۲۴۵۷۱۷
۱۶ نظر
۵۰۰۰
۱۶ نظر
۵۰۰۰
پ

دفاع روحانی از شعار «مرگ بر آمریکا»

روحانی در پاسخ به این سوال خبرنگار شبکه سی بی اس نیوز آمریکا درباره شعار مرگ بر آمریکا می گوید: این شعاری که از سوی مردم کشورمان مطرح می شود، شعار علیه مردم آمریکا نیست. مردم ما به مردم آمریکا احترام می گذارد. اما در همین زمان سیاست های آمریکا علیه منافع ملی مردم ایران است و این قابل درک است که مردم به این موضوع حساسیت نشان دهند.

نامه نیوز: خبرنگار شبکه سی بی اس نیوز آمریکا در نخستین مصاحبه رئیس جمهوری کشورمان با یک رسانه غربی پس از توافق هسته ای ماه ژولای با حسن روحانی به گفت و گو نشسته است.

خبرنگار این شبکه خبری در بخشی از این مصاحبه از حسن روحانی درباره شعار «مرگ بر آمریکا» سوالی را مطرح کرده و می پرسد؟ مطمئنم که سختی این موضوع را برای بسیاری از آمریکایی ها درک خواهید کرد که دولت کشورشان با کشوری توافقی را به امضا رسانده است که می گوید «مرگ بر آمریکا»، آیا این شعار تنها برای مصرف داخلی در ایران است؟

رئیس جمهوری کشورمان نیز در پاسخ به این سوال می گوید: این شعاری که از سوی مردم کشورمان مطرح می شود، شعار علیه مردم آمریکا نیست. مردم ما به مردم آمریکا احترام می گذارد. مردم ایران به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیستند. اما در همین زمان سیاست های آمریکا علیه منافع ملی مردم ایران است و این قابل درک است که مردم به این موضوع حساسیت نشان دهند.

چه زمانی که مردم علیه شاه قیام کردند آمریکا از شاه تا اخرین لجظه حمایت کرد و چه در زمان حمله عراق علیه ایران،آمریکا در این زمان و در جنگ هشت ساله نیز از صدام حمایت کرد. مردم این مسائل را فراموش نمی کنند. ما نمیتوانیم گذشته را فراموش کنیم و در همین حال نگاه ما باید به سوی آینده باشد.

توافق هسته ای، آینده روابط ایران و آمریکا و فرصت های اقتصادی در دو کشور برای همکاری های احتمالی از دیگر موضوعاتی است که در این مصاحبه تلویزیونی مطرح شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

      پاسخ ها

      • امین

        مرگ بر هیچ کسی، درود بر زندگی

    • بدون نام

      آمریکا در این زمان و در جنگ هشت ساله نیز از صدام حمایت کرد

      پاسخ ها

      • mohamaad

        منفی هارو باش چیه می خواید بگید حمایت نکرد؟؟ فکر میکنید آمریکا راه نجاته؟؟

    • ایرانی

      صحبت های رییس جمهور بسیار خوب و منطقی بوده

    • بدون نام

      اگر برعکسش گفته میشد چی توجیه اونا پذیرفته میشد البته از حرف شما تعجب نکردم داره به یک کشور چه مردم و سیاستمدارش توهین میشه

    • محمد حسین

      اقای روحانی شما اگه نماینده تمام ملتی باید لااقل یک اشاره هم میکردی که تموم مردم ایران این شعار را نمیدن و باش موافق نیستند! نه این که از شعار طرفداران جلیلی و قالیباف حمایت کنی اما نسبت به نظر و عقیده کسانی که بهت رای دادن بی تفاوت باشی .
      امریکا به ایران ظلم کرده درست اما لااقل بگید ایا با شعار مرگ بر امریکا میشه حقوق از بین رفته را پس گرفت؟

      پاسخ ها

      • mohamaad

        ببخشید شما از کجا می دونید تموم مردم ایران این شعار رو نمیدن؟؟ فقط کافیه تو یکی از راه پیمایی ها بیایید متوجه میشید مخصوصا راه پیمایی یوم الله 22بهمن

      • محمد حسین

        mohammad شما منظورت از سوال کردن فهمیدن واقعیت نیس فقط میخوای انکار کنی. وگرنه در خوش بینانه ترین حالت میشه گفت اصولگرایان و اصلاح طلبان در کشور برابر اند و بخشی از جمعیت هم هستند که کلا با اصلاح طلب و اصولگرا و ... مخالف اند یعنی اکثریت مردم با این جور شعار ها و حرکت ها مخالف اند برای نمونه همون کامنت اول را ببین چنتا + داره چنتا _

    • بدون نام

      اقای روحانی مطمئن باش کسایی که به تو رای دادن از قماشی نبودن که به پرچم و نام بقیه کشور ها توهین کنند.

    • امین

      اگه به انتخابات که صورت میگیره ایمان داشته باشیم دولتی که در آمریکا سر کار بوده از طرف مردم انتخاب شده پس نمیشه گفت ما با مردم امریکا مشکلی نداریم و با دولتش اختلاف داریم چون دولتها رو مردم انتخاب می کنن اساس رای دادن ودموکراسی همینه ! درضمن اگه ما به جای ژاپن و یا ویتنام بودیم اون موقع باید چه کاری میکردیم ؟! ما باید راههای مقابله با آمریکا رو بسیار هوشمندانه طی کنیم وبهانه بیخود دست آمریکائی ها ندهیم که با یک شعار انواع و اقسام تهمت ها رو به ما تحمیل کردن

    • رضا

      حمایت روسیه و اعراب بیشتر از آمریکا بود.

    • بدون نام

      براساس نظرسنجی موسسه تحقیقات و آمارگیری «پو» مشخص شد روحیات دولتمردان آمریکایی تاثیر شگفت انگیزی بر روحیه شهروندان این کشور گذاشته، به طوریکه اکثریت مردم آمریکا خواستار حمله به ایران هستند!
      به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ موسسه تحقیقاتی «پو» طی یک نظرسنجی که نتایج آن را چندی پیش منتشر کرده اعلام کرد:« 64 درصد مردم امریکا خواهان اقدامی نظامی برای توقف برنامه هسته ای ایران هستند.»
      قضاوت با شما

    • bEHZAd

      کسی نمیگه آمریکا راه نجات
      درود ب آدمی که درود میفرسته
      زنده باد زندگی

    • محمدعلی

      مرگ بر امریکا /مرگ بر انگلیس /مرگ بر اسراییل / مرگ برال سعود /مرگ بر داعش

    • احسان

      چینی ها شعار مرگ بر آمریکا نمیدن اما با پیشرفت و توسعه کشورشون پدر آمریکا رو در آواردن. آقایان با پیشرفت و توسعه کشور به جنگ با آمریکا برید وگرنه هممون جمع بشیم و خودمون رو با شعار مرگ بر آمریکا بدیم کوچکترین آسیبی به آمریکا نمیرسه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج