جاباما
۲۴۶۶۳۲
۴ نظر
۵۰۲۸
۴ نظر
۵۰۲۸
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

نقش عکس ها در تجارت Pinterest.com

پرتال اینترنتی پی اینترست، یکی از سایت‌های کم تر شناخته شده برای کاربران ایرانی فضای مجازی هست که میلیون‌ها مخاطب دارد و به قولی، همچون اینستاگرام، پاتوق عکس بازهای خفن اینترنت هست.

نقش عکس ها در تجارت Pinterest.com
برترین ها: باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها افتخار دارد که برای نخستین بار در میان سایت‌های فارسی زبان اینترنت، به طور منظم، به معرفی برترین کسب و کارهای اینترنت به زبان ساده برای مخاطبان همیشگی سایت اقدام کرده است و تا کنون ده‌ها پرتال موفق دنیای کارآفرینی دیجیتالی را بررسی نمود. در گفتار امروز، یکی از کسب و کارهای جالب اینترنت که اتفاقاً نگاهی دارد به عکس بازی در وب به نام پی اینترست، مرور شد. با ما همراه باشید تا یکی دیگر از خلاقیت‌های وب را بشناسید. شاید مشتری شدید!

نقش عکس ها در تجارت Pinterest.com

پی اینترست یا پین‌تر است یا هر تلفظی که شما می‌کنید، صحبت از کسب و کاری هست که با ۲۰ میلیون دلار، ظرف ۵ سال به ۵۰۰۰ درصد سودآوری دست یافت. آیا نمونه مشابه موفق پر سودی شبیه این، در ۵ سال اخیر سراغ دارید؟ ۵۰۰ برابر سودآوری ظرف ۵ سال! رقم نجومی برای یک بیزینس خلاق. ویدئو زیر، اطلاعات خوبی در این باره می‌دهد.



کارآفرینی دیجیتالی در دنیای امروز، حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود و این موضوع تنها به تولید محصول یا خدمات مربوط نیست. بستر سازی برای فعالیت مخاطبان جهت انجام فعالیت‌های شبکه ای از جمله به اشتراک گذاری تصاویر، محتوا و ویدئو، می‌تواند بستر کارآفرینی تحت وب را فراهم کند. بستر آفرینی تحت وب، یک رفتار فرصت آفرین هست و این فرصت سازی، می‌تواند ثروت آفرینی کند. خلق ثروت در کسب و کارهای تحت وب، بسیاری بیش تر از نمونه‌های سنتی هست و دلیل این موضوع، به خلاقیت کسب و کارهای اینترنتی و از همه مهم تر، ظرفیت‌هایی هست که فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه کسب و کارهای مجازی ایجاد می‌کند. اکنون، ارزش بازاری فیس بوک و گوگل از مرسدس بنز آلمان و مک دونالد آمریکا گه نیم قرن هست مشغول فعالیت می‌باشند، به مراتب افزون تر هست.

نقش عکس ها در تجارت Pinterest.com
(صد میلیون کاربر ماهانه، انقلاب نوظهوری در پی اینترست را نوید می‌دهد)

همه این‌ها نشان می‌دهد که خلاقیت در قرن بیست و یکم با ابزارهای فناوری اطلاعات، برگ برنده را تداعی می‌کند و این برگ برنده، ثروت ساز هست. پی اینترست، یکی از بسترهای ثروت آفرین در دنیای صفر و یک‌ها می‌باشد. این پرتال همچون اینستاگرام، پرتالی در حوزه شبکه اجتماعی به شمار می‌رود و تلاش می‌کند تا همانند خیلی از کسب و کارهای موفق اینترنت، از شبکه‌های اینترنتی اشتراک گذاری تصاویر، فرصت سازی و درامد کسب کند. این سایت، اکنون در فهرست 100 پرتال پر بیننده وب به شمار می‌رود و این امر، بخشی از موفقیت‌های کسب و کار پی اینترست را بازگو می‌کند.

نقش عکس ها در تجارت Pinterest.com
(پی اینترست، فرصتی برای بهتر دیده شدن تصاویر شما در وب هست)

سایت در واقع Pinterest = P + Interest به معنی پین و علاقمندی هست. یعنی علاقمندی خود را پین کنید و حالش رو ببرید! به همین سادگی! این سایت، یک شبکهٔ اجتماعی دوست داشتنی و محبوب برای اشتراک گذاری تصاویر شماست که خود را یک پین بورد مجازی می‌داند و توانسته است در مدت زمان کوتاهی که از افتتاح آن می‌گذرد طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند و به عنوان یک شبکهٔ اشتراک گذاری عکس پرطرفدار محسوب شود.

پی اینترست، توسط پائول اسکیارا و اوان شارپ راه اندازی شد و کلکسیونی از تصاویر مورد علایق کاربران اینترنت می‌باشد. مارپ 2010، این پرتال راه اندازی شد و اکنون در فهرست سی و ششمین سایت پر بیننده وب هست. ملاحظه می‌کنید که چه طور یک ایده خلاق، می‌تواند کسب و کار پر مخاطبی را در اینترنت سبب شود. پرتال، کاتالوگی از ایده‌های مختلف رنگارنگ و عکسی هست که می‌تواند زمان جالبی را برای عاشقان عکس رقم بزند. کارآفرینی پی اینترست، بیش از 500 نفر را به طور مستقیم در کسب و کارش فعال کرده است. استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی در سایت پی اینترست به نظر می‌آید بهتر از پرتال‌های دیگر جواب می‌دهد چرا که در این سایت، همه چیز حول و حوش عکس بین حرفه‌ای‌ها می‌گذرد.

نقش عکس ها در تجارت Pinterest.com
(اینفو گرافی سایت پی اینترست - چه گونه یک مرد تسلیم نشد و کسب و کار تأثیر گذار خلق کرد)

از طریق پی اینترست آنالیتیک Pinterest Analytics, می‌توان اطلاعات خوبی درباره تحلیل رفتار کاربران پرتال به دست آورد که برای فعالان بازاریابی و تبلیغات، گزینه خوبی به شمار می‌رود. سایت، برای فعالان کسب و کار که خدمات و محصولاتشان را معرفی می کند، امکانی قرار داده است تا محصولات و خدمات را به فروش برسانند و برای همین، اخیراً دکمه buy را در سایت تعبیه کرده است که در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک و توییتر و اینستاگرام مشاهده نمی‌کنیم. در سال 2012 میلادی، این سایت جایزه webby awards را دریافت کرد.

نقش عکس ها در تجارت Pinterest.com
(از لاک ناخن تا جاستین بیبر در پی اینترست)

سایت پین‌تر است این امکان را به شما می‌دهد که تصاویر جالبی را که در سایت‌های مختلف می‌بینید و یا بر روی سیستم خود دارید به آسانی به اشتراک بگذارید و به اصطلاحی پین کنید و با ایجاد آلبوم‌های عکس اختصاصی به صورت نامحدود تصاویرتان را با دیگر افراد سراسر دنیا به اشتراک بگذارید. در این سایت شما می‌توانید همانند شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توئیتر پین‌های کاربران را از میان میلیون‌ها تصویر دنبال کنید و برای مطالب و پست‌های دیگران کامنت بگذارید. حالا این که این سایت بین اینترنت بازهای ایرانی خیلی طرفدار ندارد، به معنی عدم استقبال از این سرویس در دنیا نیست. خیلی‌ها هیچ علاقه ای به اینستاگرام و محدودیت‌هایش ندارند و عاشق پی اینترست هستند و دلایل قوی خاص خودشان را هم دارند.

نقش عکس ها در تجارت Pinterest.com
(تصویری از صفحات در سایت پی اینترست)

طراحی پین‌تر است هر کاربری را قطعاً مجذوب خود خواهد کرد و ظاهری زیبا و لذت بخش را دارد. از این رو این شبکهٔ اجتماعی محبوب اپلیکیشن رسمی خود را با نام Pinterest برای سیستم عامل اندروید و آی پد منتشر کرده است تا کاربران این سرویس بتوانند به آسانی به اشتراک گذاری داده‌های تصویری خود بپردازند و دسترسی آن ها به این شبکهٔ اجتماعی آسان تر شود. اکنون، خیلی از سایت، اپلیکیشن دارند و این سایت نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد.

ین‌تر است (pinterest.com) خود را یک «پین‌بورد مجازی» می‌داند و این تعریف برخلاف بیشتر توصیف‌هایی که سایت‌ها از خود ارائه می‌دهند، کاملاً بجا و مناسب است. این سایت مانند یک بولتن‌بورد دبیرستان، تخته‌ای از تصاویری است که شما می‌توانید از سایت‌های دیگری که از آن‌ها دیدن می‌کنید، سنجاق یا پین کنید.

نقش عکس ها در تجارت Pinterest.com
(گستردگی استفاده از خدمات سایت در جهان)

در واقع می‌توان گفت این سایت آمیزه‌ای است از مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است. سنجاق کردن یا پینینگ ساده است. یک بوک مارکت وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن هر تصویری را در سایتی که در آن هستید، بگیرید. تصویر را انتخاب کنید، رده‌ای را که می‌خواهید تصویر در آن قرار بگیرد، انتخاب کنید و به همین سادگی آن را پین می‌کنید.

باید اذعان کرد که افراد زیادی در کنار شما وجود دارند که به برداشتن یا پین کردن عکس‌ها می‌پردازند. شما می‌توانید هر بار که به این سایت می‌روید، همانند فیس‌بوک، آن‌ها و پین‌های اخیرشان را از میان مجموعه‌ای از تصاویر دنبال کنید و حتی برای آن‌ها نظرهایی مانند «من این کفش‌ها را خیلی دوست دارم» و «من این کیک را می‌خورم» بگذارید. اما همه دوست ندارند عکس‌های آن‌ها به اشتراک گذاشته شود از این رو پین‌تر است اخیراً با مشکلاتی در زمینه کپی‌رایت روبرو شده و اکنون دوستانه از کاربرانش می‌خواهد منبع عکسشان را نشان دهند و به سایت‌ها گزینه‌ای برای مسدود کردن کلی عمل پین داده است. خلاصه همه این ظرفیت ها، فرصتی هست تا عاشقان عکس را برای مدت زمانی مشغول به خود بکنند و با دیدن تصاویر و مطالب بیش تر، مخاطب افزون تر کس بکنند و این مخاطب بیش تر، بازدید بیش تر و تبلیغ بیش تر را به ارمغان می‌آورد.

نقش عکس ها در تجارت Pinterest.com
(بیش از ۵۰ میلیارد عکس در سایت پی اینترست، بارگذاری شده است)

پی اینترست، ایده خوبی هست که به نظر می‌رسد، استارت آپ های ایرانی نیز می‌توانند کمی از سیطره اینستاگرام و فیس بوک خلاص شده و با خلاقیت‌های دیجیتالی نوین، همچون کسب و کار پی اینترست، بازارهای نو و دست نخورده را شکار کنند و محصول جدیدی خلق کنند.


به هر حال، پی اینترست، پاتوق عکس بازهای خفن اینترنت هست. کسانی که زندگی روزانه آن ها، با اشتراک گذاری محتوای اینترنتی تصویری می‌گذرد و عاشق نظر دادن درباره عکس‌ها و مطالب مربوط به آن و تگ کردن دوستان در عکس‌های مورد علاقه‌شان است. به هر حال، سبک زندگی دیجیتالی در دنیای امروز سبب شده است تا کاربران، از رسانه عکس و پرتال‌های اجتماعی، برای معرفی علایق و نظرات خود استفاده کنند. موضوعی که در دهه‌های پیش، مسبوق به سابقه نبود.

سایت به چه دردی می‌خورد؟

مثلاً می‌خواهید دکور خانه را عوض کنید، هزاران عکس داخل سایت هست که می‌توانید از بین آن‌ها ایده بگیرید و با سلایق مختلف آشنا شوید و نظرات سایرین را بخوانید. دیگر چه می‌خواهید؟ تخت‌خواب؟ کفش؟ لباس؟ دوچرخه؟ کمد؟ اتومبیل؟ لباس عروسی یا دامادی؟ و دیگر؟ کتاب؟ گجت؟ فیلم؟ می‌بینید، سایت بسیار ساده کار می‌کند، و مهم‌تر از همه اینکه همه چیز دسته بنده شده است، و بنابراین خبری از ارسال‌های مزاحم یا ناراحت‌کننده نیست.

شما فقط آن چیزهایی را دریافت می‌کنید و می‌بینید، که در لحظه‌ای به خصوص دنبالشان هستید. عکس‌ها یک دنیا حرف برای گفتن دارند. اما pinterest دیگر به چه دردی می‌خورد؟ بگذارید خلاصه بنویسم: اگر صاحب یک سایت هستید، ممکن است یک روز شمار بازدیدکنندگان سایتتان ۵۰ برابر شود، لازم نیست بترسید یا جایی را چک کنید.

به احتمال زیاد یک نفر عکسی از سایت شما را روی تابلوی pinterest خودش قرار داده است و عدهٔ بیشتری آن را دیده و pin کرده‌اند. این هم از مزایای چنین شبکهٔ اجتماعی جالبی! مؤسسین pinterest می‌گویند هدف اصلی‌شان از راه‌اندازی این سایت: وصل کردن تمام مردم دنیا به واسطهٔ "چیزهایی" است که برایشان جالب است. بد نیست که بدانید این سایت بسیار مورد اقبال خانم‌ها و به خصوص خانه‌دارها قرار گرفته است.

نقش عکس ها در تجارت Pinterest.com
(تصویر ایندکس پرتال پی اینترست)

چند روز پیش، شبکه اجتماعی Pinterest با انتشار گزارش رسمی اعلام کرد تعداد کاربران فعال آن در طول هر ماه از مرز 100 میلیون نفر هم فراتر رفته است. این نخستین باری است که شبکه اجتماعی مذکور آمار رسمی در این زمینه منتشر می‌کند. شرکت Pinterest با انتشار مطلبی روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد: «در حقیقت باید گفت 70 درصد از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه ما فقط به صفحه شخصی خود سر نمی‌زنند و پس از ورود، در دیگر صفحات جست‌وجو می‌کنند. این افراد پس از گشت و گذار در صفحات Pinterest روی لینک‌های مختلف کلیک می‌کنند، اطلاعات مورد نظر خود را ذخیره می‌کنند و اقدامات مختلفی را انجام می‌دهند». باید توجه داشت تعداد مشترکان فعال Pinterest طی 1.5 سال گذشته دو برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان سال 2015 میلادی رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند. این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرد تعداد کاربران جهانی آن ظرف 12 ماه گذشته دو برابر شده است.

اطلاعات بیشتر در نشانی https://blog.pinterest.com در دسترس هست. یکی از توییترهایی که واقعاً خوب هست بعضی اوقات بررسی کنید، توییتر این پرتال هست که در نشانی https://twitter.com/Pinterest قرار دارد.

از این سایت استفاده کنید و از ظرفیت‌های بازاریابی و اطلاع رسانی بین المللی و درحال توسعه آن استفاده کنید. یکی از جلوه‌های خلاقیت دیجیتالی در کسب و کار، همین پرتال هست که فرصت ساز برای کسب و کارهای گوناگون هست.

همواره در روزهای زوج، با باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها در سرویس موفقیت، همراه ما باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اشك

      فيلتر شده

    • محسن

      من ازش استفاده کردم. خیلی بهتره از اینستاگرام واقعا. درست میگید که میشه ازش پول دراورد. من کردم.

      پاسخ ها

      • zahra

        چطوری پول در اوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      زهرا خانم
      به بخش تجاری پرتال مراجعه کنید و اطلاعات کافی موحود هست. پینترست از اینستا برای درامد زایی حرفه ای تره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج