۲۴۴۸۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انتخاب رشته كنكور كارشناسی ارشد از فردا

مهلت انتخاب رشته حدود ۳۰۷ هزار داوطلب آزمون ارشد از فردا آغاز مي‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به انتشار دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد، گفت: مهلت انتخاب رشته حدود ۳۰۷ هزار داوطلب آزمون ارشد از فردا آغاز مي‌شود.

حسين توكلي با اشاره به آغاز مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون كارشناسي ارشد از ساعت ۱۴ روز دوشنبه هشتم خرداد ماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org ، اظهاركرد: از ۷۸۵ هزار و ۱۳داوطلب حاضر در جلسه آزمون حدود ۳۰۷ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

وي با بيان اينكه اين دسته از داوطلبان مي‌توانند تا روز پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه با انتخاب رشته‌ محل‌هاي مورد نظر حداكثر تا ۱۰۰ كد رشته محل در فرم اينترنتي انتخاب رشته درج كنند، تصريح كرد: داوطلبان بايد در ابتدا نسبت به مطالعه دفترچه راهنماي انتخاب رشته اقدام كنند و در درج رشته محل‌هاي انتخابي، اولويت علاقه را در نظر بگيرند.

وي افزود: پس از تاييد نهايي رشته‌هاي انتخابي شماره رمز ۱۵ رقمي توسط سيستم انتخاب رشته به عنوان رسيد به داوطلبان داده مي‌شود در غير اين صورت انتخاب رشته آنان مورد تاييد قرار نگرفته است.

نحوه گزينش دانشجو در آزمون كارشناسي ارشد

توكلي با اشاره به نحوه گزينش دانشجو در آزمون كارشناسي ارشد، گفت: گزينش دانشجو در هر يك از رشته‌هاي امتحاني دوره هاي كارشناسي ارشد از بين داوطلباني كه بر اساس كارنامه اوليه حد نصاب نمره علمي لازم را كسب كرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته مي باشند، با توجه به نمره كل اكتسابي و اولويت كد رشته هاي انتخابي و نتيجه بررسي صلاحيت هاي عمومي مطابق ضوابط مربوط انجام مي‌شود.

وي افزود: گزينش داوطلبان بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون آزمون كتبي در هر گرايش با توجه به ضرايب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام مي شود.

مشاور عالي سازمان سنجش با تاكيد بر اينكه تغيير و يا تعويض كد محل هاي انتخابي درج شده در فرم انتخاب رشته اينترنتي پس از گرفتن تأييديه به هيچ عنوان قابل تغيير و يا تعويض نيست، خاطرنشان كرد: آن دسته از داوطلباني كه در آزمون تحصيلات تكميلي سال ۱۳۹۱ پذيرفته شوند و داراي مدرك كار شناسي غير متناسب با رشته قبولي باشند، موظف به گذراندن دروس پيش نياز، جبراني) به تشخيص گروه آموزشي مربوط بوده و هزينه دروس پيش نياز (جبراني توسط دانشجو پرداخت مي شود.

توكلي از پذيرش بيش از ۸۵ هزار نفر در نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد خبرداد و افزود: نتايج نهايي در محدوده زماني يازدهم تا سيزدهم شهريور ما از طريق سايت سازمان سنجش اعلام مي‌شود.

آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي با رقابت ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ داوطلب در روزهاي ۲۶ بهمن تا ۲۸ همين ماه برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج