۲۴۷۱۲۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

وعده نفتی زنگنه در گفتگو با سی‌ ان ‌ان

وزیر نفت کشورمان می‌گوید تولید نفت ایران در پایان سال ۲۰۱۶ به روزانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

خبرگزاری ایسنا: وزیر نفت کشورمان می‌گوید تولید نفت ایران در پایان سال ۲۰۱۶ به روزانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان در گفتگو با شبکه خبری سی‌ ان ‌ان گفت: ایران پس از لغو تحریم‌ها تولید نفت خود را پایین نگه نخواهد داشت.

ایران که چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد منتظر لغو تحریم‌های آمریکا در راستای توافق هسته‌ای ماه ژوئیه برای افزایش تولید نفت خود است که در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه می‌باشد.

زنگنه خاطرنشان کرد: آیا ما پس از لغو تحریم‌ها می‌توانیم منتظر بمانیم و تولید خود را افزایش ندهیم؟ چه کسی در ایران می‌تواند این موضوع را بپذیرد؟ آیا فکر می‌کنید کشور ما عدم تولید را خواهد پذیرفت تا بازار را برای دیگران آرام کند؟ این کار منصفانه نیست.

رسانه‌های بین‌المللی پر از مقالات هشداردهنده درباره چشم‌انداز بازگشت تولید نفت ایران به سطوح قبل از تحریم‌ها است و هشدار می‌دهند که این امر به سقوط بیشتر قیمت نفت خواهد انجامید.

تولید بی‌سابقه آمریکا و عربستان باعث اشباع بازار شده و قیمت‌ها را از بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه در تابستان گذشته به حدود ۴۵ دلار تنزل داده است.

گفته می‌شود عربستان به طور بین‌المللی قیمت نفت را پایین نگه داشته تا نفت شیل را از بازار بیرون کند. این در حالی است که زنگنه می‌گوید: واکنش بازار و تولیدکنندگان نفت شیل نشان می‌دهد که این سیاست پس از یک سال هیچ تاثیر مهمی نداشته است.

تحلیلگران می‌گویند، ایران قادر است تولید نفت خود را ظرف شش ماه پس از لغو تحریم‌ها روزانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه افزایش دهد اما زنگنه به سی ‌ان ‌ان گفت: انتظار دارد این رقم بالاتر باشد.

واردات نفت خام چین از ایران در ماه اوت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۱.۴ درصد افزایش یافت و به دو میلیون و ۱۳۶ هزار تن(۵۰۳ هزار و ۱۱۰ بشکه در روز) رسید.

واردات چین از ایران در ماه اوت نسبت به ژوئیه که روزانه ۵۷۵ هزار و ۷۰۰ بشکه بوده، ۱۲.۶ درصد کاهش یافته است.

این در حالیست که آمار شرکت ملی نفت کره جنوبی که امروز(سه‌شنبه) منتشر شد نشان می‌دهد مجموع واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه اوت با ۳.۵ درصد افزایش به ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسید. واردات کره جنوبی از ایران نسبت به سال گذشته ۲.۷ درصد کاهش یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج