۲۴۵۴۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

نظرسنجی ناجا درباره فعالیت «گشت ارشاد»

سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی از موافقت بیش از پنجاه درصد مردم با ادامه فعالیت گشت ارشاد خبر داد و گفت که این نتایج حاصل تحقیقات مرکز افکار سنجی ناجا در کل کشور است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی از موافقت بیش از پنجاه درصد مردم با ادامه فعالیت گشت ارشاد خبر داد و گفت که این نتایج حاصل تحقیقات مرکز افکار سنجی ناجا در کل کشور است.

سردار سعید منتظر المهدی با اشاره به رد کلیات طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهارکرد:ما از هر پژوهشی که درباره اقدامات ناجا انجام شود استقبال و قدردانی می کنیم و از مرکز پژوهش ها نیز می خواهیم موضوع حجاب و عفاف را مورد بررسی قرار دهند، اما یافته های یک پژوهش باید قابل استناد و دقیق باشد و در سوالات آن نباید گزینه ها طوری باشد که در آن سوگیری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اخیرا پیمایشی را در سطح کشور انجام داده ایم که براساس نتایج آن بیش از ۵۰ درصد مردم کشور با ادامه فعالیت گشت های ارشاد موافق بودند و البته در مورد نحوه برخورد عده ای نقدهایی داشتند، اما با کلیات آن موافق بودند.

به گفته سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی این پیمایش توسط مرکز افکارسنجی ناجا در کل کشور انجام شده است.

منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه برخورد اجتماعی با پدیده های اجتماعی از نظر پلیس برتری دارد، خاطرنشان کرد:ما معتقدیم که در برخورد با پدیده های اجتماعی باید سازوکارهای فرهنگی اجتماعی وجود داشته باشد، مخصوصا در مورد پدیده بدحجابی. از این رو ما این موضوع را در دستورکار قرار داده ایم تا با استفاده از شیوه های اقناعی افراد را به رعایت حجاب ترغیب کنیم، اما اگر افرادی به اقدام خود اصرار کنند با آنان به روش سلبی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هر کشوری باید هنجارهای آن کشور رعایت شود، اضافه کرد:در کشور ما نیز حجاب به عنوان یک هنجار پذیرفته شده و برای داشتن یک زندگی مسالمت آمیز باید هنجارها رعایت شود.

سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی تصریح کرد:شواهد متقنی وجود دارد که اگر این اقدامات از سوی پلیس انجام نمی شد، وضع بدتر از الان می شد و اقدامات ما بازدارندگی داشته است. البته توجه کنید که نیروی انتطامی در بین ۲۶ دستگاه مسوول، آخرین حلقه است و لازم است باقی دستگاه ها نیز وارد عمل شوند.

منتظرالمهدی که در یک برنامه زنده تلویزیونی با حضور رییس مرکز پژوهش های مجلس و یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحبت می کرد در واکنش به سخنان اخیر دادستان تهران مبنی بر جریمه ۹۰۰ هزار تومانی افراد بدحجاب و برخورد با مدیران ساختمانی که در آنها پارتی شبانه برگزار شود،گفت: پلیس هیچ اقدامی را برخلاف قانون انجام نمی دهد و ما هیچ اصراری هم بر انجام اقدامات خلاف قانون نداریم و تمام فعالیت های ما در چهارچوب قانون است.

وی با تاکید بر اینکه ماموری که با بدحجابی برخورد می کند، آموزش های لازم را درمورد نحوه برخورد و بیانش دیده است،افزود: ماموران آموزش دیده مسوول برخورد با این افراد هستند و در مرحله اول از طریق ارشاد و تذکر موضوع را رفع می کنند و در مرحله بعد برخی محرومیت های اجتماعی شامل توقیف خودرو و... اعمال می شود، اما اگر فردی بر اقدام خود اصرار ورزد این افراد با حکم دستگاه قضایی به دادسرای انقلاب ارجاع خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      بااين كارها،فقط مردم وبخصوص نسل جديد حساس ترشده وبه طرق مختلف واكنش نشان مي دهند.ايكاش اينهمه نيرو وسرمايه صرف مسائل مهمتر يعني تأمين امنيت ميشد.حجاب بايد درباور واعتقاد افرادباشه وبا برخورد درست نميشه كمااينكه ٨٠سال پيش هم مردم بزور حكومت كشف حجاب نكردند!

    • بدون نام

      آقا مرد باشید و لطف کنید نظرات مردم را زیر این خبر پخش کنید تا ببینید چند درصد مردم با این رفتار گشت ارشاد موافقند
      تذکر و اطلاع رسانی خوبه ولی به خدا این طرز برخورد راهش نیست و اثرات منفی و برعکسش به مراتب بیشتره

    • بدون نام

      من موندم اون بیش از 50% کیا هستن !.... بعدشم مشکل حجاب با زبون خوش فقط حل میشه از طریق فرهنگ سازی . بازور وجریمه و... 1000 سال دیگه بهتر که نمیشه بدترم میشه!

    • بدون نام

      نظر سنجی باید از مردم در خیابانهای پر تردد انجام شود نه از مکانهای خاص که یک عده خاص هستند نظر سنجی شود اگر از لحاظ فرهنگی نتوانیم کاری در این مورد کنیم مطمیاباشید با زور هر گز نمی توانید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

    • mori

      چی میتونیم بگیم!!!

    • بدون نام

      خودشون گفتن بالای %70 ماهواره دارن معمولا این تیپ خانواده ها یا کم حجابن یا بیحجاب چطوری بالای %50 موافق گشتن یعنی بیان دختر و همسرشون رو بگیرن !!!!!!!!!!!!!!!

    • سبی

      "بیش از 50 درصد مردم کشور با ادامه فعالیت گشت های ارشاد موافق بودند و البته در مورد نحوه برخورد عده ای نقدهایی داشتند، اما با کلیات آن موافق بودند."

      آخه این شد گزارش آماری و نظر سنجی ؟؟؟

    • حمید

      نمونه آماری شان تصادفی بوده یا گزینشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه چیزشون گزینشی است!

    • معمار

      کاشکی دولت گشت ویژه مفاسد مالی و رانت خواری در ادارات و سازمان های دولتی هم بزاره ملت حمایت 100% در این خصوص خواهند کرد.

    • بدون نام

      گشت ارشاد باید باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج