۲۴۷۷۲۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

رشد هزینه آجیل‌ خوری ایرانیان در ۱۰ سال

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که ایرانیان در سال ۱۳۹۳، حدود ۲۰۲ هزار تومان از هزینه‌های سالانه خود را صرف خرید خشکبار کرده‌اند.

اقتصادنیوز: آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که ایرانیان در سال ۱۳۹۳، حدود ۲۰۲ هزار تومان از هزینه‌های سالانه خود را صرف خرید خشکبار کرده‌اند.

بنا بر آمار بانک مرکزی در زمینه «بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری ایران»، هر خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۳، حدود ۲۰۲ هزار و ۶۸۲ تومان هزینه صرف مصرف آجیل و خشکبار خود کرده است. سهم آجیل و خشکبار در کل هزینه خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۳ معادل با ۰.۶ درصد بوده است.

همچنین بنا بر همین آمار، هر خانوار ایرانی، در سال ۱۳۹۲ معادل ۱۶۸ هزار و ۶۱۰ تومان از درآمد سالانه خود را صرف خریدن خشکبار کرده که این میزان نیز معادل ۰.۶ درصد از هزینه خانوار بود.

در سال ۱۳۹۱ نیز ایرانیان ۰.۶ درصد از هزینه‌های سالانه خانوار خود را صرف خرید آجیل و خشکبار می‌کردند. پیش از آن، در سال ۱۳۹۱ هر خانوار ایرانی ۱۳۴ هزار و ۱۶۵ تومان از هزینه سالانه خانوار خود را صرف خرید آجیل و خشکبار می‌کرد.

همچنین در سال ۱۳۹۰ نیز ایرانیان ۰.۶ درصد از هزینه خانوار خود را صرف خرید آجیل و خشکبار کرده‌اند که این میزان معادل ۱۱۱ هزار و ۲۳۸ تومان از هزینه‌های سالانه خانوار ایرانی بود.

قبل از آن نیز در سال ۱۳۸۹ ایرانیان ۸۴ هزار و ۴۹۰ تومان از درآمد سالانه خود را صرف خرید خشکبار کردند که این میزان معادل ۰.۶ درصد از هزینه سالانه خانوار بود.

در سال ۱۳۸۸ ولی میزانی که هر خانواده ایرانی از درآمد سالانه خود صرف خرید آجیل و خشکبار می‌کرد معادل ۰.۵ درصد بود. این میزان معادل ۶۸ هزار و ۳۷۸ تومان بوده است.

همچنین در سال ۱۳۸۷ هر خانوار ایرانی به طور میانگین سالانه ۶۲ هزار و ۱۸۶ تومان از درآمد خود را صرف خرید آجیل و خشکبار کرده که این میزان ۰.۵ درصد از هزینه خانوار بود.

خانوار ایرانی در سال ۱۳۸۶ در حدود ۵۴ هزار و ۶۲۸ تومان از هزینه‌های سالانه خود را صرف آجیل و خشکبار کرد که این میزان معادل ۰.۶ درصد از کل هزینه‌های خانوار است.

اما خانوار ایرانی در سال ۱۳۸۵ فقط ۰.۵ درصد از هزینه‌های سال خود را صرف آجیل و خشکبار کرده بود که این میزان معادل ۴۱ هزار و ۴۸ تومان از هزینه‌های سالانه خانوار ایرانی در آن زمان بود.

در سال ۱۳۸۴نیز ایرانیان فقط در حدود ۰.۵ درصد از هزینه‌های خود را صرف خرید آجیل و خشکبار کرده‌ بودند که این میزان معادل ۳۶ هزار و ۹۳۰ تومان بود.

این آمارها نشان می‌دهد که سهم مصرف خشکبار و آجیل از هزینه خانوار در ۱۰ سال (۸۴-۹۳)، فقط یک درصد افزایش یافته است. ولی هزینه‌ای که برای خشکبار صرف می‌کنند معادل ۱۶۱ هزار تومان افزایش یافته است. به این ترتیب هزینه‌ای که هر خانواده ایرانی سالانه از درآمد خود صرف آجیل و خشکبار می‌کند، حدود ۵.۵ برابر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج