۲۴۶۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

عجيب‌ترين جراحي پلاستيك صورت جهان

گزارشي از يك بيمار عجيب و غريب داشتيم كه در اثر برق‌گرفتگي تمام صورتش از بين رفته بود. آقاي وينز هفته گذشته طي يك عمل جراحي بسيار سخت قرار گرفت و پزشكان موفق شدند حس لامسه و بويايي را به او بازگردانند.

عجيب‌ترين جراحي پلاستيك صورت جهان

عجيب‌ترين جراحي پلاستيك صورت جهان

عجيب‌ترين جراحي پلاستيك صورت جهان

آقاي وينز مي‌گويد: «تنها چيزي كه برايم اهميت دارد اين است كه دخترم هنوز من را پدر خود مي‌داند و به من مي‌گويد كه خيلي خوش قيافه‌ام.»

از نظر جراحان، جراحي پيوند كامل صورت وينز در زمينه جراحي ترميمي پيشرفت بزرگي به شمار مي‌رود. وينز در نوامبر سال ۲۰۰۸ زماني كه
28 سال داشت، داوطلب نقاشي كليسا شد اما هنگامي كه صورتش در نزديكي كابل برق پر فشار قرار داشت، طي يك حادثه و سوختگي شديد كل صورتش را از دست داد. تيمي كه جراحي صورت وينز را به‌عهده داشتند، متشكل از 30 جراح بود كه قصد داشتند يكي از نادرترين جراحي‌هاي پيوند كل صورت را انجام دهند.

چهره جديد وينز به چهره اصلي اهدا‌كننده‌اش شبيه است و به چهره قبلي‌اش هيچ شباهتي ندارد، زيرا جمجمه وينز شكل متفاوتي از اهدا كننده‌اش دارد. تنها چيزي كه از حادثه دردناك براي او باقي مانده است، ريش‌پروفسوري است كه در تمامي طول جراحي و درمان مي‌خواست آن را حفظ كند. پس از پيوند پزشكان دريافتند چهره جديد نيز قابليت رشد مو دارد. حتي بخش‌هايي از موهاي وينز از ميانه جمجمه به بعد به پوست اهدا‌كننده اختصاص دارد.

او در حال حاضر مي‌تواند فشار را روي صورتش احساس كند و طي 6 تا 9 ماه آينده قدرت احساس لامسه و حركت دادن ماهيچه‌هاي صورت و لب‌ها را به دست خواهد آورد. قدرت تكلم او در حال حاضر، كمي مشكل دارد اما پزشكان انتظار دارند با بهبود يافتن رشته‌هاي اعصاب، صحبت كردن ونيز نيز بهبود پيدا كند. اولين چيزي كه وينز توانست بو كند، لازانيا و سپس گل‌هايي بود كه براي او به بيمارستان آورده بودند. دشوارترين رويدادي كه ونيز بايد با آن كنار بيايد از دست دادن چشم‌هاست؛ كره چشم راست او هنوز سالم است اما هيچ قدرتي ندارد. به گفته پزشكان به‌دليل ضعف تكنولوژي در حال حاضر هيچ اميدي به ترميم بينايي وينز نيست اما شايد تحولات آينده بتواند تغييري در زندگي او به‌وجود بياورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nilofart97

      سلام مطالب خوبي بود متشكرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج