل داده شد گفتند این عیب قابل رفع نیست و از نظر ایران خودرو این مشکل عیب محسوب نمیشود و به چند مکانیک و کارشناس خودرو نشان دادم که همه عیب خودرو را تائید می کردند و اعلام کردند عیب از ایسیو است ولی هرگز ایران خودرو عیب تولیدش را گردن نگرفت از طرفی وقتی دور موتور بالا باشد مصرف بنزین نیز بالا رفته و آلودگی بیشتری را ایجاد میکند خلاصه عیب برطرف نشد به سازمان بازرسی نیز شکایت کردم ولی هیچ کس جوابی نداد خوب بنظر شما مردم حق دارند یا نه

    • ایرانی

      خودرو نمی خریم!
      بیخودی تلاش مذبوحانه نکنید!
      ولی خودروسازها کور خوندن!
      خودرو نمی خریم تا ورشکسته شوند مگر اینکه قیمت ها به یک چهارم شکسته شوند. والسلام

    • هادی

      سلام و درود
      بنده یک سوال دارم از معظم اله
      اونم اینکه حکم شرع نسبت به مسئولینی که خودرو تولید کردن و عده ای (نه اندک بلکه بسیار زیاد) بخاطر بی کیفیتی و نقص خودروهایی که سوار شدن و آسیب دیدن (چه جانی چه مالی) چیست؟
      به الله قسم که اینا هیچ اهمیتی به اون کارگرا نمیدن فقط و فقط به جیب مبارک فکر می کنن

    • بدون نام

      ایا درست است هر اشغالی را با قیمتهای نجومی و گاه چندین برابر همان جنس برای کشورهای دیگر به هم وطنان غالب کرد

    • بدون نام

      نوع سئوال گمراه کننده و دارای پیش داوری است .
      خوشم آمد از جواب دندان شکنی که بر خلاف انتظار سئوال کننده به او داده شد .

    • babak

      نمی گم همه تصادفات درکشور که منجر به زخمی شدن یا کشته شدن افراد میشه بخاطر نقص فنی و بی کیفیتی خودروهای داخلیه اما اگه از هرهزارتصادف یک تصادف براثراین علت ها باشه خون این همه بیگناه برگردن کیه؟ آیا حتی ده درصد هم خودروسازها مقصرنیستن؟

    • س ح ص

      بسیار عالی. یعنی ایشان می فر مایند که لازم است خودرو سازان رضایت مصرف کنندگان را به دست بیاورند . اما در ایران قانونی برای حمایت از مصرف کننده وجود ندارد . فقط دلشوت می خواد از تولید کنندگان حمایت شود.

    • بدون نام

      استفتاء کننده عزیز !
      آیا با این جواب روی ماهتان کم شد ؟
      واقعأ پاسخ دندان شکنی بود !

    • یک شهروند

      بزرگواران اصلا بنظرمن کمپین خودرونخریدواین چیزهاحرفه دراصل مردم فقیرشدندوقدرت خریدندارند اینقدرهزینه های روزانه ومعیشت مردم بالارفته ته نهش دیگه چیزی واسه طرف نمیمون اگرمیبینیدکه بازتر خودرو وملک توقف کرده ودررکودفرورفته دلیلش اینه که 90درصدخریدارهای ملک وخودرو دلالهابودندوبا وضعیت فعلی چون دیگه سودی واسه دلالها نداره وخودشونوکنارکشیدند وبهمین جهت رکودراکاملا لمس میکنیم من توجامعه هستم حتی دربخش خوراکی هم مابارکودمواجه هستیم چون قیمت اجناس بدلیل افت ارزش پول کشورگران شددرواقع چیزی گران نشده این پول کشورمان است که ارزشش راازدست داده ودلیلش هم بی تدبیری های دولت نهم ودهم بود بخصوص دولت دهم که بدلیل سوء مدیریت دراقتصادکشور این بحران راایجادکردند والله اگرمردم ایران پول داشته باشندودرآمدشون طوری باشه که پاسخگوی زندگیشون باشه برای مثال میگم پراید30میلیونم بشه میخرن چون ایرانی هاباصفاهستندو واسشون این حرفها مهم نیست من خودم یک شهروندهستم ودرلابلای مردم وکسبه بدلیل شغلم میدونم که دلیل این مسایل چیه وگرنه این کمپین تاثیرآنچنانی که بخواهیم تصورش رابکنیم ندتره این مثل یک شعاره یک کلمه درپایان مردم گرسنه هستندگوشت کیلیویی 35هزارتومن است زمانیکه گوشت گوساله درجه 1 قیمتش بود 3هزارتومن همین پرایدصفر 6700بود الان قیمت گوشت بیشتراز10برابرشده ولی همین پرایدحدودا3برابرشده یاسیب زمینی . پفک .کره .شیر.پنیر اینهاکه دیگه نیازبه واردات ندتره توخاک وتوکشوربابرنامه ریزی میشه تولیداونه اینقدربالابردکه بتونیم صادرکننده بشویم ولی درتولیدخودرویی که متشکل ازهزاران قطعه است وهرکدوم ازاین قطعات نباشه اون خوردقابل حرکت نیست وهریک ازقطعات رایک متخصص با ماشین الات ودستگاه تولیدمیکنه که باید گارنتی هم شامل حالش باشه چطورمیشه باتخم مرغ .سیب زمینی وگوشت وماهی که خورده میشه ودفع میشه ودیگه قابل بازیافتم نیست باخودرواصلاقابل قیاس نسیت واقعا درحق خودروسازها مردم دارن کم لطفی میکنند امیدوارم که همه چیزارزان بشه خودروهم ارزان بشه امیددارم که ارزش پول ملی کشورمان قدرت خودشو مجددا دردنیابدست بیاره تاقدرت خریدمردم درست بشه درکا دولت روحانی ازلحاظ مدیریت الحق نمرش بیسته ومن بهشون احسنت میگم

      پاسخ ها

      • mohamaad

        آقا با کمال احترام با نظر شما مخالفم و اشتباه مثبت دادم

      • ahbar

        ببخشید ها ولی مردم این وسط چه گناهی دارند در کل باهات مخالفم به شدت

      • بدون نام

        منم حوصله خوندن نداشتم روزنامه نوشتی منفی دادم

      • ماهان

        دوست عزیز من فقط یه سوال از شما دارم: اگر این خودرو سازانی که به قول شما در حقشون بی انصافی میشه نمیتونند قیمت خودرو رو پایین بیاره چرا همین خودرو با قیمتی بسیار کمتر در عراق به فروش میره؟ نکنه بیچاره ها دارند سوبسیت میدن؟... نه دوست عزیز ما خودرو نخواهیم خرید.

    • بدون نام

      مردم حق دارند که جنس بی کیفیت نخرند.

    • بدون نام

      به هر دری دارن میزنن که مردم رو مجبور به خرید کنن خخخخخ نمیخریم آقا جااااان

    • ارسلان

      اقا نخر-خانم نخر تا ورشکست شن بابا .

    • آشنا

      اقيون فقط نخريد

    • محمد

      آهای ملت نخرید تا بیان التماس کنن. من یه وانت پیکان 84 داشتم اونقد خستم کرد که فروختم تا نیسان بخرم فک کردم شاید بهتر باشه فروردین از نمایندگی سایپا گرفتم خدا شاهد یه هفته کار نکرده بود بعد از یه هفته 10 تا ایراد دیدم بذار بشمارم براتون:1- دور موتورش بالاپایین میزنه 2- خود به خود خاموش میشه 3- تو دنده 2 و عقب گیربکسش صدا میده 4- چراغ های دنده عقبش از روز اول خراب بود 5- یه ماه نشده بود که اگزوزش آتیش گرفت(خودشون هم نه فهمیدن و نه به ما گفتن چشه) 6-کیربکس و دیفرانسیلش روغن ریزی داره.7-8-9-10 هم چند روز بعد خودشون رو نشون میدن جالب اینهمه ایراد داره ولی نمایندگی هیچکدوم رو قبول نمیکنه من قول خوردم ماشین صفر خریدم شما هم اگه باورتون میشه که نمیخرید اگر هم نمیشه بازم نخرید چون پشیمون میشید.

    • بدون نام

      هر کی بخره مثل خودشونه

    • بدون نام

      آقا جون نميخريم !!!! والسلام ختم كلام

    • mohsen

      سلام دوستان چند سال هست که پوست مردم را با قیمت کاذب کندن آیا کدوم آدم عاقل میگه که پراید 7 میلیونی بدرد نخور باید به دست اون ناتوان مالی که از مجبوری باید سوار بشه 21 میلیون بفروشن حالا باز هم مردم میخرن از رو ناچاری اما هر شش ماه 10 درصد میکشن بالا کجای دنیا اینجور ظلم میشه همیشه به یک بهانه میکش بالا انقدر نخرید که به قیمت واقعی برسه

    • بدون نام

      آخه چراتومملکتی که حقوق یه کارگر700هزارتومانه بایدیه خودرویی تولیدبشه باقیمت35میلیون باکیفیت پایین ومصرف سوخت صدی10لیتر؟!!!چرابایددرهرصورت مردم جوابگوباشن؟چرابایددرهرصورت به مردم ضرربرسه؟!!!

    • مهدی

      1000 نفر بیکار باشند بهتر از اینکه روزی 1000 نفر به خاطر بی کیفیتی خودرو پراید و ..... بمیرن یه عده از خانواده ها رو عذاب بدن

      پاسخ ها

      • اعظم

        در هیچ فرهنگ و قاموسی نوشته نشده که یک ملت 70میلیونی باید فدای اشتغال 200هزار نفر بشه!!!

        منم عاشق کشورم هستم و از خدا میخوام جنس های میهنی رو خریداری کنم تا تولید کشور خودم جون بگیره.
        اما پشتیبانی از تولید داخلی معناش اینه که با خرید جنسهای میهنی به بالندگی تولید کنندگان کمک کنیم. نه به این معنا که تولید کننده چون میدونه ما خریدارشیم ازمون سواستفاده کنه و ارزشمونو در حد جنسهای بنجل و بدرد نخور پایین بیاره.
        در این صورت خیانتکاره ...

    • ایمان

      آفرین به مردم ایراااان،ببین چقدر بدبخت شدنو چقدر خطر ورشکستگیو احساس میکنن زنده باد ایرااااان

    • علی

      نمیخریم آقا جااااان
      نمیخریم آقا جااااان
      نمیخریم آقا جااااان
      نمیخریم آقا جااااان
      نمیخریم آقا جااااان
      نمیخریم آقا جااااان

    • ایمان

      تمام قطعات ماشینها رو چینی کردن ، بعد میگن تولید داخل!!
      شایدم اینها از چین اومدن و ما خبر نداریم،این ماشینها هم براشون تولید ملی هستش!

    • نادر اسدی

      اینا همش حرفن همسایه ما دیروز یه خودرو رانا صفرشو خریدیه میگه تو نمایندگی صف وایسادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله نادر خان شما کاملا در خواب تشریف دارید و هنو از خواب بیدار نشده اید از خواب 5سال پیشت.یا اینکه از یکی افراد خودرو سازید.ما نمیخریم.تماممممممممممممممممممم

      • 1010

        آره صف وایسادن تا از ثبت نام انصراف بدن نه اینکه خودرو بخرن.

      • بدون نام

        یادمان باشد اگر از وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو استقبال کردیم...




        ⛔دیگر حرفی از سیاست و حق نزنیم.

        ⛔ به فرزندان خود چیزی در مورد احیای حق و پافشاری بر خواسته ها چیزی نگوییم.

        ⛔ به هیچ مدیر و مسئولی فحش و ناسزا نگوییم.

        ⛔ از بی کیفیتی خودرو ها و امنیت نداشتن آنها حرفی نزنیم.

        ⛔در جمع دوستان و فامیل دم از روشنفکری نزنیم.

        ⛔ از کلمات قلبمه و سلبمه سیاسی و ... استفاده نکنیم.

        ⛔ از فرهنگ و کیفیت زندگی اروپایی ها حرفی نزنیم.

        ⛔ مرتب نگویم حق گرفتنی است.

        از انسانیتم متنفر میشوم که گروهی اندک ،۸۰ میلیون ایرانی را با یک طرح تحریک کرده اند.

        ⛔ بخندید به ما که پراید را ۲۰ میلیون نه بلکه ۴۰ میلیون به ما فروختید⛔
        شما به ما ثابت کردید که همیشه در خدمت اهداف شما خواهیم بود.
        این حق من است که اینگونه تحقیر آمیز زندگی کنم و شما اصلا مقصر نیستید.

    • محمدعلی

      کدوم تولید داخلی یک ماشین ساخت صدرصد بیارن تولید کنن ولو فرغون باشه مردم حمایت میکنند /الان کدوم ماشین متعلق به ما هست تازه پیکان هم انگلیسی بود

    • سایه

      اگر دست به دست هم بدیم و نخریم مطمئناا مجبورند کیفیتشون رو بالا ببرن لطفا خواهشا نخرید .نخرید نخرید نخریدددددددددددددددددد

    • هادي

      به نظر من هيچكس خودروسازان را تحريم نكرده اگر مردم خودرو صفر نميخرند براي اينكه اصلا پولي براي خريد ندارند شما نگاهي به بازار بكنيد بقيه كالاها هم گفتند نخريد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هادی جان برو کنار تا باد بیایدلطفا.شعار و عمل ملت عزیز ما =خرید خودرو صفر کاملا ممنووووع حال چه داخلی باشد چه خارجی.تماااااااااااااااام

    • بهروز

      هر کس به هر عنوانی خودروی صفر خریداری کند به خود و خانواده خود و ملت ایران خیانت میکند ... یه عمر خودروهای بنجل قالبمون کردن ...دیگه بسه این ذلت ....نمیخریم....تمام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درووووووووود بر شرف شما دوست عزیز بهروز جون.خرید خودرو صفر چه داخلی و چه خارجی کاملا ممنوووووووووووووع.تمام

    • امیر

      کمپین متشکل از یک مشت خود فروخته و فاسد و خیانتکار میباشد که در راستای اهداف استکبار و دشمنان گام برمیدارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احیانا شما آقای نعمت بخش نیستید؟

    • رعیت پوست کلفت

      الان شب جمعه ست مردم بیایید جهت شادی روح این دو شرکت حلبی ساز فاتحه ای نثار کنید .

    • میلاد

      ما به خرید خودرو صفر نه میگوییم نههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    • عارف

      نمیخریم
      وسلام

    • بدون نام

      چر از گرانی ها استفتاء نمی گیرند ، چرا برای جلو گیری از ظلم به مردم بخصوص در جامعه کارگری که حقوق مسلم آنها را به آشکارا نمی دهند استفتاء نیمی گیرند چرا به دزدی های میلیاردی فتوا نمی دهند و اسمش را اختلاس می گذارند . پای علما را به وسط نکشید . و مردم را نیز از آنان نرنجانید . وظیفه خود را که تولید جنس با کیفیت وبا قیمت حقیقی می باشد، انجام دهید .

    • وحید

      حمایت دولت در چند دهه قبل از خودرو سازها و عدم ایجاد رقابت صحیح در بازار خودرو باعث شده که این وضعیت بوجود بیاد مثال این جریان وضعیت بانکهای دولتی در زمان نبود بانکهای خصوصی بود، تعرفه گمرکی بالا برای خودروهای خارجی باعث عدم وجود رقابت صحیح در بازار خودرو و عدم تلاش خودرو سازها برای ارتقاع کیفیت و رضایتمندی مشتریان شد.

    • بدون نام

      نمیخریممممممممممممممم
      باید قیمتا بیان پایین

    • علی

      نمیخریم نمیخریم ننیخریم

    • عدالت

      تمام دوستان نظر دادند منم نظر خودم را بیان میکنم. شعار و عمل ملت عزیز ما این است.خرید خودرو صفر چه خارجی و چه داخلی کاملا ممنوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووع.تمام ختم کلام.

    • بدون نام

      شمابایدبیشتردرموردگران فروشی ومشارکت درقتل سوال می کردید.

    • منصور

      من مدتی است که می خواهم خودرو خودم را عوض کنم اما به احترام مردم خودرو صفر نمی خرم و دنبال ماشین کار کرده هستم و اگر هم توانستم ماشین خارجی مثل آوانته و یا mvm بگیرم
      ضمنا آیت اله اردبیلی هم قطعا نظر بر رعایت حال عموم مردم دارند و خواستار کمک به مردم می باشند

    • علیرضا

      نخرید تا زیر آهن پاره ها له نشید

    • ماهان

      ما خودرو نخواهیم خرید...

    • کیا

      چقدر مظلوم نمایی کردن این گاری سازای داخلی.
      من ایرانیم ودوست دارم تولید داخلی خودمو سوار بشم به شرطیکه رو خر فرض نکنند و فرغون رو به قیمت بنز به ما نندازن
      بجای این کارا کیفیتتونو ببرین بالا وقیمتتونو عادلانه کنین تا ماهم مشکوک نزنیم وبخریم...

    • مسعود

      سلام دوستان
      بنده در خط تامین قطعات ایران خودرو سابقه 18 ساله دارم و وقتی اعتراض خود به مدیریت جهت قطعات بی کیفیت که از هر کجا ارزانتر باشه تهیه میکنن کردم .بعد از یک ماه بنده را توبیخ کردن .اطلاعاتی در این زمینه به مردم شریف ایران میدهم:

      پمپ ABSکه قبلا از شرکت ماندو کره جنوبی تهیه میشد با مدل چینی جایگزین شده که بسیار خطرناک هست در صورتی که ماشین شما بر روی پمپ ABS مارک ماندو را ندیدن سریعا فیش مربوط به پمپ را خارج کنید .اتومبیل شما با این کار مانند اتومبیل بدون ABS میشود خواهی دید ترمزتان عملکرد بهتری خواهد داشت.

      از دیگر حرامخواری های ایران خودرو استفاده پلوس چینی جای مارک exel فرانسه است.
      دیگر موارد به این شرح هست:

      بلبرینگ حامد بجای SKF فرانسه

      انژکتور ادید چین بجای زیمنس (Seimens) آلمان

      استارت ایرانی استاپ بجای والئو (Valeo) فرانسه

      دینام ایرانی استاپ بجای والئو (Valeo) فرانسه

      تسمه تایم دایکو چین بجای گیتس (Gates) فرانسه

      دیسک و صفحه شایان صنعت بجای والئو (Valeo) فرانسه

      کلیه کاسه نمد ها چینی بجای الرینگ (Elring) آلمان

      رادیاتور ایرانی بجای اوردونز (Ordonez) اسپانیا

      کمک فنر اف اس ایران بجای اورجینال فرانسه

      لنت ترمز چینی ژرمن تکس بجای تکستار (Textar) فرانسه

      چراغ مدرن یا جم ساز بجای والئو (Valeo) فرانسه

      سنسور اکسیژن چینی بجای بوش (Bosch) آلمان

      لنت ترمز عقب آسیا یا TNH ایران بجای TRW آلمان

      کلیه لامپها ساخت چین بجای Osram آلمان

      پیستون ، میل سوپاپ و شاتون چینی بجای Mahle آلمان

      لوازم جلوبندی ساخت کمکس چین بجای TRW آلمان

      کلیه این قطعات جایگزین قطعات اصلی شدن .حالا انصافا ببینید چی الان سوار میشید. اگر هم حتی به یکی از ردیف بالا شک دارین برید رو ماشین مدل 90 به بالا شخصا مشاهده کنین. درود بر شرف شما ملت ایران

    • bEHZAd

      میبینید که در بخش نظرات هم همه مردم میگن خودرو صفر نخرید.پس نخرید.کارمندان و کارگران زحمتکش این دو شرکت ما حرف حسابمون با رئسای شماست و مطمئن باشید اگه قیمت بشکنه و کیفیت بهتر بشه خرید بیشتر میشه و به نفع شما گارگرهای زحمتکش.لطفا ۱قدم جلوتر رو نبینید ۱۰۰ متر جلوتر هم به نفع شماست هم مردم

    • بدون نام

      پرچم مردم بالاست ما مردم بایدغافل نشسم ما خودرو داخلی نمیخریم

    • رعیت پوست کلفت

      من جزیی از شما مردم هستم ونمی خرم.

    • بدون نام

      از مردم عزیز خواهش میکنم تا گرفتن حق تون کوتاه نیاین! شماها که میگفتین ما فروش مون رو داریم، و تقاضا دادیم برای افزایش قیمت مجدد!!! حالا مظلوم نمایی دنبال گرفتن حمایت هستند.

    • حمید

      چند سال قبل پژو 405 خود بخود دچار آتش سوزی میشد و هم زمان دربها نیز قفل.
      تعدای از مردم عزیز بدنگونه سوختند و مردند از ابتدا مه ایرانخودرو زیر بار نرفت و بعذ از چند ماه تکرار زیاد حادثه بالاخره قبول کرد که استفاده از جنس نامرغوب در میبر سوخت رسانی عامل اصلی بوده .
      دریغ از یک عذر خواهی.
      صنعتی که بعد از 50 سال همچنان محتاج یارانه و حمایت است همان بهتر که تعطیل شود.
      یکبار هم که شده اگر جرات دارند قیمت تمام شده را اعلام کنند

    • ممد

      در کشور فرانسه خودروی رنو مگان بیست سال است که تولید میشود و هر سال یک آپشن به آن اضافه کرده اند. این که امسال بطور کل پلتفرم آن را تغییر داده اند...
      و حالا شما خود روی.405 را ببنید نه تنها کیفیت آن بالا نمی رود بلکه هرسال کیفیت آن پایین نیز می آید....
      تا این که داد مصرف کننده در آمد...


      دوستان عزیزان تا وقتی که اینا کیفیت را درست نکرده و قیمت را معقولانه نکرده اند لطفا لطفا لطفا نخرید.

    • نادر

      هموطن عزیز از خرید خودر و گران و بی کیفیت خوداری نمائید تا قیمتها واقعی شود

    • وطن

      تكنولوژي صنايع خودرو مربوطه به چند دهه قبل مي باشد و براي دولت و ملت هزينه آور هست و بزرگترين خيانت انحصار گري اين شركت مي باشد كه اصل رقابت را از بين برده و به اقتصاد كشور هزينه تحميل مي كند زيرا نوآوري و ارتقاء‌ تكنولوژي جديد در آن وجود ندارد

    • بدون نام

      ای مردم شریف ایران درود به همت تان نخرید شما را به خدا قسم نخرید تا قیمت اصلاح. شود کیفیت بالا رود...

    • مظلوم خودروسازان داخلی

      امیدوارم حالا که بعد از سالیان متمادی که آقایان علناً دست در جیب مردم کرده و بی کیفیت ترین تولیدات خود را با بالاترین قیمت عرضه می کردند اینبار کوتاه نیاییم و تا آخر همصدا جلو این زورگویی بایستیم و حداقل یکبار هم شده به هموطنان خود خیانت نکنیم چون قطعاً نتیجه مطلوب خواهیم گرفت. به نظر بنده نه تنها خریدخودروی صفر را باید تحریم کرد بلکه تا حد امکان باید از خرید تمام خودروهای دست دوم داخلی نیز صرفه نظر کرد چون با خرید هر یک خودرو راه را برای فروش یک خودروی صفر باز خواهیم کرد.
      خودروسازان محترم هم اگر واقعاً با مردم صادق هستند لطف نمایند قیمت تمام شده هر خودرو را با تمام هزینه های انجام شده به تفکیک به مردم اطلاع دهند و آقایانی که دم از پشتیبانی تولیدات داخلی می زنند یک نگاهی به خودروهایی که خود سوارمی شوند نمایند بعداً همچین ادعایی کنند و تعرفه واردات خودرو را حذف نمایند تا ضمن ایجاد رقابت، مردم خود تصمیم بگیرند و خودروی مورد نظر خود را از بین برند های متنوع انتخاب نمایند.

    • بدون نام

      ما از خودرو های شما رازی نیستیم وسلام

    • بدون نام

      قیمت ها باید اینگونه اصلاح شوند.
      131 با تمام آپشن ها 8میلیونو 300 هزار تومان.
      مابقیش زیر 8 میلیون

    • محمد

      یک کلام ختم کلام
      نمیخریم تا قیمت و کیفیت بیاد پایین
      من کارامو با پای پیاده انجام میدم ولی سوار ایران خودرو و سایپا نمیشم

    • محمد حسین

      فقط کیفیت بالا قیمت مناسب

    • حسین

      با اون همه دروغ و مظلوم نمایی که تو نامه بود این مرجع تقلید عزیز چه تو دهنی محکمی زد به هر چی آدم سود جو .
      جناب آقای اردبیلی خدا اموات شما رو رحمت کنه حرف دل مردم رو زدی باور کنید ماشین نو میخری فرداش باید ببری نمایندگی واسه تعمیر

    • سرتیپ زاده

      آقای میرخانی مشاور انجمن خودر وسازان درمصاحبه خود گفت ، بیش از 100000خودرو روی دستمان ودر نامه چهار وزیر ، وزیر صنعت اشاره نموده تا کنون240000هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو زیان وارد شده......

      1 - داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه بهترین فارغ التحصیلان در حوزه صنعت خودرو اکنون در صنعت خودروسازی مشغول به کار هستند ، وی گفت : ۷ هزار استخدام دستوری به من تحمیل شده بود ، نه تنها افراد را معرفی می کردند بلکه پست آنها را نیز مشخص می کردند و می گفتند باید در همین پستی که می گوییم بنشینند.»
      ج – جناب میر خانی کدام فارغ التحصیلان درحوزه صنعت را میگویید ، منظور شما همان 7هزار استخدامی اجباریست ، جناب میر خانی چرا زیر بار این ننگ رفتید ، مگر خودرو اسباب بازی ست ، شما ها با سادگی وصداقت این مردم بازی کردید هنوز هم از افکار پوچ واشتباه خود دست بر نداشته ونه تنها عبرت نگرفتید بلکه ازآمال وآرزوهای آینده سخن میگویید ، حال بعد از 30 سال کودک خودرو شما نتنها فارغ التحصیل نشده بلکه همان دبستانیست ؟
      2 – آقای میر خانی گفت : اگر ۱۰۰ هزار نفر شاغل در خودرو را بیکار کنیم تبعات اجتماعی سنگینی دارد.
      ج – جناب آقای رضا شیوا در پاسخ به این موضوع جواب داد : « اگر ۱۰۰ هزار نفر را در جاده ها بخاطر کیفیت پایین خودرو به کشتن بدهیم چه؟ تبعات اجتماعی ندارد ؟؟؟ »
      3 – آقای میر خانی افزود : « مردم عزیز ما حق دارند ما در کیفیت مشکل داریم و این واقعیتی است که منکر آن نمی شویم »
      ج – آقای میر خانی : شما با جان ومال صدها هزار انسان بیگناه بازی کردید ، چه عزیزانی که کشته یا نقص عضو یا قطع نخاع نشده و نمیشوند ، آیا اگر این اتفاق در کشور هایی مانند چین یا ژاپن و ....... میافتاد آنهم بعد از 30سال از بین بردن انسانهای بیگناه ، دولت باآنها چه رفتاری و باخودشان چه میکردند؟
      4 – آقای میر خانی فرمودند : بعد از روی کار آمدن دولت روحانی کرکره را بالا دادند تا دوباره تولید کنند حال باید صبر کرد تا این تولید به چرخه صنعت باز گردد .
      ج – آقای میر خانی به اندازه کافی انسانها به چرخه صنعت برگشتند < خاک > بگذارید همانطور کرکره ها پایین باشد ، شاید بتوان انسانهای دیگری را از این مصیبت نجات داد .
      هزار میز کیاست به آن نمی ارزد ...... که خواجه ای ز در آید وگوید خان تو معزولی

    • مارال

      من به عنوان یک دختر ایرانی تا زمانیکه کیفیت بالا و قیمت پایین نیاید خودرو صفر نخواهم خرید
      مردم نخرید تا به هدف برسیم

    • بدون نام

      نخرید

    • رضا

      از دوستان میخواهم تا خودرو به قیمت های قبل بازنگشته ودر کیفیت تغییری حاصل نشده خریدی انجام ندهند.توجه داشته باشید که خودروهای داخلی سه برابر قیمت جهانی قیمت گذاری شده اند.مثلا سمند یا پژو زمانی که دلار 1000 تومان بود حدود12تا 14 میلیون قیمت داشتندکه 3برابرقیمت جهانی بود .حالا که دلار سه برابرشده وبه 3000تومان رسیده قیمت های قبلی دقیقا با قیمت جهانی مطابقت دارد.قیمت جهانی سمند وپژو حدود 4 تا 5هزار دلار است که بااحتساب دلار سه هزاز تومانی بین 12 تا 15 میلیون تومان میشود.قیمت جهانی چند خودرو راهم جهت اطلاع به دلار عنوان میکنم که خودتان بر اساس دلار 3000تومانی معادل ریالی ان را حساب کنید پراید حدود 2/5هزاردلار(البته پراید با تعاریف اتومبیل زیادفاصله دارد)-تندر 5000دلار-ویتارا 17000دلار-سراتو14000دلار-...خودرو های چینی هم متلاجیلی10000دلار-جک7000دلار/ -بسترن9000دلار-پس هشیارباشیم چرا خودروهای چینی را 2.5 برابرقیمتهایی که گفتم قیمت گذاری میکنند برای اینکه اگر بعنوان مثال جیلی 30 میلیون باشد ایا کسی سمند را حتی15 میلیون هم میخرد؟یا سراتواگر 40میلیون باشد کسی پرشیا را15 میلیون میخرد؟پس ببینید چگونه در حق این ملت اجحاف میکنند؟ایا جان ومال مردم اینقدر بی ارزش است که با انها اینگونه رفتار میشود؟البته خوشبختانه سناریوی خودروسازی روشده است؟به پایان این داستان نزدیک شده ایم!!

    • محمد

      من پول ده تا ماشین دارم ولی نمیخرم. پیاده میرم. کار مردم از حلاترین کارهاست.

    • بدون نام

      هموطن گرامی بیایید دست در دست هم نهیم و خودروی صفر نخریم.

    • فرهاد

      من یک ایرانی هستم و خودروی صفر نمی خرم.

    • مثلا یه آدم البته اگه ایرانی آدم حساب شه

      خدا شاهده اون دنیا اگه کوچکترین جایگاهی داشته باشه، از خدا شمشیر حضرت علی رو درخواست میکنم و تک تک مسئولینی رو که به اسم اسلام ناب محمدی، خون مردم رو تو شیشه کشیدن صدها بار قطعه قطعه میکردم. خدا نگذره از حرام لقمه هایی که به اسم اسلام واقعی هر کلاهی که می تونن سر ملت و مردم میزارن. خدایا خودت به همه ما رحم کن. همه بگید آمین.

    • انسان آزاده

      اندکی صبر سحر نزدیک است
      هرکس ماشین ویرانخودرو یا جایپا رو بخره به خودش و خونوادش و نسل آینده خیانت میکنه.
      خریدن ماشین صفر یعنی زیر بار ذلت رفتن
      خداوند با ید با کفایت مردم غیور ایران ریشه این دو کارخانه خیانتکار دزد را بر کناد! انشالله

    • هادی

      والله خودروی سمند صفر سال 93 گرفتم. الان یکسال گذشته و بقدری خودرو خرابی داره که بیشتر از 14000 کیلومتر نتونستم با خودرو کار کنم . همش خودرو یا تو تعمیر گاه است یا هم توی پارکینگ منتظر قطعه.
      در ضمن سه مرتبه نامه به وزارت صنایع معادن آقای عبداللهی ، سه مرتبه هم نامه به مدیریت ارتباط با مشتری آقای فربد، و هرجا هم فکر کنید زنگ زدم . هیچ کس هم پاسخگو نبود.
      نخرید !!بیجاره میشید .
      ملت نخرید والله پولتون رو می اندازید تو سطل آشغال.

    • حامد

      من یک ایرانیم و خودرو صفر نمیخرم

    • محسن

      با سلام
      اینجانب چند قطعه زمین کشاورزی را بصورت نصفه کاری در اختیار زارع قرار داده و علاوه بر زمین هزینه اب و کود وخدمات تراکتوری را هم اینجانب پرداخت کرده ام و نصفه حاصل زمین را همه ساله برده است حالا بعد از مدتی ادعای کرد زارعانه نموده است ...

    • محسن

      با سلام زمین کشاورزی که بصورت نصفه کاری در اختیار زارع قرار میگیرد و همیشه نصف از حاصل زمین را برده و می برد ایا کرد زارعانه هم میتواند بگیرد با تشکر :

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج