۲۴۶۵۳۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS ۹

علاوه بر ویژگی‌های مخفی iOS ۹ با تغییرات ظاهری این نسخه که در این مطلب مطرح‌شده بیشتر آشنا شوید. تصاویر دوتایی این پست در سمت راست iOS ۸ و سمت چپ نمونه‌ی فعلی در iOS ۹ را نشان می‌دهند. فوت جدید

وب سایت نوچه - آرش محمد اصفهانی: علاوه بر ویژگی‌های مخفی iOS ۹ با تغییرات ظاهری این نسخه که در این مطلب مطرح‌شده بیشتر آشنا شوید. تصاویر دوتایی این پست در سمت راست iOS ۸ و سمت چپ نمونه‌ی فعلی در iOS ۹ را نشان می‌دهند.

فوت جدید

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

سال‌های زیادی بود که اپل از فونت Helvetica Nue در نوع نوشتار محصولات خود استفاده می‌کرد اما از زمان عرضه اپل واچ تصمیم گرفت فونت San Francisco را برای سایر محصولات نظیر iOS ۹ در نظر بگیرد. این فونت نسبت به قبل شفاف‌تر بوده و خوانایی بیشتری دارد.

اپ پادکست از نو طراحی‌شده


۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9


اپ پادکست iOS 9 تغییرات ظاهری بسیاری پیداکرده است. اکنون تبی به نام Unplayed به این اپ اضافه‌شده که به شما پادکست‌های موردعلاقه‌تان که تاکنون نشنیده‌اید را هشدار می‌دهد. تب My Podcats اکنون دومین تب شماست و برخلاف گذشته که حالت برگه مانندی از تصویر آن را نشان می‌داد، اکنون اطلاعات بیشتری نظیر نام و پادکست‌های پخش نشده را در نگاه اول نشان می‌دهد.

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

پنجره Now Playing هم بازطراحی شده و دیگر خبری از نوار بالایی آن با دکمه به اشتراک‌گذاری نیست. در عوض تصویر پادکست دلخواه تا بالای صفحه کشیده شده است و به‌مانند صف‌بندی موسیقی‌های آماده شنیده شدن در اپل موزیک، این برنامه‌ هم به شما اجازه صف‌بندی پادکست‌ها را خواهد داد.


۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

علاوه بر صف‌بندی، پادکست می‌تواند به‌صورت مینی پلیر اپل موزیک اجرا شود. برای فعال کردن حالت مینی پلیر می‌توانید فلش به سمت پایین در بخش بالا سمت چپ نمایشگر را انتخاب کنید.

منوی مولتی تسکینگ

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

مولتی تسکینگ iOS ۹ علاوه بر بهینه‌سازی شدن، با شکل و شمایل جدیدی میان اپ‌های دلخواه شما سوییچ خواهد کرد. اکنون اپ‌های باز شما به‌مانند کارت‌هایی بر روی‌هم قرارگرفته یا کنار می‌روند. ابعاد این کارت‌ها بزرگ‌تر شده و در کنار آن اپل بخش نه‌چندان مفید Recent Contacts را حذف کرده است.

اسپات لایت و نوار جست‌و‌جوی جدید

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

ظاهر اسپات‌ لایت هم در iOS ۹ دچار تغییر شده است، در صفحه خانگی با کشیدن از بالا به پایین، نوار جست‌وجو با لبه‌های منحنی شکل ظاهر خواهد شد که در کنار آن‌یک دکمه برای شنیده شدن کلمات شما توسط دستگاهتان هم وجود دارد. زمینه خاکستری‌رنگ این نوار از بین رفته و اکنون مانند سایر نقاط بوده و ظاهری زیبا و ساده‌تر دارد.


۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

همچنین صفحه جدیدی متعلق به اسپات لایت در iOS ۹ وجود دارد که با کشیدن صفحه به سمت چپ نمایان می‌شود. در جست‌وجوی آیفون و آیپد شما سیری هم حضور خواهد داشت تا جواب‌های بیشتری مثل پیش‌بینی آب‌و‌هوا و یا حتی سؤالات ریاضی و تبدیل واحد‌های شمارا پاسخ بدهد.

جزییات مصرف باتری

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

همان‌طور که در مطلب تغییرات تنظیمات iOS ۹ برای شما توضیح دادیم، اکنون باتری برای خود یک بخش تازه پیداکرده که در Setting > Battery در اختیار شماست. ویژگی مخفی این بخش دکمه جزییات است که به شما میزان روشن بودن و زمان فعال بودن هر اپ را نشان می‌دهد.

اپ دوربین

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

اپل ظاهر اپ دوربین خود را هم‌تغییر داده است. نشانگر فعال بودن فلاش دوربین دیگر نوشته on یا off بودن نداشته و در عوض به هنگام فعال بودن به رنگ نارنجی درآمده و یا در حالت خاموش بودن بر روی آن خطی کشیده می‌شود. تغییرات مشابهی هم در حالت HDR به وجود آمده است، طبق تصویر زیر جای HDR و زمان‌بندی تایمر باهم عوض‌شده است.

دکمه بازگشت

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

دکمه مفید بازگشتی در برخی قسمت‌ها مثل نوار جست‌وجوی اسپات‌ لایت قرار داده‌شده که بعد از جست‌و‌جو شمارا دوباره به اسپات لایت یا هر اپی که از آن به این قسمت وارد شدید بازمی‌گرداند. به‌عنوان‌مثال تصور کنید که در مرورگر سافاری هستید و همان لحظه برای شما نوتیفیکیشن پیامکی نشان داده می‌شود، می‌توانید به برنامه پیام‌رسان خود رفته و پاسخ دهید و سپس به کمک این دکمه به سافاری بازگردید.

قسمت اشتراک‌گذاری

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

دکمه‌های عملیات اشتراک‌گذاری در پایین این بخش کمی تغییر پیداکرده‌اند، علاوه بر بزرگ‌تر شده به نظر می‌رسد که پس‌زمینه این قسمت سفید شده است.

ویژگی جدید برای حالت مطالعه در مرورگر سافاری

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

ویژگی تازه‌ای در سافاری قرار داده‌شده که به کمک آن می‌توانید نوع فونت، سایز و پس‌زمینه نوشته موردنظر را طبق سلیقه و راحتی چشمان خود تغییر دهید.

ظاهر جدید سیری

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

انیمیشن صدای سیری شباهت بسیاری به‌ظاهر خود در اپل واچ پیداکرده است.

جست‌و‌جو در بخش تنظیمات

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

در مورد این تغییر برای شما صحبت کرده بودیم.

کوچک بودن حروف نوشته‌شده بر روی کیبورد

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

اپل بالاخره راهی را مهیا کرد تا ساده‌تر از گذشته از نوشتن کلمات در حالت کوچک یا بزرگ باخبر شویم. به هنگام غیرفعال بودن دکمه شیفت، همه‌ی کلمات به‌صورت کوچک نوشته خواهند شد و بلعکس.

اپ نقشه

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

به هنگام ورود به نوار جست‌وجو، می‌توانید جست‌وجو کنید که چه چیزی در نزدیکی شماست تا به‌راحتی فروشگاه یا رستورانی که مدنظر دارید را پیدا کنید. همچنین هر دکمه یک دسته‌بندی مشخصی از جست‌وجوها در نزدیکی شمارا در اختیارتان قرار خواهد داد.

ظاهر شنیده شدن یا دیکته شدن صدای شما

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

ظاهر جدیدی به هنگام شنیده شدن کلمات یا جملات شما در نظر گرفته‌شده تا شباهت بیشتری به سیری داشته باشد.

اضافه شدن دکمه اشتراک‌گذاری برای لینک‌ها

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

به هنگام لمس کردن نوار آدرس سافاری دکمه جدیدی به این بخش اضافه‌شده که امکان اشتراک‌گذاری آدرس دلخواه شمارا فراهم می‌کند.

اضافه شدن حمل‌ونقل عمومی به رهیاب مسیریابی

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

در iOS ۹ می‌توانید مسیر‌های دلخواه خود را به کمک وسایل نقلیه‌ی عمومی بررسی کنید. اتوبوس، مترو و حتی کشتی همگی زمان‌های خاص خود برای رساندن شما به مقصد دلخواهتان رادارند که در iOS ۹ قرار داده‌شده است.

امکان چاپ کردن

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

چاپ کردن اسنادی که به‌صورت بی‌سیم به چاپگر انتقال می‌دهید بسیار ساده‌تر شده است. iOS ۹ نسخه پیش‌نمایشی برگه چاپ‌شده شمارا پیش‌ازاین کار نشان خواهد داد. علاوه بر آن امکان چاپ به‌صورت سیاه‌وسفید هم در این بخش افزوده‌شده است.

لبه‌های منحنی‌تر

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

یکی از چشمگیرترین تغییرات ظاهری iOS ۹ بیشتر شدن انحنای لبه‌های پنجره‌ها است.

تغییرات ظاهری اختصاصی آیپد

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

تجربه مولتی تسکینگ در iOS ۹ برای آیپد خیلی بهتر از قبل خواهد شد. یکی از برجسته‌ترین این تغییرات امکان اجرای دو اپ در کنار هم بر روی نمایشگر است.

کشیدن به کنار

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

تصور کنید که مشغول وبگردی با سافاری هستید و قصد دارید چند نکته مهم را برای خود یادداشت کنید و یا قصد ارسال پیامی را برای یکی از دوستان خود در هنگام تماشای گالری عکس‌ها دارید. اکنون با کشیدن صفحه از سمت راست به چپ ویژگی کشیدن به کنار یا Slide Over فعال خواهد شد.

تقسیم شدن صفحه به دو بخش

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

هنگامی‌که طبق مورد قبل صفحه را از راست به چپ کشیده و یک قسمت کوچک از نمایشگر شما به برنامه موردنظر اختصاص پیداکرده، درصورتی‌که قصد دارید اپ موردنظر را همزمان و در حالت کامل در اختیار داشته باشید می‌توانید بخش نیمه شده را به میانه صفحه بکشید. در این حالت iOS ۹ به دو بخش تقسیم می‌شود. در حال حاضر این ویژگی تنها به استفاده در آیپد ایر ۲ و اپ‌های خود اپل محدود است. به‌احتمال‌زیاد توسعه‌دهندگان از این ویژگی در اپ‌های بعدی خود استفاده خواهند کرد اما بعید به نظر می‌رسد که آیپدهای نسل قدیمی به‌صورت رسمی از آن بهره‌مند شوند.

تصویر در تصویر

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا ویدئوی موردنظر را در همان اندازه به‌صورت معلق به هرکجای دیگر و بر روی هر صفحه‌ای که علاقه دارید بکشید و همچنان تماشا کنید.

کیبورد جدید آیپد

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9

کیبورد مجازی آیپد اکنون با نوار میانبر بالایی خود بسیار کاربردی‌تر شده. این نوار علاوه بر کلمات پیشنهادی دارای دکمه‌های تغییر فرمت نوشتار نظیر ضخیم شدن، ایتالیک یا خط زیر نوشته بوده و گزینه‌های Copy، Paste و Cut را هم در کنار خود دارد.

اپل به توسعه‌دهندگان اجازه داده تا این نوار را به سلیقه خود در اپ‌هایشان تغییر داده و دکمه‌های پرکاربرد بیشتری را به آن اضافه کنند. دکمه‌های میانبر اضافه‌شده به iOS ۹ کار کردن با کیبورد سخت‌افزاری شمارا هم بهتر از قبل کرده است.

تغییر در جابه‌جایی اپ در منوی مولتی تسکینگ

ویژگی تعویض اپ‌ها در مولتی تسکینگ به‌جای قرار داشتن بر روی یکی از اپ‌های در حال اجرا به پایین آن منتقل‌شده است. برای باز کردن اپ موردنظر می‌توانید نوار جابه‌جایی را به بالا بکشید.

۲۳ تغییر ظاهری جدید در iOS 9
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج