جاباما
۲۴۴۹۴۷
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

ستاره هایی که برند شدند

در جریان مسابقه های فوتبال بارها دیده ایم که ستاره ها بعد از گلزنی به نام پشت پیراهن شان اشاره کرده اند و آن را جلوی دید دوربین ها قرار داده اند.

ستاره هایی که برند شدند

همشهری تماشاگر: در جریان مسابقه های فوتبال بارها دیده ایم که ستاره ها بعد از گلزنی به نام پشت پیراهن شان اشاره کرده اند و آن را جلوی دید دوربین ها قرار داده اند. گروهی از فوتبالیست ها، این فعالیت را به دنیای اقتصاد بردند و نام خانوادگی شان را در این زمینه خرج کرده اند. عمر فوتبال هیچ ستاره ای آنقدر زیاد نیست که او تصمیم بگیرد تا همیشه در کنار فوتبال بماند و به سراغ فعالیت های اقتصادی نرود و از نامش برای دلار پارو کردن استفاده نکند.

1- کریس رونالدو

ستاره هایی که برند شدند

ابرستاره پرتغالی در پایان دوران فوتبال اش نه به سراغ مربیگری خواهد رفت و نه دغدغه مدیریت در سر خواهد داشت. کریس بارها تاکید کرده بعد از پایان دوران فوتبال به شکل جدی به دنیای فشن می رود تا موفقیت های فوتبالی را در این حوزه تکرار کند.

سی آر سون با برند نام اختصاری اش، به تولید لباس زیر مردانه روی آورده و با طراحی های ریچارد چای، با استقبال خوبی روبرو شده است. او البته چند بار در ماجرای کپی رایت طرح ها با نایکی درگیری داشته است. رونالدو در زمینه تولید عطر با نام خودش هم فعالیت کرده است.

۲- ریو فردیناند

ستاره هایی که برند شدند

حتی در دوران فوتبال، مدافع تیم منچستر یونایتد علاقه زیادی به کارهای رسانه ای داشت. او در سال آخر حضور در جمع شیاطین سرخ مجله اینترنتی اش را راه انداخت و عدد شماره پیراهنش در یونایتد را به عنوان نام این مجله ورزشی و اجتماعی اینترنتی انتخاب کرد.

کمی بعد ریو که علاقه اش به این نامگذاری بیشتر شده بود، کلاه هایی را که شماره ۵ روی شان درج شده بود به بازار فرستاد و این برند را به شکل رسمی به نام خودش ثبت کرد.

۳- الکس سانگ

ستاره هایی که برند شدند

از زمان ترک آرسنال برای پیوستن به بارسلونا، الکس سانگ در فوتبال دچار تنزل شد اما قرار گرفتن در کنار چهره های سرشناس و مهم بارسلونایی، او را در فعالیت های اقتصادی اش موفق تر کرد.

الکس برند خاص خودش را برای تولید و طراحی لباس با نام «سیستم تچاکپ» به راه انداخت؛ برندی که نامش نمایش دهنده یک سبک زندگی آفریقایی به معنای رضایت از خود است.

این برند وب سایت فروش آنلاین نیز دارد و محصولاتش بین ۳۰ تا ۷۴ یورو قیمت گذاری شده اند. محبوب ترین محصول برند الکس سانگ، کلاه های کب برند اوست که ۴۵ یورو به فروش می رسد.

۴- دیوید بنتلی

ستاره هایی که برند شدند

قرار بود دیوید بکام بعدی فوتبال جزیره باشد اما به گفته خودش از نوجوانی به بعد هیچ وقت علاقه زیادی به بازی فوتبال در سطح حرفه ای نداشت. بنتلی در بلک برن و تاتنهام خوش درخشید و یک بدر دروازه آرسنال را از وسط زمین باز کرد و برای تیم ملی انگلیس نیز به میدان رفت اما در ۲۹ سالگی که می تواند سن اوج فوتبالیست باشد، بدون مصدومیت خداحافظی کرد تا نامش را در زمینه دیگری به درخشش برساند.

او با همسر و دوقلوهایش به اسپانیا رفت و بعد از سود زیاد در سرمایه گذاری، هتل ها و رستوران های زنجیره ای خودش را با نام خودش تاسیس کرد.

۵- لئو مسی

ستاره هایی که برند شدند

شاید در زمین فوتبال از رونالدو موفق تر بوده باشد اما در زمینه تولید و تجارت از ستاره رئال مادرید عقب تر است. لئو لوگوی برند نام خودش را با حرف M به زیبایی طراحی کرده اما هنوز به شکل شخصی روی به استفاده از این برند نیاورده است. لئو این برند را با مشارکت کمپانی آدیداس، برای تولید تعدادی کفش به کار برده است. این کفش ها که فقط مخصوص لئو مسی بوده اند، با نام، لوگو و حتی در مواردی امضای این بازیکن مستقیما وارد بازار شدند و در اختیار هیچ بازیکنی قرار نگرفتند.

۶- زلاتان

ستاره هایی که برند شدند

در ژوئن ۲۰۱۵ بود که ستاره پی اس جی در حساب توئیترش یک سورپرایز برای هوادارها رو کرد. او از رسیدن عطرهای اختصاصی زلاتان به بازار حرف زد. جالب اینکه برخلاف تصور عموم، این کار چندان هم ساده نبود و ایبرا تاکید کرد که دو سال زمان را صرف این ماجرا کرده است. عطرهای ایبرا با نام این بازیکن مغرور اما دوست داشتنی پی اس جی، پیش از پایان سال ۲۰۱۵ به بازار خواهد آمد. فروش اولیه این عطرها در فرانسه و سوئد انجام خواهد شد.

۷- دیوید بکام

ستاره هایی که برند شدند

مرد خوش تیپ انگلیسی، پردرآمدترین ستاره بازنشسته دنیای فوتبال به شمار می رود. بکام در سال های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱، در پروسه تولید سه عطر به نام خودش مشارکت کرد.

آخرین تجربه بکام موفق ترین تجربه او نیز بود. او تبلیغات زیادی برای فروش این ادکلن انجام داد و برای مطرح تر کردن آن حتی به برنامه الن دجنرس نیز رفت. این ادکلن پرفروش شعار جالبی نیز داشت: «شما دیوید بکام نیستید اما می توانید بوی او را بدهید!»

۸- لسکات کالکشن

ستاره هایی که برند شدند

مدافع این روزهای وست بروم در روزهای بازی در قلب دفاع سیتی تصمیم گرفت نام خانوادگی اش را علاوه بر زمین فوتبال، در زمینه تولید لباس نیز دخیل کند. او در آوریل ۲۰۱۲ بالاخره این طرح را عملی کرد. جولین برای این کار دو شریک داشت، برادرش آرون و مدافع تیم فوتبال کاونتری سیتی، جوردن استیوارت. برند آنها استیوارت - لسکات نام گرفت.

۹- اندی کول

ستاره هایی که برند شدند

فوتبال اندی کول پس از دوران فوق العاده موفقیت آمیزش در یونایتد رفته رفته رو به افول رفت. او که از دوران کودکی همواره در رویای رستورانداری بود، سرانجام به این هدفش رسید.

رستوران های زنجیره ای او در سال های اولیه تاسیس با استقبال بسیار خوبی مواجه شدند. این رستوران ها سود ویژه ای به اندی رساند و موجب شد پسر او برخلاف خودش فوتبال را در فقر و سختی آغاز نکند. این پسر جوان البته به جای شیاطین سرخ، برای تیم جوانان آبی های منچستر بازی می کند.

۱۰- کریگ جانسون

ستاره هایی که برند شدند

کریگ با شکل و شمایلی در حد راک استارها، به سبب موهای مجعدش بیشتر شبیه اعضای بندهای مشهور موسیقی بود تا بازیکن فوتبال. او در دهه هشتاد یکی از بازیکنان ثابت تیم فوتبال لیورپول محسوب می شد اما رفته رفته دچار تنزل شد و کار را به جایی رساند که یکی از مربیانش در مورد او گفته بود: «او بدترین فوتبالیستی است که تا حالا دیده ام!»

جانسون که در دوران فوتبالش نیز به ظاهرش اهمیت زیادی می داد، پس از کنار رفتن از فوتبال، برای مدتی به طراحی کفش روی آورد و طرح هایش حتی مورد استقبال کمپانی آدیداس قرار گرفت و با نام خودش به بازار رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • cr7

      علاوه بر اینها
      Cr7 به تازگی هدفون های جدید و شیکی هم داده بیرون

    • حمزه

      عطرشون کی میاد ایران؟؟؟
      تا شش سال دیگه میاد؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج