۲۴۵۱۰
۱ نظر
۵۰۳۵
۱ نظر
۵۰۳۵
پ

به نق‌نق‌های او گوش دهید! دارد با شما حرف می‌زند

نق‌نق‌های نوزادتان را سرسری نگیرید! او قصد دارد با زبان بی‌زبانی به شما بفهماند كه مشكل یا خواسته‌ای دارد.

به نق‌نق‌های  او گوش دهید! دارد با شما حرف می‌زند

به نق‌نق‌های  او گوش دهید! دارد با شما حرف می‌زند

برترین ها: نق‌نق‌های نوزادتان را سرسری نگیرید! او قصد دارد با زبان بی‌زبانی به شما بفهماند كه مشكل یا خواسته‌ای دارد. اگر شما متوجه نمی‌شوید، این دیگر مشكل خودتان است. بهتر است كمی هوش و حواس‌تان را جمع كنید و گریه‌های با سر و صدای این كوچولوهای كم‌توقع را جدی بگیرید. شاید تا امروز خبر نداشتید اما حالا كه مشغول مطالعه این مطلب هستید بهتر است بدانید كه گریه بچه‌ها در واقع به نوعی زبان آن‌هاست؛ زبان گفتاری‌شان كه شاید برای دیگران قابل فهم نباشد اما این موجودات معصوم راه دیگری برای بیان خواسته‌های‌شان پیدا نمی‌كنند. تحقیقات مختلفی كه روی بیش از هزار نوزاد صفر تا ۳ ماهه انجام شده، نشان می‌دهد این بچه‌ها اگر چه از فرهنگ‌ها و ملل مختلف هستند اما یك زبان مشترك دارند كه ۵ نكته مهم در این زبان نهفته. این ۵ نكته همان كلیدواژه‌هایی است كه بچه‌ها در سرتاسر دنیا برای نشان دادن مشكل یا خواسته‌شان آن‌ها را بیان می‌كنند. وقتی بچه‌ای در استرالیا گرسنه است درست همان واژه‌ای را به كار می‌برد كه نوزاد كوچك شما استفاده می‌كند! واژه‌هایی كه شاید گاهی نامفهوم ادا شوند اما كافی است كمی گوش‌تان با این واژه‌ها آشنا شود تا متوجه شوید نوزادتان دقیقا به چه دلیل گریه می‌كند. شك نكنید كه منظور او از این جیغ و فریادی كه با گریه بر سر شما می‌كشد اذیت و آزار شما نیست. او یك چیزی می‌خواهد یا یك مشكلی دارد!‌


نِه (Neh): گرسنمه!

او گریه را با این واژه آغاز می‌كند. مرتب پشت سر هم تكرار می‌كند و شما را كلافه می‌كند. اما این را بدانید كه نِه (Neh) یعنی این‌كه من گرسنه هستم. یكی از واكنش‌های قوی بچه‌ها در ابتدای تولد حرف «ن» است كه تركیب آن با گریه حین گرسنگی بچه‌ها به این واژه تبدیل می‌شود. وقتی این واژه را شنیدید سریع او را سیر كنید.


هِه(Heh): ناراحتم!

وقتی این صداها همراه گریه از دهان نوزادتان درمی‌آید او فقط می‌خواهد یك چیز به شما بگوید: «من احساس ناراحتی می‌كنم.» این نوع از صدا با صدایی كه هنگام گرسنگی بچه از خود درمی‌آورد متفاوت است چرا كه در موقع ناراحتی حرف «ه» (H) ابتدایی خیلی محكم و غلیظ ادا می‌شود! وقتی چنین صداهایی را از نوزادتان می‌شنوید باید دلیل ناراحتی‌شان را پیدا كنید. او یا نیاز دارد پوشكش عوض شود یا این‌كه در حالت جدیدی قرار بگیرد مثلا اگر به پشت خوابیده حالتش را تغییر دهید و او را روی شكم بگذارید.


اِیر (Eair): دلم درد می‌كند!

وقتی درد ناشی از هوا در شكم نوزاد كوچك شما می‌پیچد او معمولا پاهایش را به سمت سینه‌اش جمع می‌كند و صدای اِیر (Eair) را همراه گریه از خودش درمی‌آورد. در چنین شرایطی گاهی نوزاد را به شكم روی پاهای‌تان می‌گذارید و پشت او را آرام‌آرام مالش می‌دهید یا این‌كه او را باز هم به شكم روی دست‌تان می‌گذارید و با دست دیگر از سر او محافظت می‌كنید و می‌گذارید پاهایش آزاد باشد و به پایین بیفتد (در همین رابطه حتما مواظب باشید كه سر بچه در شرایط امنی قرار داشته باشد.) یادتان باشد در چنین شرایطی كه هوای معده، نوزاد را اذیت می‌كند شربت‌های مخصوص این مشكل معمولا برای نوزادان دختر جوابگو نیست.


اِووه(Owh): خوابم میاد!

نوزادتان خسته است و برای اعلام خستگی‌اش این حروف را كنار هم می‌گذارد. پایه بیان این حرف از خمیازه كشیدن می‌آید. بنابراین این واژه تلفیقی است از خمیازه و گریه. اولین اِووه، Owh كه از دهان نوزادتان درمی‌آید قاعدتا باید كشیده باشد. وقتی این صدا را می‌شنوید بهتر است كمك كنید تا نوزاد زودتر بخوابد. البته علائم دیگری هم برای این‌كه متوجه شوید نوزادتان خواب‌آلود است، وجود دارد. مثلا همان خمیازه كشیدن یا مالیدن چشم‌ها.


نكته‌هایی كه باید بدانید

  • تشخیص نوع گریه نوزاد شما و صداهایی كه همراه آن است در ابتدای گریه بسیار راحت‌تر از زمانی است كه گریه او شدت می‌گیرد و در نهایت به جیغ و فریاد تبدیل می‌شود! سعی كنید در همان ابتدا با دقت به صدای گریه‌اش گوش دهید و قبل از این‌كه تشخیص آن مشكل شود، تصمیم بگیرید چه باید كرد.
  • در مقابل حروف برجسته واكنش نشان دهید. منظور این است كه اگر در طول گریه نوزادتان، یك حرف یا یك واژه را بیش از بقیه می‌شنوید روی آن تمركز كنید و توجه اصلی‌تان را به آن صدای خاص بدهید.
  • اگر نمی‌توانید متوجه نوع گریه نوزادتان شوید شكل و حالت او را عوض كنید. مثلا او را از روی زمین بردارید و روی زانوهای‌تان بگذارید یا بغلش كنید و به صدایش گوش بدهید.
  • در بچه‌ها این امر طبیعی است كه بعضی صداها و واژه‌های مخصوص به خودشان بیشتر از بقیه صداها و كلمات دیگر تكرار شود. پس نگران نشوید اگر نوزاد شما خیلی به ندرت از صدای خاص یا واژه خاصی برای بیان خواسته‌اش استفاده می‌كند.
  • به حروف مشخص در دو صدا و كلمه گوش بدهید. مثلا به ن یا N در نِه یا Neh.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      اخي نازي عسسسسلم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج