۲۴۷۰۰۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حذف برنامه های حاوی بدافزار از App Store

روز گذشته مشخص شد که ۳۹ برنامه در فروشگاه App Store حاوی بدافزار هستند. نرم‌افزارهایی که به کدهای مخرب آلوده شده‌اند و می‌توانند اطلاعات کاربران را در اختیار هکرها قرار دهند. امروز اپل این برنامه‌ها از فروشگاه خودش حذف کرد.

وب سایت مجله دیجی کالا: روز گذشته مشخص شد که ۳۹ برنامه در فروشگاه App Store حاوی بدافزار هستند. نرم‌افزارهایی که به کدهای مخرب آلوده شده‌اند و می‌توانند اطلاعات کاربران را در اختیار هکرها قرار دهند. امروز اپل این برنامه‌ها از فروشگاه خودش حذف کرد.

اپل برنامه‌های حاوی بدافزار را از روی App Store حذف کرد که در بین آن‌ها نرم‌افزار WeChat هم وجود داشت.

حذف برنامه های حاوی بدافزار از App Store

شرکت اپل پس از منتشر شدن خبری مبنی بر آلوده بودن برخی از برنامه‌های App Store به بدافزار، این نرم‌افزارها را از دسترس کاربران خارج کرد. این برنامه‌ها که بیشتر توسط شرکت‌های چینی ساخته شده بودند می‌توانستند اطلاعات کاربران را به خطر بی‌اندازند. از معروف‌ترین نرم‌افزارهایی که به بدافزار آلوده بودند می‌توان به برنامه پیام‌رسان WeChat اشاره کرد که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کردند.

سخنگوی شرکت اپل در این‌باره گرفته است: «برای محافظت از کاربران، این نرم‌افزارها را از App Store پاک کردیم.»

البته باید به این موضوع اشاره کرد که افرادی که این برنامه‌ها را تولید کرده‌اند از وجود بدافزار در نرم‌افزارهای خودشان آگاه نبوده‌اند. به‌نظر می‌رسد که هکرها موفق شده‌اند با ترفندی خاص کاری کنند که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار Xcode را از منبعی غیر از سایت اپل دانلود کنند. این برنامه جهت تولید نرم‌افزارهای مختلف برای محصولات اپل به کار می‌رود و هکرها توانسته‌اند در آن کدهای مخرب قرار دهند و سپس آن را برای دانلود در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بگذارند.

اما چرا توسعه‌دهندگان باید برنامه Xcode را از جایی به‌جز سرورهای اپل دانلود کنند؟ به نظر می‌رسد که در کشور چین، بسیاری از برنامه‌ها روی سرورهای محلی قرار می‌گیرند و به همین دلیل توسعه‌دهندگان از برنامه حاوی کدهای مخرب Xcode استفاده کرده‌اند. به نظر می‌رسد که فایل‌های قرار گرفته روی سرورهای محلی با سرعت بیشتری در اختیار افراد مختلف قرار می‌گیرند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان Palo Alto Network کدهای مخربی که روی این نرم‌افزار قرار گرفته‌اند می‌توانند رمز عبور سرویس iCloud کاربران را بدزدند و اطلاعات شخصی کاربران را به هکرها منتقل کنند. متاسفانه هنوز مشخص نیست که اطلاعات چه تعداد کاربر در اختیار هکرها قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج