۲۴۵۹۱
۱ نظر
۵۱۲۷
۱ نظر
۵۱۲۷
پ

با این ۸ راه به خروپف خود پایان دهید

خروپف کردن در خواب خطر سکته مغزی را بالا می برد و به دلیل اختلال تنفسی و در نتیجه عدم اکسیژن رسانی کافی به مغز فرد را در معرض خطر سکته مغزی قرار می دهد.

با این 8 راه به خروپف خود پایان دهید

راز:

1- تا می توانید به پهلو بخوابید چراکه تا وقتی به پشت خوابیده اید کام نرم یا زبانتان به عقب رفته و مقاومت راه های تنفسی را افزایش می دهد. این امر سبب ایجاد صدای خروپف می شود و یا آن را تشدید می کند.


۲- وزن خود را کم کنید چراکه افراد چاق به سبب داشتن میزان چربی بیشتر در گردن، فشار بیشتری را در مجرای تنفسی خود تحمل می کنند و در نتیجه بیشتر خروپف می کنند.

۳- اگر آلرژی دارید حتما آن را درمان کنید چراکه تنفس از راه دهان به جای بینی سبب ایجاد خروپف می شود. برای درمان آلرژی می توانید از آنتی هیستامین ها استفاده کنید.

۴- سیگار نکشید چون سیگار بیشترین آسیب را به مجاری تنفسی فرد وارد می سازد.

۵- زیر سر خود را بلند بگذارید تا مجاری تنفسی شما به طور کامل باز بماند.

با این 8 راه به خروپف خود پایان دهید

۶- اگر سینوزیت مزمن دارید حتما آن را درمان کنید چون ترشحات پشت بینی سبب مسدودشدن راه های تنفسی شما می شود.

۷- از بخور استفاده کنید چراکه هنگام استفاده از بخور به واسطه تنفس بخار میزان انباشتگی بینی کم می شود و انسداد راه های تنفسی برطرف می گردد. همچنین داخل کردن بخار آب گرم در بینی و تنفس مستقیم بخار برای بیرون آوردن خلط هایی که باعث انباشتگی و مسدودشدن راه های تنفسی شده اند موثر است (استفاده از حمام آب گرم قبل از خواب و یا انداختن یک حوله روی سر و گرفتن صورت روی یک کاسه آب داغ).

۸- از مصرف قرص های آرام بخش و الکل قبل از خواب برای درمان خروپف جدا خودداری کنید چراکه هر دو مورد، ماهیچه های مجاری تنفسی را از تحرک بازمی دارد و با شل کردن آنها در هنگام عبور هوا، تولید صدا می کنند.

در پایان توجه به این نکته لازم است که چنانچه خروپف در دوران بارداری اتفاق بیفتد یک زنگ خطر محسوب می شود و حتما باید به پزشک زنان اطلاع داده شود چراکه عارضه خروپف در دوران بارداری، جنین را در معرض خطر کمبود اکسیژن قرار می دهد و پیش آگهی بارداری را تحت تاثیر خود قرار می دهد. همچنین بنا بر آخرین مقالات علمی دنیا خروپف کردن در خواب خطر سکته مغزی را بالا می برد و به دلیل اختلال تنفسی و در نتیجه عدم اکسیژن رسانی کافی به مغز فرد را در معرض خطر سکته مغزی قرار می دهد.

آخرین آمارها بیانگر این مطلب است که چهل درصد از بیماران مبتلا به سکته مغزی در خواب خروپف می کرده اند. در ایران نیز هم اکنون برای درمان خروپف کلینیکی راه اندازی شده است که به برطرف شدن مشکل این بیماران کمک شایانی می کند. بهتر است شما هم قبل از طلاق به راهکارهای دیگری فکر کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاران

      مورد 1 و 2 و 4 و 5 بسیار مفید و راهگشاست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج