۲۴۶۹۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پورعلی گنجی: من گنجیه چینی‌ها هستم!

روزهای کابوس وار ناکامی بالاخره تمام شد و مرتضی پورعلی گنجی و تیانجین تدا بالاخره بردند.

ایران ورزشی: روزهای کابوس وار ناکامی بالاخره تمام شد و مرتضی پورعلی گنجی و تیانجین تدا بالاخره بردند. بعد از ۱۴ بازی بدون پیروزی، بالاخره گنجی و یا به قول چینی‌ها گنجیه هم رنگ برد را دید؛ آن‌هم با نتیجه‌ای قاطع. مدافع تیم ملی ایران که هفته هاست هافبک دفاعی تیمش است بعد از مدت‌ها سکوت، از این برد می‌گوید و البته پایان بدشانسی‌های تیانجین.

بالاخره بعد از چند هفته ناکامی بردید...!

خدا را شکر که بعد از ۱۴ بازی که بدشانسی می‌آوردیم، این بار یک برد پرگل مقابل شانگهای شنکسین کسب کردیم. دیگر از بدشانسی گریه‌ام در آمده بود. در این ۱۴ بازی شانس با ما یار نبود، ضمن اینکه توپ هایمان هم داخل دروازه نمی‌رفت و اشتباه فردی هم کم نداشتیم. مثلا تا دقایق پایانی برنده بودیم اما یکهو می‌باختیم یا مساوی می‌کردیم. همه چیز دست به دست هم داده بود تا نبریم اما خوشحالم که توانستیم بعد از چند هفته ببریم و چند رده در جدول بالا بیاییم.

با وجود این برد شرایط تیانجین کماکان خطرناک است و حتی احتمال سقوط دارید؟

در لیگ چین امتیاز تیم‌ها به یکدیگر نزدیک است. مثلا یک تیم با یک برد می‌تواند چند پله صعود کند. الان ما بعد از برد شنبه، چهار پله بالا آمدیم و به رتبه یازدهم صعود کردیم. اگر می‌باختیم وضعیتمان بدتر از قبل می‌شد و حتی به قعر جدول سقوط می‌کردیم. حالا اگر بازی هفته بعدمان را ببریم چند پله دیگر صعود می‌کنیم. به عبارتی دیگر سقوط بی سقوط.

با اخطاری که در بازی مقابل شانگهای شنکسین دریافت کردی، از بازی حساس هفته بعد برابر گوانگ ژو محروم شدی؟

بله، متاسفانه برای بازی هفته بعد محرومم. این بازی مقابل گوانگ ژو برگزار می‌شود. البته این گوانگ ژو، آن گوانگ ژو معروف که روبینیو را در اختیار دارد، نیست. فقط امیدوارم که بدشانسی‌های قبلی را جبران کنیم و یک بازی دیگر را ببریم تا کمی خیال مان آسوده شود.

مدتهاست که در تیانجین به خط میانی منتقل شده‌ای و در پست هافبک دفاعی بازی می‌کنی. تغییر پست در تیانجین برای تو مشکل نیست؟

من از ابتدا یک هافبک وسط بودم. آقای کی‌روش صلاح دید که مدافع باشم و من هم سعی کردم بهترین بازی‌هایم را برای تیم ملی انجام بدهم. در تیانجین هم ابتدا دفاع وسط بودم اما آری هان به من گفت که با توجه به ندویدن هافبک‌ها، اگر می‌شود به خط میانی برو و آنجا کمک مان کن تا کمتر به خط دفاع فشار بیاید. من هم گفتم از این بابت مشکلی ندارم و هر پستی که بتوانم به تیانجین کمک می‌کنم. به خط میانی رفتم و الان هفته هاست که در این پست بازی می‌کنم. از طرفی لیگ چین هافبک‌های نفوذی فوق‌العاده‌ای دارد و من به‌عنوان هافبک دفاعی وظیفه دارم تا با آنها من تو من بازی کنم. همین باعث شده تا در ۵، ۶ بازی اخیر کمتر گل بخوریم و موقعیت‌های کمتری روی دروازه مان به‌وجود بیاید.

ظاهرا در میان هواداران چینی هم حسابی محبوب شده‌ای. هواداران تیانجین چگونه تو را تشویق می‌کنند؟

هواداران تیانجین مرا گنجیه صدا می‌زنند! هر وقت می‌خواهند تشویق کنند، با این کلمه مرا مورد خطاب قرار می‌دهند. کلا از من راضی هستند و خوشحالم که توانسته‌ام برای آنها و تیم یک بازیکن موثر باشم.

در این ۹ ماه اخیر که در چین حضور داری، تنها دو بار به ایران آمده‌ای. ظاهرا در چین به تو خیلی خوش می‌گذرد که به ایران نمی‌آیی!

راهم دور است و نمی‌توانم تند تند به ایران بیایم. شرایط لیگ چین عالی است اما دوری راه کمی اذیتم می‌کند. البته اینکه هم برای تیم ملی ایران بازی می‌کنم و هم برای باشگاهم لذتبخش است اما نیاز دارم که کمی استراحت کنم. امیدوارم بعد از پایان لیگ چین فرصتی پیش بیاید که خانواده‌ام را ببینم و آب و هوایی عوض کنم.

با غذاهای چینی چه‌کار می‌کنی؟!

خدا را شکر مشکلی از بابت خورد و خوراک ندارم. در شهر ما رستوران ایرانی نیست اما در بیجینگ چرا. البته رستوران‌های ایتالیایی هستند که بتوانم آنجا بروم و غذایی بخورم. ضمن اینکه خودم هم در خانه غذا درست می‌کنم و کلا مشکلی از این بابت ندارم. مشکل من فقط مساوی و باخت‌های تیانجین بود که خوشبختانه تمام شد.

در این ۹ ماه که در چین هستی، چقدر چینی یاد گرفته‌ای؟

زبان چینی واقعا سخت است. حد اقل باید ۵، ۶ سال اینجا زندگی کنی تا بتوانی فقط ۵۰ درصد از زبان چینی‌ها را یاد بگیری. من هم در حد سلام و علیک و خداحافظی بلدم. البته تمرین کجاست؟ را هم می‌توانم بپرسم!

در زمستان قرارداد تو با تیانجین به اتمام می‌رسد. مقصد بعدی تو کجاست؟ پس از پایان قراردادت قصد داری به کدام تیم بروی؟

حقیقتش چون ۲، ۳ سال است استراحت نکرده ام، ابتدا هدفم این است که آمادگی‌ام را حفظ کنم و سپس بتوانم به تیمی در اروپا بروم. در نیم‌فصل لیگ چین می‌توانستم به تیمی در اروپا بروم اما رضایتنامه‌ام را صادر نکردند. مسوولان تیانجین فقط برای حضور در یکی دو لیگ خاص رضایتنامه‌ام را می‌دادند که این اتفاق هم رخ نداد. حالا اول امیدوارم که با تیانجین در لیگ بمانیم، سپس بدنم سالم باشد و در نهایت به فوتبال اروپا ترانسفر شوم. فکر می‌کنم در نقل و انتقالات ژانویه به این هدفم می‌رسم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج