۲۴۵۳۳۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

خبرهای خوش مسکنی برای کارگران

سال گذشته ۱۸۷۴ نفر در محیط کار جان باختند، پیگیری مسکن اجتماعی در جلسه با آخوندی، معرفی مشمولان با وزارت رفاه است و انتشار "اوراق حق تقدم" دریافت وام توسط صندوق کارآفرینی امید، گزیده ای از اخبار این هفته تعاون و کار بود.

خبرگزاری تسنیم: سال گذشته ۱۸۷۴ نفر در محیط کار جان باختند، پیگیری مسکن اجتماعی در جلسه با آخوندی، معرفی مشمولان با وزارت رفاه است و انتشار "اوراق حق تقدم" دریافت وام توسط صندوق کارآفرینی امید، گزیده ای از اخبار این هفته تعاون و کار بود.

یکی از اخبار مهم این هفته تعاون و کار از سوی نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اعلام شد. مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از انتشار "اوراق حق تقدم" توسط صندوق متبوع خود خبر داد و خاطرنشان کرد: دارندگان این اوراق از اولویت دریافت تسهیلات صندوق برخوردار می شوند.

خبر بعدی از سوی امید شنعه، مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران بود. وی از افتتاح فاز جدید عرضه کالای ایرانی در پارک ارم خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای برگزاری ۴ بازار محصولات ایرانی در نیمه دوم سال را داریم.

شنعه با بیان اینکه عمده محصولات عرضه شده در این بازار، پوشاک،کیف،‌کفش، صنایع دستی و مواد غذایی و لوازم التحریر است، گفت: متأسفانه بخشی از لوازم التحریر موجود در بازار خارجی است. بخش نوشت‌افزار در کشور سروسامان ندارد و با وجود تولید داخلی هنوز درصدی از نوشت‌افزارها به لوازم التحریر خارجی اختصاص دارد که ضرورت حمایت سازمان های دولتی را می طلبد.

اعلام میزان عیدی امسال کارگران از ۱.۴ تا ۲.۱ میلیون تومان، خبر بعدی حوزه تعاون و کار بود؛ عیدی آخر سال کارگران برای سال جاری بر اساس قانون کار تعیین می‌شود. براین اساس حداقل دستمزد کارگران ۷۱۲هزار تومان بوده که طبق قانون حداقل عیدی دو برابر حقوق پایه یعنی ۱ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان و حداکثر آن ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار تومان خواهد بود.

خبر بعدی مربوط به پیگیری مسکن اجتماعی در جلسه ربیعی با آخوندی و معرفی مشمولان از سوی وزارت رفاه بود.

علی ربیعی درباره آخرین وضعیت مسکن اجتماعی یا همان مسکن امید کارگران گفت: در حوزه مسکن اقدامات زیادی در دولت تدبیر انجام شده است؛ به‌طور مثال حدود ۴۶۵ هزار و ۳۲۳ واحد از واحدهای مسکونی با کمک حوزه تعاون در اجرای پروژه‌های مسکن مهر و متعارف طی دولت یازدهم تحویل داده شد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به تازگی جلسه‌ای را با وزارت راه و شهرسازی برگزار کردیم گفت: تسهیلات مسکن اجتماعی به دهک‌های پایین جامعه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین حمایت و توانمندسازی خانوارهای نیازمند با تأمین مسکن به تعداد ۲۶ هزار واحد و تأمین مسکن معلولین و مددجویان تحت پوشش بهزیستی به تعداد ۴۲هزار و ۸۸۱ نفر را در دستور کار داشته ایم.

عدم‌ذکر افزایش ۲۰هزار تومانی حق مسکن کارگران در بخشنامه مزدی ۹۴ این بهانه را به دست مسئولان داده که اعلام کنند: مگر قرار است "حق مسکن افزایش یابد؟"همین موجب شده تا ابهام برای اجرایی شدن این مصوبه بیشتر از قبل شود.

خبر دیگر از سوی سید حسن هفده‌تن، معاون روابط کار اعلام شد که با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد حوادث ناشی از کار در واحدهای تولیدی و صنعتی فاقد کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار رخ می‌دهد، گفت: میانگین فوت ناشی از کار سال گذشته ۵ نفر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تنها ۴درصد نیروی کار آموزش ایمنی را فرا گرفته اند افزود: حل مشکلات ریشه ای حوادث ناشی از کار یکی از برنامه‌های اصلی وزارت کار است. نیروی کار باید بداند در محیط کار در میدان جنگ است و بداند چه کاری باید انجام دهد تا از رفتار پرخطر خود را محافظت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج