۲۴۵۸۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ناظم الشریعه: هیچ ادعایی در فوتسال ندارم

سرمربی جدید تیم ملی فوتسال ایران تاکید کرد: کار آسانی پیش‌رو نداریم اما همه تلاش خود را برای تکرار موفقیت‌های چند سال گذشته فوتسال ایران بکار خواهیم گرفت.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، محمد ناظم الشریعه در ابتدا درخصوص کادرفنی تیم ملی، گفت: با توجه به برخی مشکلاتی که در چند سال اخیر در فوتسال وجود داشت سعی کردیم از کسانی که کمتر در حاشیه بوده‌اند، استفاده کنیم. البته حضور این افراد در لیگ برتر از دیگر اولویت‌های ما بود و بدون شک عملکرد فنی آنها در انتخاب‌شان جایگاه ویژه ای داشت.

وی ادامه داد: هاشم‌زاده که در دو سال گذشته کمک نخست خسوس بود و پیش از این کاپیتان تیم ملی هم بوده است، صانعی هم دو دوره سرمربی تیم ملی فوتسال ایران بوده و در زمان وی هم در مسابقات آسیایی و هم مسابقات جام جهانی حضور داشتیم و تجربه بالا و گران‌بهایی دارد. بسیار حائز اهمیت است که صانعی از دوستان بسیار خوب من است و تفکرات ما در یک مسیر قرار دارد و مجموعه این موارد باعث می‌شود تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

سرمربی جدید تیم ملی فوتسال ایران درباره شرایط پیش‌روی تیم ملی فوتسال در ادامه، بیان کرد: به هیچ وجه کار آسانی نداریم و بطور مثال ازبکستان میزبان مسابقات آسیایی و مقدماتی جام جهانی است و حدود یک سال در اردو به سر می‌برد. ژاپن و تایلند هم که هیچ موقع بی کار ننشستند و همواره برنامه‌های خود را اجرایی کرده‌اند. البته می‌دانیم که همه از ما توقع قهرمانی آسیا را دارند و فکر می‌کنم بتوانیم با کمک اعضای کادر فنی، بازیکنان و مسئولان این اتفاق را رقم بزنیم.

وی در پاسخ به این سوال که بازیکنان مدنظر وی برای دعوت به تیم ملی چه کسانی هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به زمانی که در اختیار داریم نمی‌توانیم تغییرات بزرگی ایجاد کنیم. در واقع بزرگ‌ترین مشکل ما کمبود وقت است و بازیهای لیگ هم به دلیل شرکت در تورنمنت‌ها از این پس هر پنج روز برگزار می‌شود. نخستین کاری که انجام می‌دهیم حضور در ورزشگاه و دیدن بازی‌های از نزدیک است و سعی می‌کنیم سه یا چهار روز پیش از بازی دوستانه با روسیه اردوی تیم ملی برگزار کنیم.

سرمربی جدید تیم ملی فوتسال ایران، افزود: در بحث دعوت بازیکنان هم فراخوان، بازیکنانی که آمادگی بیشتری دارند اولویت اصلی ما هستند و برای چند دیدار دوستانه آتی هم بر همین اساس بازیکنان را فراخوان خواهیم کرد. البته نباید فراموش کرد که نقش اصلی را باشگاه‌ها دارند و به همین دلیل روی بازیکنان باشگاهی هم دقت زیادی خواهیم داشت به طوری که روز گذشته بازی بین تیم‌های گیتی پسند و تاسیسات دریایی را از نزدیک در ورزشگاه دنبال کرد.

ناظم الشریعه در ادامه درباره برنامه‌های تیم ملی، تشریح کرد: امروز (شنبه) نشستی را با افتخاری برگزار خواهیم کرد. البته پیش از این برنامه‌هایم را در نشست کمیته فوتسال و کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی ارائه کرده‌ام. یکی از مهمترین مسائل پیگیری برنامه‌های تیم ملی امید است و با توجه به حضور تیم ملی امید روسیه به همراه تیم بزرگسالانش در ایران، از همین هفته اردوی تیم ملی امید به مدت دو هفته پشت سر هم را برگزار می‌کنیم و پس از آن اردوی تیم ملی بزرگسالان را پیگیری می کنیم و در نهایت هم که بازی با تیم ملی روسیه را انجام خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به نیاز به همدلی جامعه فوتسال در شرایط کنونی گفت: من در حال حاضر نماینده همه مربیان ایرانی در تیم ملی هستم. بدون تعارف هیچ ادعایی ندارم و از نظرات و پیشنهادات هر کسی که بتواند ما را در رساندن تیم ملی فوتسال به جایگاه اصلی خود یاری کند استقبال می‌کنم. حدود بیست مربی از بین لیگ های برتر و فوتسال لیاقت حضور در سمت سرمربیگری تیم ملی فوتسال را دارند و از همه نظرات آنها استفاده خواهیم کرد. بدون شک نیاز به همدلی همه آنها و بطورکلی جامعه فوتسال کشور داریم چرا که دیگر فرصتی برای هجمه و ایجاد حواشی باقی نمانده و باید فصل جدیدی در نتایج تیم ملی را رقم بزنیم.

سرمربی جدید تیم ملی فوتسال ایران در خصوص دریافت دعوت نامه مسابقات گرندپری برزیل افزود: این که برای این مسابقات دعوت می شویم بسیار خوب است. ترابیان نقش زیادی در دعوت برزیلی‌ها از تیم ملی فوتسال ایران داشته و حتی اگر شده تیم ملی ب را عازم این بازیها کنیم، باید در آن شرکت کنیم. گرندپری یک برند است و حضور تیم ملی ایران در این مسابقات علیرغم مشکلات هزینه‌ای که از آن آگاهی داریم بسیار به آینده فوتسال کمک خواهد کرد. ما فقط ۲۸ روز پس از پایان لیگ فرصت برای آماده سازی بازیکنان داریم. لیگ فشرده است و امکان فشار آوردن به بازیکنان را نداریم، بخصوص که تعامل با باشگاه‌ها از مواردی است که همواره به آن اعتقاد داشته‌ام و آن را مدنظر قرار خواهم داد. همینطور متقابلا از باشگاه‌ها هم توقع حمایت همه جانبه از تیم ملی فوتسال کشورمان را دارم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که جایگاه فعلی فوتسال ایران را چگونه ارزیابی می‌کند، بیان کرد: بدون شک اولین هدف ما باید بازگشت به شرایط قبلی فوتسال ایران در آسیا باشد. معتقدم دو سال گذشته روند نزولی داشته‌ایم و به طور مثال قهرمانی آسیا که همواره در اختیار تیم ملی فوتسال ایران بوده را از دست داده ایم. البته در دوره خسوس اتفاق مثبتی مانند جوانگرایی هم انجام شده اما همه تلاش خود را برای آقایی مجدد در آسیا بکار خواهیم گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج