۲۴۶۵۶۴
۹۹ نظر
۵۰۰۷
۹۹ نظر
۵۰۰۷
پ

پیشنهاد شکایت علیه کمپین «تحریم خودرو»

همزمان با شدت گرفتن تاثیر منفی کمپین تحریم خرید خودروی صفر، خودروسازان تحرکاتی جدی را برای مقابله با آن آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری آنا: همزمان با شدت گرفتن تاثیر منفی کمپین تحریم خرید خودروی صفر، خودروسازان تحرکاتی جدی را برای مقابله با آن آغاز کرده‌اند.

یکی از مهمترین دلایل خودروسازان برای مخالفت با کمپین تحریم خرید خودروی صفر، اشتغال بیش از ۶۰۰ هزار نفر در این صنعت است.

گفته می‌شود تعداد افرادی که در حوزه خدمات پس از فروش، قطعه‌سازی و حتی خرید و فروش خودرو در بازار آزاد فعالیت می‌کنند، آن قدر زیاد است که در صورت ادامه یافتن کمپین و بیکاری آنها، نرخ بیکاری کشور می‌تواند تا دو برابر افزایش پیدا کند.

روز گذشته خبری از تجمع کارگران خودروسازی علیه کمپین تحریم در مقابل مجلس شورای اسلامی منتشر شد. آن طور که در خبرها آمده بود کارگران کارخانه‌های خودروسازی و قطعه‌سازی با تجمع مقابل مجلس، تضمین امنیت شغلی خود از سوی نمایندگان مجلس را خواستار شده بودند.

تجمع کنندگان معتقد بودند که تحریم خرید خودروهای صفر داخلی در کنار واردات خودروهای خارجی منجر به اخراج کارگران شاغل در صنعت خودرو خواهد شد.

پرداخت سود مشارکت ۲۸ درصد و هزینه سفر برای جلب نظر مشتریان

با این حال عذرخواهی مدیرعامل سایپا از مردم و قول دادن به آنها برای افزایش کیفیت خودروهای تولیدی شاید کمی این آتش را فروبنشاند.

از سوی دیگر روز گذشته گروه خودروسازی سایپا با هدف تکریم مشتریان خود، طرحی تازه را برای به فروش محصولات خود ارائه کرد. طرح «اتو خدمت سایپا» در ۵ مدل تحویل ۳ ماهه، ۶ ماهه، ۹ ماهه، یک‌ساله و دو ساله عملیاتی می‌شود.

سود انصراف این طرح ۲۸ درصد است،‌ در حالی که هم اکنون نرخ سود سپرده‌های بانکی در بیشترین حالت ممکن ۲۰ درصد است.

به گفته مهدی جمالی، مدیر عامل گروه سایپا، این طرح به منافع مشتریان توجه دارد و یک طرح منحصر به‌ فرد محسوب می‌شود که می‌تواند مشکلات خودروسازان و مشتریان را برطرف کند.

در طرح جدید سایپا که از امروز به مدت ۴ روز اجرا می‌شود، مشتریان از روز ثبت‌نام تا روز تحویل خودرو به‌ صورت روزشمار از سود مشارکت تحت عنوان هزینه سفر برخوردار خواهند شد. در طرح جدید سایپا، تغییر مدل، محصول و زمان تحویل خودرو از سوی مشتری امکان‌پذیر خواهد بود.

پیشنهاد شکایت علیه کمپین

با وجود تلاش خودروسازان برای کم اثر کردن کمپین تحریم خرید خودروی صفر، روز گذشته پیامی در گروه‌های منتسب به خودروسازان مطرح شد که می‌تواند پیوستگان به کمپین را به واکنش وادار کند.

در این پیام آمده است: «طبق مذاکرات به عمل آمده با قوه قضاییه ردیابی، شناسایی و دستگیری عاملان ایجاد و نشر تصاویر، کارتون‌ها و مطالب موهن علیه صنعت ملی خودرو و مخرب برندهای تولیدی بسیار سهل و سریع امکان پذیر است.

برای شروع به شکایت، شاکی خصوصی مثل ایران خودرو یا سایپا نیاز است. پیشنهاد می‌شود فورا هر دو خودروساز شکایتی تنظیم و تقدیم دستگاه‌ قضایی کشور کنند. خواهیم دید منشا بحران به چه کسانی و کجاها ختم خواهد شد!»

انتشار این متن، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به واکنش واداشت. با این حال هنوز آماری رسمی از میزان تولید و فروش خودروهای داخلی پس از راه‌اندازی کمپین منتشر نشده،‌ اما طبیعی است در زمانی که خودروسازان به فکر فرونشاندن تب کمپین هستند، انتشار چنین پیام‌هایی نمی‌تواند به آنها کمک کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      كمپين بدون آحاد مردم ديگه ارزشي نداره بهتره بجاي تهديد كردن كيفيت رو بالا و قيمت اين ارابه هاي مرگ رو پايين بيارين در حد ارزشي كه داره

    • بدون نام

      با اینکارا بدتر مردم سر لج میندازید اشکال نداره خودرو سازان محترم دارید گور خودتونو میکنید

    • بدون نام

      چطوره که ایران خودرو در زمانی که خودروهای خارجی مثل سیل و بدون تعرفه واردات و حقوق گمرکی به ایران سرایز بودند ، متولد و بالنده شد ولی الان با این همه حمایت کور کورانه نمیتونه دوام بیاره؟؟؟؟
      پس دلیل ، ورود خودروهای داخلی خارجی نیست. همانطور که درمان ، وضع تعرفه و یا بالا بردن اون نیست.

    • بدون نام

      به جای این خزعبلات قیمت خودرو را پایین بیاورند و کیفیت خودرو را بالا ببرند

    • بدون نام

      جالبه!!!!!تعقیب و دستگیر بشی چون دوس نداری چیزی و بخری .خودرو ساز عزیز،برادر من،من عضو همین کمپین هستم.نمیخرم چون میخوام زنده بمونم.بیا منو بگیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شرفت

      • سعید

        دقیقا حرف منم همینه. آفرین.

      • مهرزاد

        من كه رفتم انصراف دادم ، الان 10 روز از موعد واريز پولم ميگذره ، هنوز نداده اند. زنگ زدند پيشنهاد كردند بيا از انصرافت انصراف بده ، بقيه پول را هم شش ماهه بده بدون كارمزد، قبول نكردم.
        اينها با همين پولي كه نزدشان گذاشتيم و انصراف داديم هم درآمد دارند ، هيچي نباشه 22% از بانك سود مي گيرند و يك ريال هم به ما خسارت تاخير نميدهند.

      • متین

        احسنت! اون یه نفری که در مقابل این 1 و خورده ای نفر منفی داد مسلما مدیر ایران خودرو بوده پفففففففففففف ما هم باهات هم نظریم!

    • بدون نام

      واقعا که چه رویی دارند میخوان مردم رو بترسونند بابا به فکر کیفیت خوروها باشید نه ترسوندن مردم

    • نگین

      حالا مثلا کسایی که این کمپین و راه انداختنو برخورد کردید، فکر می کنید مردم کوتاه میان شما یا کیفیت و ببرید بالا یا قیمت ها رو متناسب با ماشین های بی کیفیتتون کنید

    • babak

      مردم خودشون عقل و فهم دارن، مثل قدیما نیست که هرکی هرچی بگه باورکنن، مردم هم سوار ماشین های داخلی شدن هم از قیمت ماشین های داخلی تو کشورهای همسایه خبردارن ، تفاوت اون ها رو با خودروهای خارجی هم می دونن، همه ما تصادفات ناجور خودروهای داخلی رو دیدیم و باورداریم که به غیر از خطای انسانی نقص فنی خودروها هم دلیل خیلی از تصادفات بوده، پس بهتره کوتاه بیاین و قیمت ها رو پایین بیارین، مطمئنا یکروزی هم خواهد اومد که قیمت دلار هم پایین میاد و ارزش پول مون بالا و بالاتر میره

    • سعید

      شما هر جور و با هر قیمتی بخواین پراید بدین دست مردم بازم مردم به کشتن میدین
      75،388،147 = بهای تمام شده پژو 405
      دقت کنید قیمت تمام شده یکدستگاه پژو 405 برای خودروساز، بر اساس اطلاعاتی که خودشان در فاکتور فروش درج کرده اند 75،388،147 ریال است که آنها آن را 300،000،000 ریال میفروشند!!!
      هرکی هم خواست ایمیلشو بده من بهش ثابت کنم من حساب کردم و این قیمت به دست اومده با سند و مدرک رسمی هم به همه حاضرم ثابت کنم فقط اینجا سایت محدودیت متن گذاشته نمیشه تو یه کامنت بزارمش

    • بدون نام

      مردم باید از خودرو سازا شکایت کنن که سالانه صدها نفر به خاطر کیفیت بد خودروها جونشونو از دست میدن.همشون بیکار بشن بهتر از قتل عام مردم تو جاده هاست.

    • علی

      عجب استدلالی . مردم پول بدن بعد کشته بشن چرا ؟چون کارگران بیکار میشوند . فیلمشونه بخدا

    • محمد

      به نظر خودشون با اینکارها به کجا میرسند. میتوانند با خواست و عزم ملی مقابله کنند. در حالی که خواست ملت یک خواست کاملاً بحق برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت برای یک قیمت منطقی می باشد.

    • خودم

      کار به کمپینگ و غیر کمپینگ نداره برید منشا رو بگیرید من به شخصه نمیخرم چون جونمو دوست دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم به شخصه نمیخرم چون عزیزان ما مردم عادی رو به خاک سیاه نشوندن و پول خرید ماشین نداریم دیگه

    • بدون نام

      عجب آدمایی هستن!!!!
      از اونور طرح اتو خدمت من درآوردی بیخودی سایپا از اینور تهدید و شکایت یعنی باید تحریمو ادامه داد بدتر از این سرشون بیاد

    • حسام

      اون موقع که فروش خوب بود همین کارگرهایی که دیروز رفتن روبروی مجلس تو کارخانه تولید میکردن چرا درست کار نمیکردن چرا وجدان کاری نداشتن که این همه مردم بیچاره مردن بدبخت شدن .الان چیه حالا دارن بیکار میشن اعتراض میکنن.این همه مردم اعتراض کردن به کجا رسید ار قدیم گفتن آسیاب به نوبت

    • sara

      گویا آشغال سازای داخلی دیگه حسابی به چه کنم چه کنم افتادن

    • بدون نام

      مرگ بر خودرو ساز بی کیفیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما از مرگ گفتن به این ان خسته شده ایم

    • بدون نام

      از این به بعد هر عیب نا به جا در خودروی نو خود پیدا کردید از شرکت سازندش شکایت کنید.هر خسارت جانی یا مالی که به شما از سوی خودرو های بی کیفیت وارد شد,از شرکتش شکایت کنید.
      بعد یه سوال,این پولایی که از راه فروششون به دست میارید حروم نیست؟

    • بدون نام

      این شرکتهای خودرو سازی برای منافع خودشون حاضر نیستن کوچکترین عذر خواهی از مردم بکنن و کیفیت محصولات و قیمت را تغییر بدن و از راه فشار به کارگر بدبخت میخوان به زور خواسته خودشونو به مردم تحمیل کنن

    • mimo

      خجالت داره بجای اینکه نظر مردمو جلب کنن دارن مردم رو تهدید میکنن خیال میکنن با این کار میتونن به زور آشغالاشونو به مردم بندازن.
      لازمه بگم منم عضو همین کمپین هستم چون نمیخوام خودرو بی کیفیت با قیمت سرسام آور بخرم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

      • محسن

        +++++++++++++++++++++++

    • مهدی

      خودرو سازان عزیز
      بایید منم دستگیر کنید...
      چون نمیخام محصولات بی کفیت شما را بخرم...

    • مهدی

      هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید...

    • بدون نام

      مردم اینقدر فهم و شعور بالایی دارن که کمپین باشه و نباشه میدونن چی درسته و چی غلط. بازی با جون 75 میلیون آدم در ازای اشتغال 600 هزارنفر درسته؟ یعنی 75 میلون انسان فدای اشتغال 600 هزار نفر بشن. کاش یه مدعی العموم پیدا میشد و از این خودروسازان با این ماشینای بی کیفیت و فاقد استاندارهای ایمنی شکایت میکرد تا خون این همه انسان که با ارابه های مرگ این خودردسازان جونشون رو از دست دادن پایمال نمیشد.

    • حسام

      اون موقع که فروش خوب بود همین کارگرهایی که دیروز رفتن روبروی مجلس تو کارخانه تولید میکردن چرا درست کار نمیکردن چرا وجدان کاری نداشتن که این همه مردم بیچاره مردن بدبخت شدن .الان چیه حالا دارن بیکار میشن اعتراض میکنن.این همه مردم اعتراض کردن به کجا رسید ار قدیم گفتن آسیاب به نوبت

    • ترسو

      هزينه سفر ؟! سفر بي بازگشت !!!!!!!!!! سود ٢٨ درصدي ؟! ؟؟؟؟؟؟

    • حسین

      مردم عزیز توجه کنید که این یک جهاد هست ...

      جهاد با کفر و ریا و دروغ

      لعنت بر خودرو سازی که سود خودش رو با ارزش تر از جان یک انسان میدونه ...

      نفرت مردم از این دو شرکت آشغال سازی انقدر زیاد شده که منتظر فرصتی برای نابودی اون ها هستند

      پس به نخریدن خودرو صفر ادامه بدید مردم . به والله که در نهایت خود ما سود خواهیم کرد

      اندکی صبر صحر نزدیک است ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سحر

    • میهمان

      ببین خودرو چقدر برای اینا فروشش سود داره که توی این رکود حاضرند سود 28 درصد برای انصراف پرداخت کنند، فقط موندم اگه ورشکست بشن اصل پول مشتریان را از کجا می خواهند بدهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا با شما موافق هستم چون همين الان در حال ورشكست شدن هستند.
        بعدا هم احتمالا ميگن ماپولتونو نداريم بديم پس بياييد بجاش يكي از اين ماشين هاي آشغالو برداريد.

    • مهدی

      همین کارگران و مهندسین هستند که قطعات بی کیفیت تولید می کنن...
      چرا باید دلمون براشون بسوزه...
      می خواستن جنس با کیفیت تر درست کنن که به این روز نیفتن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من با شما موافق هستم البته بيشتر تقسير ها مربوط به مديريت آنها ميشود.
        وقتي در دوره هاي پيشين مدير عامل شركت سايپا يك فرد 28 ساله ميشود انتظاري بيشتر از اين نميتوان داشت

      • هادی

        البته این آقای 28 ساله الانه تو هیئت رئیسه مجلس و یکی از مخالفان شدید برجام.بالاخره بده بستون دیگه

    • king

      این ها باعث کشته شدن بیش از 20 هزار نفر و مجروح شدن چند صد هزار نفر هستند فقط به فکر پرکردن جیب خود با ریختن خون این مردم بی گناه هستند که مجبورن فرغون اینا رو سوار بشن از همه بخواین تا این کمپین رو حمایت کنند تا ریشه اینها خشک بشه انشاالله...

    • بدون نام

      خودروسازان تحرکاتی جدی را برای مقابله با آن آغاز کرده‌اند!!!!.. . . . . . از جمله این تحرکات افزایش وبهبود کیفیت محصولاتشون وکاهش قیمت ان میباشد که همگی درراستای مشتری مداری واحترام به انان میباشد .شاید در اینده در اوردن پنبه از گوششان وعینک سیاه از چشمانشان به تحرکات شدیدشان اضافه شود !!

    • بدون نام

      مردم عزیز هیچ میدونین دلیل بالا رفتن کاذب قیمتا خوده ما بودیم؟؟؟ اونزمان که پراید از 7 ملیون به 15 ملیون رسید همه برای 2-3 ملیون سود میرفتیم میخریدیم و افتخار میکردیم که تو بازار ماشینمون گرون تره و سود کردیم!!اونا هم دیدن هرچی گرون میکنن مردم باز میخرن! ما داریم چوب سودخواهی 2 سال پیشمون رو میخوریم وگرنه این اقدام نخریدن باید همون موقع انجام میشد. مطمعن باشین بازم استقبال میکردیم و خرید ادامه داشت پراید چند وقت دیگه 25 ملیون میشد خودروسازا مگه از سود بدشون میاد؟!

    • بدون نام

      هاهاهاهاها بچه میترسونید؟!

      حالا که اینطور شد هیچوقت تحت هیچ شرایطی خودرو صفر نمی خریم

      بیا تمام مردم ایران رو ببر زندان گر چه خودمون تو زندان انحصار خودرو داخلی هستیم

    • مهدی

      اون موقع که کارگران و مدیران خودروسازی پاداشهای کلان می گرفتند اعتراض می کردند؟

    • رامين

      روزي لبنيات شير در المان كمي گران تر از روز قبل اومد و هيچكي اقدام به خريد شير نكرد ، همه شيرها فاسد شد و به كارخونه برگشت ، فرداي اون روز صاحب كارخانه از همه مردم المان عذرخواهي كرد و شير را با همون قيمت قبلي روانه بازار كرد ! چقدر تفاوت ، اووووف

    • بدون نام

      خودور صفر از ایران خودرو و سایپا نمی خرم
      البته بخوام هم بخرم پول ندارم
      پول هم داشته باشم
      میرم ماشینی با امنیت بالاتر میخرم

    • میلاد

      پیروزی نزدیک است!

    • eli

      دوباره شروع شد زورگویی یه سری از افراد ما مردم ماشین بدون استاندارد با قیمت نجومی نمیخوایم سخته فهمش؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • پوریا اخوان

      من یکی از کسانی بودم که توی اینکار شرکت داشتم و قبلا هم اینجا پیام دادم.. میتونید بیاید منو بگیرید

    • پیام

      ایران خودرو و سايپا و بقیه فقط یک راه برای ادامه حیات دارن : واگذار شدن به بخش خصوصی

    • haji

      واقعا خجالت آوره و تاسف بار تو این کشور دزد هم خودش شاکی شده....
      زمانی که فکر سود کلان خودشون و جان و پول مردم اصلا اهمیتی نداره یادشون رفته.. باید از خجالت و شرمساری آب بشن نه اینکه با چماق بخواهن پیروز بشن . عادت کردند دیگه و ترک عادت موجب مرض است...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گفت حسام نواب صفوی شکایت کرد چرا مانکنیم!!!

    • مجید

      اکثر صنایع در دوران تحریم ضرر کردند الا خودروسازها که با خیال راحت از انحصار موجود استفاده کرده و قیمت ها ره چند برابر کردند هنوز هم بر طبل گرانی می کوبند. سیاست های دولت و عدم ارزانی دلار و نیز حمایت برخی از نمایندگان برای افزایش تعرفه واردات خودرو نیز مزید بر علت می شود. منصفانه بگویید آیا شرایط رقابت وجود دارد؟ آقایان هم می گویند مردم که مجبورند و باید بخرند و اگر نخرند ضرر می کنند.

    • محمد

      به جای بالا بردن کیفیت و افزایش خدمات گارانتی و کاهش قیمت ارابه های مرگ دارن ما را از شکایت می ترسانند . ما باید از شما شکایت کنیم که سالانه حدود 30 هزار نفر را به خاطر ارابه های مرگ به کام مرگ می کشانید و یا قطع نخاع میکنید .

    • arash

      گول طرح قسطی را نخورید که همان قسطی به سوی مرگ رفتن است ،
      شما با اولین تصادف خواهید مرد و بیمه یک ریال پرداخت نخواهد کرد زیرا همه را خودروساز خواهد گرفت ،

      کف خواسته ی مردم خودروی با کیفیت جهانی و متناسب با قیمت خودرو های روز اروپاست ،

      مردم برای قیمت متناسب با کیفیت متحد شده اند نه برای خرید اقساطی

    • سیاوش

      آخه قیمت سهام این دو ارابه ساز هم اومده پائین.

    • بدون نام

      آقای روحانی رئیس جمهور محترم شما نمیخاید یه حرکتی بزنید و همراه ملت باشید
      لطفا مدیران و روسای این دو به اصطلاح خودرو ساز رو عوض کنید و آدم های لایق و دلسوز جایگزین کنید

    • نیما

      بیا منم بگیر.ما همه عضو کمپین هستیم کل ایران.و برای نابودیتون دعا میکنیم ایران خودرو و سایپا

    • فرهاد

      جالبه واقعا وقاهت را به حدش رسوندید ازادی یعنی این که اگه ازمرگ فرار کردیم باید مجازات بشیم شما میخواید ما را مجبور به خودکشی با اشغالاتون کنید بخدا تو اسلام خودکشی بدترین گناهه یعنی مردم جونشونو بدن که کارگرا بیکار نشن در عجبم از این همه دموکراسی طرحاتونو بذارید در کوزه ابشو بخورید مگه طرحهای قبلیتونو عملی کردید که حالا طرح جدید میدید از مردم پول ساخت ماشینو میگیرید بعد سه برابر قالبشون میکنید بهد میگید سود 28درصد بهتره بگید 28درصد ازپولتونو نمیگیریم گذشت اون موقع که مردم را درازگوش حساب کردید حالا همه دستتونو خوندن

    • علي

      ادامه ميديم

    • بدون نام

      هرچه شما می توانید انجام دهید ولی من وبقیه مردم ایران این لگن های بی کیفیت شما را نمی خریم

    • بدون نام

      دلم میخاد ماشین بخرم ها فقط گرونه اگر کسی یه پراید خوب داشت خواست بفروشه قیمت کم بده من میخرم نصف شو چک میدم نصف شو پول

    • سجاد

      یک عمر مردم رو سرکیسه کردین بسه ،تاکی جیب مردم رو خالی می کنید؟خجالت بکشید. اگه راست میگین خودرو وارد شه شما رقابت کنید.

    • بدون نام

      یک مدتی دست رو وست بگذارید و نخرید
      خودرو سازی که با این کارخونه ها جمع شدنی نیستند.صادرات هم که ندارند مجبورند خودشون را با خواسته مشتری هماهنگ کنند

    • جواد

      همه حرفایی که زدیدید گیریم که درست باشه ولی آیا این همه آمارکشته وحادثه ناشی ازتصادفات که به اذعان پلیس و سوانحی که هرکدوم ازماتو جاده ها ازنزدیک شاهدبودیم که قریب به 97درصدبه خاطربی احتیاطی رانندگیه!
      راننده ای که باحالت خواب آلوده .سرعت غیرمجاز.انحراف به چپ شاخ به شاخ با خودرو مقابل میشه وجان خودوخانواده ودیگران رو به مخاطره میدازه چه ربطی به خودروسازداره. عزیزان وهموطنان گرامی اگه برندتویوتا و بنز هم دستمون باشه قبول کنید که با این فرهنگ رانندگی نمیتونه ما رو ازسوانحی که خودمان به وجودمیاریم نجات بده.این هم قبول که خودروسازدرتنوع محصول و سبدتنوع سلیقه مشتری هنوز نتونسته اقدامی راهبردی انجام بده ولی آیا بیکاری قشرعظیمی از جوانان این کشورو اشتغال خارجی ها کارپسندیده ایست؟لطفا پاسخ گوی وجدان خود باشید.
      همه ما بایدبه جای خودتحریمی (نخریدن خودرو) با پیشنهادات موثروقابل اجرا به یاری اشتغال وسازندگی کشورگام برداریم.باسپاس واحترام به همه

      پاسخ ها

      • محمد

        سلام
        دوست عزیز اصلا میگم تمام صوانح رانندگی مقصرش خود مردم هستند نه جاده و نه خودرو اما اگه من یه اشتباه کردم باید بمیرم یا اگه خودرو کمی استاندارد باشه میتونه خیلی به کم شدن خسارات وارده کمک کنه.
        من تو این صنعت بودم دیدم که به چه صورت کار میکنن و هدف فقط ساختن هست نه با کیفیت ساختن حتی تو سفت کردن پیچ ها قصور میکنن. یادمه تو یکی از این دو خودرو ساز کارگر خط ساندویچ خودش رو پشت موتو جا گذاشته بود!!!!!!!
        درباره پیشنهاد هم این مردم همیشه به مسئولین پیشنهاد های موثری دادن اما کو گوش شنوا کارگری که از بیکار شدن میترسه نباید بیاد جلو مجلس باید کارشو درست انجام بده و از انجام دستورات اشتباه کارفرما خودداری کنه
        یکی از کارگرهای شرکت بی ام دبلیو میگفت این ماشین را جوری میسازم انگار برای خانواده خودم هستش
        ما دوست نداریم صنعت کشور لطمه بخوره اما دوستم نداریم خودمون لطمه بخوریم همین
        یا علی

      • بدون نام

        خودرو ی با کیفیت دیوار محکمی است در برابر هر حادثه ای اگه خودت با یک پراید رانندگی کنی و بعد در یکی از کشورهای همسایه نه اروپایی بری و ببینی که چه خودروهای و با چه قیمتی و با چه کیفیتی سوار میشند ان موقع دیگه سوار پراید نمیشی من خودم سال 91در اربیل کردستان عراق پورشه شاسی بلندرا قیمت کردم به 34 هزار دلار اگر بادلار 4 هزار تومان حساب کنی میشه؟

    • علی

      درود مردم ایران ما می توانیم

    • یکی از همین مردم

      آقا جان اصلا ما نخواییم به اصطلاح خودرو ساز داشته باشیم کیو باید ببینیم!!!؟
      این کره ای ها و ژاپنی ها و آلمانی ها و .... دارن بهترین خودروهای دنیا رو با قیمت منصفانه میسازن!
      بخدا اگه این همه پول رو به جای هدر دادن توی این صنعت تو زمینه های دیگه مثل کشاورزی و غیره سرمایه گذاری کنن کلی به نفع مردم و کشوره!
      اینهمه کشته و زحمی هم نمیدیم!

    • ایرانی

      بیخود خودتان را خسته نکنید!
      بیخود مردم را گول نزنید!
      شما خودروسازها محکوم به نابودی هستید
      واقعا چهره واقعی اینها تازه برای ملت شریف ایران رو شده!
      خودرو نمی خریم
      قیمت ها فقط یک چهارم
      نابودی شما نزدیک است

      پیروزی نزدیک است!

      کول حرف های شما را نمی خوریم

      دیگر تمام شد

    • بدون نام

      منم عضو همین کمپینم کجا دستگیرمون میکنن؟

    • یعقوب

      یکی از دلایلی که خودروسازان پررو شده اندحمایتهای بی چون و چرای دولت از انها است.این درسته که دولت باید از تولید داخلی حمایت کند اما این حمایت نباید مادام العمر باشد.

    • دانیال

      من موندم این همه عکس های تصادف خودروهای داخلی که با کوچکترین تصادف منجر به مرگ مردم شده اینا ندیدن... ندیدن که پراید با پرادو تصادف کرده پنج نفر سرنشین پراید مردن ولی سرنشین های پرادو دارند توو صحنه حادثه راه میرن... واقعا مشکل ما الان قیمت خودروهاست یا جان مردم؟؟ از شما میپرسم آقای خودرو ساز

    • الناز

      کف خواسته ی مردم خودروی با کیفیت جهانی و متناسب با قیمت خودرو های روز اروپاست ،

      مردم برای قیمت متناسب با کیفیت متحد شده اند نه برای خرید اقساطی

    • علی

      عجب منطقی ..خودرو نخرید میدیم بگیرنتون..واقعا خیلی از کشورهای دیگه عقبیم..اونا محصولاتشون بی کیفیت باشه با بالا بردن کیفیت مردم ترغیب می کنند که خودرو بخرن..بعد اینجا با تهدید و لابی و شارلاتان بازی..که پیگیری می کنیم همه رو بگیرن..یه دفعه ای کل ملت بیاید بگیرید خوبه بیشتر فیلم های که پخش شده مال خود صدا و سیما میلی تونه...

    • بابک

      درود بر شرف ایجادکنندگان این کمپین.
      آقای نعمت بخش که می گفتن مردم پشیمون میشناگه نخرن الان کجا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • لیلا

      دیگه نمی تونید با وعده های توخالی مردم را فریب دهید ما مثل کوه ایستاده ایم واسباب بازی خطرناک نمی خریم

    • آرش

      درود بر همه اعضای این کمپین بزرگ ملی،این آقایون هنوز ملت شریف ایران رو نشناختن که تهدید میکنن،پس بچرخ تا بچرخیم

    • پیام

      عزیزان لطفا تو فضاهای مجازی نگید یا کیفیت رو ببرید بالا یا قیمت رو بیارید پایین آخه یه خودروی مثل پراید که تو تصادف مثل دستمال کاغذی مچاله میشه چه جور میشه کیفیتش رو بالا برد ؟!!! وقتی سالهای گذشته در اثر فشارهای نیروی انتظامی و پلاک نکردن خودروهای بدون کیسه هوا برای پراید کیسه هوا گذاشتن کیفیتش بالا رفت ؟!!! حق مردم ایران این نیست که اصولا ماشین های بی کیفیت مثل پراید سوار شن. تولید پراید و امثال اون باید متوقف بشه نه اینکه کیفیتش بره بالا !!! تمام خودروهای ایران باید بشه مثل خودروهای روز اروپا و تمام دنیا.

    • مهرزاد

      بنده چندین ماه پول ریخته بودم که خودرو بگیرم. بخاطر پیوستن به کمپین، بنده رفتم انصراف دادم ولی هزارتا بهونه آورده اند و مدام این هفته و هفته آینده میکنند. تازه جالب اینجاست میگن به خاطر انصرافت درصدی از پولت کسر میشه. خداوکیلی اینا دیگه کی هستن.

    • ناشناس

      حیف این مردم نجیب اگه مثل دیگر مردم جهان نه همسایه های فقیر ما بخاطر یک ترکیدن لاستیک از خودرو سازان شکایت می کردن اینا اینجوری پرو و گستاخ نمیشدن

    • بدون نام

      هيچ وقت يادم نميره....ماشين تازه تحويل گرفته ام صفحه کلاجش مشکل داشت مجبور شدم چند بار برم نمايندگي و برگردم ....همه دردم هم اين بود چرا خودرو صفر بايد صفحه کلاجش تو دوکيلومتر اول داغون بشه...يکي از همين کارگرهايي که حالا دغدغه کارشون را دارن زد رو کاپوت ماشينم و گفت پرايده ديگه لامبورگيني که نخريدي.....
      تا باشه از اين کمپينا باشه تا بعضي ها بفهمند که چه جوري بايد با مردم رفتار کنند

    • بدون نام

      هيچ وقت يادم نميره....ماشين تازه تحويل گرفته ام صفحه کلاجش مشکل داشت مجبور شدم چند بار برم نمايندگي و برگردم ....همه دردم هم اين بود چرا خودرو صفر بايد صفحه کلاجش تو دوکيلومتر اول داغون بشه...يکي از همين کارگرهايي که حالا دغدغه کارشون را دارن زد رو کاپوت ماشينم و گفت پرايده ديگه لامبورگيني که نخريدي.....
      تا باشه از اين کمپينا باشه تا بعضي ها بفهمند که چه جوري بايد با مردم رفتار کنند

    • بدون نام

      الان ميخان دقيقا عليه کي شکايت کنند
      مردم؟
      هفتاد نفر جمعيت ايران؟
      کي عايا؟

    • متین

      خانواده ما نمیخرن چون خدای نکرده نمیخوان اتفاقی براشون توی این فرغونای ترمز دستی دار بیفته.

    • حامد

      کمپین نخریدن خودرو شروع جدید اعتراض مردم در برابر اجناس بیکیفت هست وباید مدیران و مسئولان دیگر صنعتها هم درس عبرت بگیرند

    • بدون نام

      این مدیرعامل ایران خودرو و سایپا که احیانا خدای نکرده 405 و پراید که سوار نشدن؟

    • bEHZAd

      کارگران عزیز لطفا برید برای شرکت خودتون تجمع کنید تا قیمت پایین بیاد

    • راستگو

      بیخود پای گارگران راوسط نکشید وقتی مدیرعاملها خودشان به گناهشان ا عتراف دارند برایاینهمه دسیسه کردن بروید کاررادرست کنید شماید گرفتید از این ملت مثل خفاش بمکید بابا جان چرا از فرغون سازیدفاع میکنید؟؟

    • الهام

      اصلا به نظر من هر کس ماشین صفر نداره باید زندانی بشه. چه معنا داره تو این شرایط سخخخخخت خودرو سازها مردم این همه بی فکر و خود خواه باشن..

    • هادی

      برید دعا کنین کمپین در حد نخریدن باشه وگرنه عمیاتی بشه باید یگان ویزه جلوی درش بریزینا از ما گفتن اینا همون ملت شریف زمان انتخاباتن

    • صیادی

      سلام به همگی
      من تا حالا اهمیتی به کمپین نمی دادم ولی چون گفتند که عاملان کمپین شناسایی میشوند من هم اعلام میکنم که یکی از عاملان کمپین هستم.
      ببینم کی جرات داره حرف بزنه
      یه مشت دزد شدند مسئولین مملکت
      مردم بدبخت رو خیانت کار و دزد خطاب میکنند

    • بدون نام

      آقا آدرس بده بیام، دستگیر شم.همچین خود جوش.تو زندونتون غذا هم میدن دیگه،جای خواب و تلوزیون هم دارین؟

    • mehDi

      من میخوام زنده بمونم و ازدواج کنم . بخاطر همین ماشین بی کیفیت شما رو نمیخرم.
      به قول دوست خوبم بیا منم بگیر ببر زندان. کار که نداریم . حد اقل اونجا خوراک مونو میدن که...
      اجاره مسکن هم نمیدیم که...
      منو بیایید بگیرید...

    • هومن

      از نظر خودروسازان محترم آش کشک خاله است بخوری پایت نخوری پایت بهتر مثل .... بخرید وگرنه...

    • mehdi

      ببينيد چقدر تا حالا سود بردن و بهشون مزه كرده كه حاضر نيستند يك سر سوزن قيمت هاشون رو پايين بيارن. حاضر مردم مملكت خودشون رو دزد و خيانتكار خطاب كنن يا ازشون شكايت كنن اما قيمت فرغون هاشون رو پايين نيارن. ميترسم از روزي كه با زور بيان در خانه ها و بگن بايد ماشين از ما بخريد. يا توي ادارات دولتي مجبورمون كنن كه از محصولات بي كيفيتشون بخريم. اما هيچكدوم از اين ها اثر نداره. اينها بايد از مردم عذر خواهي كنن و قيمت هارو بيارن پايين. اون هم در حد معقول. نه با 500 هزار تومان و 1 ميليون تومان.

    • عبداله

      آقایون مسئول چرا میخواهید صورت مسئله را پاک کنید.
      چرا نمیخواهید از باورهای غلطتون دست بردارید.
      چرا همیشه میخواهید به زور و تهدید مردم را وادار به کاری بکنید آقا زور که نیست دوست نداریم با این شرایط خرید کنیم!
      ما بخدا راضی نیستیم که کارگران از نون خوردن بیفتند یابه اقتصادمون لطمه بخوره فقط خواسته امون اینه که باید قیمت با کیفیت متناسب باشه چرا باید 35 میلیون پول بدیم و خودروی با کیفیت 10 میلیون سوار بشیم،
      بهترین راه پایان گرفتن این ماجرا قبول کردن درخواستهای مردم و زمین گذاشتن چوب و چماقتون هستش وگرنه بچرخید تا بچرخیم!

    • علی

      آقایان مدیر به اصطلاح خودروی ملی هر روز حرف های جالب تری از شما در جاهای مختلف می توان شنید که به صورت مشخص نشان از این مسئله دارد که شما مثل اینکه اصلا در این دنیا زندگی نمی کنید و دیکتاتوری شما در این چند دهه در فروش خوردو کار را به جایی رسانده است که مشتری را با وقاهت کامل تهدید هم می کنید . برو آقا کشکت را بصاب ... بیا من را هم بگیر من م خودروی آشغال شما را نمی خرم . یالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج