جاباما
۲۴۷۱۹۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

۱۲۰۰R، هیولای جدید دوکاتی

کمپانی ایتالیایی دوکاتی (Ducati) در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت آلمان، از جدیدترین و قوی‌ترین عضو خانواده هیولاها (Monsters) با نام ۱۲۰۰R رونمایی کرد.

وب سایت پدال: کمپانی ایتالیایی دوکاتی (Ducati) در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت آلمان، از جدیدترین و قوی‌ترین عضو خانواده هیولاها (Monsters) با نام ۱۲۰۰R رونمایی کرد. ما هم امروز به سراغ این موتورسیکلت رفته‌ایم تا اطلاعات آن را در اختیار شما مخاطبان عزیز سایت پدال قرار بدهیم.

1200R، هیولای جدید دوکاتی
Ducati MONSTER ۱۲۰۰- R

در طول این سال‌ها از سوی طرفداران محصولات نیکد این کمپانی درخواست‌های زیادی مبنی بر افزایش مدل‌های موجود در این طبقه‌بندی و حضور یک موتورسیکلت نیکد با قدرت و حجم انجین بالا مطرح می‌شد و رونمایی از 1200R در حقیقت پاسخی بود به این درخواست‌ها و به همین دلیل است که این موتورسیکلت هنوز نیامده، نام خود را به‌عنوان قوی‌ترین عضو این خانواده (هیولاها) بر سر زبان‌ها انداخته، ضمن آنکه تنوعی بیشتری هم به محصولات نیکد دوکاتی بخشیده است.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

انجین پرقدرت:

تا قبل از این رونمایی همه ما ۱۲۰۰S را با قدرتی معادل ۱۰۶.۶ کیلووات (۱۴۵ اسب‌بخار) در ۸.۷۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۲۴.۵ نیوتون متر در ۷.۲۵۰ دور در دقیقه قوی‌ترین عضو خانواده هیولاها می‌دانستیم اما از حالا باید ۱۲۰۰R را با قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار در ۹۲۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۳۱.۵ نیوتن‌متر در ۷۷۵۰ دور در دقیقه، به‌تنهایی در صدر جدول قدرتمندان این خانواده ببینیم.

۱۲۰۰R قدرت خود را مدیون اِعمال تغییرات زیادی در بخش‌های مختلف ازجمله طراحی پیستون جدید، دریچه گاز بیضوی جدید، افزایش قطر اگزوز، صدا خفه کن جدید، تغییر منیفولد ورودی و افزایش نسبت تراکم، است.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

از ویژگی‌های جدید این موتورسیکلت می‌توان به ترمزهای بزرگ‌تر، سیستم تعلیق جدید Öhlins، طراحی و رنگ‌آمیزی جذاب برای باک و صفحه نمایشگر و همچنین دمپر فرمان قابل تنظیم اشاره کرد.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

از آنجایی که کارایی و تنوع همیشه جزئی جدایی‌ناپذیر از برنامه‌های کمپانی‌های بزرگ است، کار برای ساخت و طراحی ۱۲۰۰R از هجده ماه پیش کلید خورد تا تعداد اعضای خانواده هیولاها به شش عضو افزایش یابد. در حقیقت ۱۲۰۰R جایگزین مناسبی برای مدل نه‌چندان محبوب استریت فایتر ۱۰۹۸ خواهد بود که به‌جز فروش در چند بازار محدود، فروش فاجعه گونه‌ای در دنیا داشت.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

در طول این مدت سران کمپانی دوکاتی تمام تلاش خود را کردند تا برنامه‌ریزی دقیقی برای تولید و عرضه ۱۲۰۰R به دور از بازار شایعات داشته باشند. مهندسین دوکاتی نیز تلاش خود را برای طراحی یک موتورسیکلت نیکد پرقدرت و جسور انجام دادند و سرانجام این تلاش‌ها رونمایی از مدل جدید ۱۲۰۰R بود.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

مدل ۱۲۰۰R امکان رانندگی و تجربه یک نیکد متفاوت را برای علاقه‌مندان به این نوع از موتورسیکلت فراهم می‌آورد، موتورسیکلتی که علی‌رغم قدرت بالا سفری خالی از لرزش را وعده داده است؛ به عبارت دیگر شما بر روی ۱۲۰۰R نه‌تنها به علت وجود سیستم تعلیق قوی دست‌اندازها و موانع را آن‌چنان حس نخواهید کرد بلکه لرزش حاصل از عملکرد یک انجین ۱.۲ لیتری نیز کاملاً خنثی شده است.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

مهندسین دوکاتی برای برآورده شدن انتظارات مشتریان و ساخت یک موتورسیکلت با ویژگی‌های مطلوب که کارایی بالایی داشته باشد، به سراغ سوپر اسپورت محبوب ۱۲۹۹ Panigale که تولید خود دوکاتی است، رفتند تا از دل آن یک موتورسیکلت نیکد بیرون آورند. البته از ابتدا هم قرار نبود ۱۲۰۰R یک کپی صرف از Panigale باشد و قصد مهندسین این بود که از برخی نقاط قوت این موتورسیکلت در نیکد جدید خود استفاده کنند.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

مهم‌ترین میراث Panigale برای ۱۲۰۰R را می‌توانیم رینگ و لاستیک‌های سبک و با کیفیت عالی مدل SuperCorsa محصول کمپانی Pirelli، سیستم ترمز چهار پیستونی و قدرتمند برمبو ام.۵۰ (Brembo M۵۰) که در چرخ جلو دو دیسک ۳۳۰ میلی‌متری و در چرخ عقب یک دیسک ۲۴۵ میلی‌متری را درگیر می‌کند و همچنین استفاده از آخرین تکنولوژی ترمزهای ABS محصول کمپانی مطرح و آلمانی Bosch، بدانیم.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

از دیگر قابلیت‌های الکترونیکی این مدل از دوکاتی می‌توان به پک ایمنی خیره‌کننده آن اشاره کرد که مهم‌ترین قسمت‌های آن شامل موارد زیر است:

  • هشت حالت تنظیم مختلف برای کنترل میزان کشش سیستم ABS.
  • قابلیت خاموش و روشن کردن سیستم ABS.
تنظیم سه حالت مختلف تفریحی، شهری و ورزشی برای سواری هرچه ایمن‌تر و بهتر با این موتورسیکلت. (حالت‌های تفریحی و ورزشی تمام قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار را حفظ می‌کنند با این تفاوت که در حالت تفریحی دریچه گاز کمتر باز می‌شود تا انجین کارکرد ملایم‌تری داشته باشد و در حالت شهری نیز این موتورسیکلت ۱۰۰ اسب‌بخار از قدرت انجین خود را استفاده می‌کند).

درزمینهٔ استانداردهای سطح آلایندگی نیز ۱۲۰۰R جزء اولین مدل‌های دوکاتی محسوب می‌شود که موفق به کسب گواهی یورو چهار (Euro ۴) شده است.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

مهم‌ترین تغییرات ۱۲۰۰R نسبت به دیگر هیولاهای دوکاتی:

دُم جدید: در طراحی بدنه ۱۲۰۰R نه‌تنها قسمت دُم موتورسیکلت ۲۰ میلی‌متر بالا رفته بلکه به لطف اسکلت‌بندی فولادی و محکم ۱۲۰۰R، کوچک‌تر و نازک‌تر نیز شده است.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

اگزوز جدید: اگزوز ۱۲۰۰R یک مسیر متفاوت را برای بیرون راندن گازهای خروجی انجین طی کرده است و به همین دلیل ظاهر متفاوت‌تری دارد. درعین‌حال قطر اگزوز نیز ۸ میلی‌متر افزایش یافته و یک مدل جدیدتر و سبک‌تر از صدا خفه کن‌ها، بر روی آن نسب شده است تا ضمن تولید صدای دلنشین‌تر، عملکرد بهتر و سرعت بیشتری را برای این موتورسیکلت به ارمغان بیاورد.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

جاپایی‌های جدید: در این مدل از ترکیب مقاوم‌تری از آلیاژ آلومینیوم برای ساخت جاپاهای متحرک استفاده شده است.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

تعلیق جدید: همان‌طور که گفتیم ۱۲۰۰R در سیستم تعلیق خود از محصولات با کیفیت Öhlins بهره می‌برد که شامل کمک دوشاخ جلوی کاملاً قابل تنظیم ۴۰ میلی‌متری از جنس تیتانیوم و همچنین کمک عقب تکی (monoshock) با استاندارد بالاتر از دیگر هیولاها می‌شود.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

رینگ‌ و لاستیک‌ها: همان‌گونه که در متن بالا اشاره کردیم ۱۲۰۰R رینگ و لاستیک‌های خود را از Panigale۱۲۹۹ به ارث برده است و می‌توانیم مهم‌ترین ویژگی این رینگ و لاستیک‌ها را وزن بسیار سبک و درعین‌حال مقاومت بالای آن‌ها بدانیم که با توجه به شکل و طراحی خاصشان، حرکتی نرم و خوش‌آهنگی را حتی در مسیرهای طولانی برای این موتورسیکلت و راکب آن فراهم خواهند کرد.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

ترمزها: سیستم ترمز چهار پیستونی و قدرتمند برمبو ام.۵۰ (Brembo M۵۰) که در چرخ جلو دو دیسک ۳۳۰ میلی‌متری و در چرخ عقب یک دیسک ۲۴۵ میلی‌متری را درگیر می‌کند و همچنین استفاده از آخرین تکنولوژی ترمزهای ABS محصول کمپانی مطرح و آلمانی Bosch، که این سیستم ABS قابلیت خاموش و روشن شدن هم دارد.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

کاهش وزن: طراحان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا وزن تمام عناصر و قسمت‌های مختلف این موتورسیکلت را کاهش دهند تا هم افزایش وزن ناشی از وجود قطعات جدید را جبران کنند و هم به استانداردهای Euro۴ نزدیک شوند، حتی محل آویز پلاک نیز از این قاعده مستثنا نبوده و از طراحی و آلیاژ سبک‌تری برای ساخت آن استفاده شده است. مجموع سیستم اگزوز و چرخ‌ها نیز با وجود افزایش کارایی و کیفیت دو کیلوگرم سبک‌تر شده‌اند.

1200R، هیولای جدید دوکاتی

1200R، هیولای جدید دوکاتی

1200R، هیولای جدید دوکاتی

1200R، هیولای جدید دوکاتی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج