۲۴۷۸۹۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حضور زنان ایرانی در ورزش موتورسواری؟!

سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری در پنجمین ماه سرپرستی خود بر این مجموعه ورزشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،اقدامات انجام شده در این دوره و همچنین اهداف و برنامه های آتی خود را تشریح کرد و از رایزنی ها برای فراهم شدن امکان حضور زنان در رشته ورزشی موتور سواری و تصمیم گیری در این زمینه خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری در پنجمین ماه سرپرستی خود بر این مجموعه ورزشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،اقدامات انجام شده در این دوره و همچنین اهداف و برنامه های آتی خود را تشریح کرد و از رایزنی ها برای فراهم شدن امکان حضور زنان در رشته ورزشی موتور سواری و تصمیم گیری در این زمینه خبر داد.

محمود صیدانلو در این گفت و گو با اعلام خبر تشکیل کارگروه ساماندهی مشکلات موتورسواران بالای ۲۵۰ سی سی،گفت: این کارگروه با حضور نمایندگان دستگاه های مربوطه طی هفته گذشته تشکیل شده است که من به نمایندگی از وزارت ورزش در این گارگروه حضور دارم.

وی گفت: هفته گذشته نخستین جلسه آن برگزار شد تا نسبت به حل مشکلات در این بخش بررسی های لازم انجام و سپس نسبت به رفع موانع اقدام شد.

نداشتن آیین نامه و نحوه استفاده از موتورهای بالای ۲۵۰سی سی ، رویکردهای متفاوت برخی دستگاه ها در این زمینه و همچنین وجود برخی مسایل در تامین واردات موتورهای ورزشی، ورزشکاران این رشته را با مشکل روبرو کرده است.

سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی همچنین درباره تامین واردات موتورهای ورزشی که مانند توپ فوتبال ابراز مورد نیاز این رشته ورزشی هستند اظهار داشت: به همین منظور این فدراسیون در تعامل با معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ایی وزارت ورزش در حال شفاف سازی و اتخاذ روش قانونمند بر این امر هستیم.

صیدانلو گفت: بر این اساس از تامین واردات موتورهای ورزشی به روش غیرقانونی جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل جلساتی برای برای رفع ابهامات و استفاده حداکثری از ظرفیت کانون جهانگردی در وزارت ورزش خبر داد و افزود: پیش تر نشستی در سازمان میراث فرهنگی تشکیل شده بود که دومین جلسه آن هفته آینده در وزارت ورزش و جوانان با حضور وزیر ورزش تشکیل می شود.

**درباره حضور زنان در رشته موتورسواری تصمیم گیری می شود

سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره فراهم شدن امکان حضور زنان در رشته موتورسواری گفت: این فدراسیون در بحث فنی اقداماتی را انجام داد اما در بخش فرهنگی که به عهده معاونت امور ورزش بانوان و معاونت فرهنگی وزارت ورزش است ،رایزنی هایی صورت گرفته که اگر فرایند آن با موفقیت طی شود درباره حضورزنان دررشته موتورسواری تصمیم گیری خواهد شد.

صیدانلو که مدت ۵ماه سرپرست این فدراسیون است ،درمورد اقدامات صورت گرفته گفت: حضورم در این فدراسیون با برگزاری نخستین رالی خاورمیانه به میزبانی شیراز که اردیبهشت امسال برگزار شد،همزمان بوده است.

وی به اهمیت میزبانی این رقابت ها که برای نخستین بار به طور رسمی برگزار شد و می توانست امتیازاتی خوبی برای ایران همراه داشته باشد، اشاره کرد و گفت:در آن مقطع در فدراسیون با نبود پیش بینی اعتبارات لازم برای میزبانی روبرو شدیم که خوشبختانه با حمایت وزارت ورزش و جوانان و با وجود مشکلات فراوان مشکل برطرف شده و مسابقات به خوبی برگزار شد.

به گفته صیدانلو از دیدگاه فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و موتورسواری توانستیم بهترین امتیاز میزبانی این دور از رقابت ها را کسب کنیم .

وی در ادامه افزود که درپی برگزاری موفق ایران در این رقابت ناصر الخلیفه العطیه نایب رییس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی هم قول اهدا یک دستگاه خودرو به رانندگان برتر شرکت کننده در رالی امسال را داد تا شرکت کننده برتر ایران در رالی سال آینده با این خودرو حضور یابد.

به گفته صیدانلو مرحله نامزدی رقابت های رالی خاورمیانه سال ۹۳ درحالی به میزبانی ایران برگزار شد که نمایندگان فدراسیون جهانی اتومبیل رانی با ثبت این رقابت ها در تقویم فدراسیون بین المللی موتورسواری و اتومبیلرانی، هرساله میزبان آن خواهد بود.

بر این اساس ایران تاکنون طی سال های ۹۳در مرحله نامزدی و ۹۴ برای نخستین بار به طور رسمی میزبان رقابتهای رالی خاورمیانه (مرک) شده که سال آینده نیز برای دومین بار میزبان این رقابت ها خواهد بود.

**پرداخت حجم انباشته شده بدهی های مدیریت گذشته

صیدانلو در ادامه درباره وضعیت حجم بدهی های انباشته این فدراسیون،گفت: در این مدت علاوه بر پرداخت بدهی بیش از یک میلیارد تومانی رالی خاورمیانه از تعهدات مدیریت قبلی، دیگر بدهی های انباشته شده از مدیریت قبلی این فدراسیون نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تلاش شده تا ساختار سازمانی فدراسیون اتومبیلرانی با رعایت حفظ وضعیت موجود حمایت و تقویت شود ،افزود: کارگروهی با حضور پیشکسوتان این رشته برای بهره گیری از تجارب آنها برای توسعه این رشته ورزش تشکیل شد.

سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی در عین حال گفت: همچنین شورای سیاستگذرای با حضور نمایندگان برخی از هیات های استانی برای رفع موانع موجود این رشته ورزشی در استانها و ارائه راهکارهای عملیاتی آن تشکیل شده است .

**تنها انتخابات رییس هیات استان شیراز برگزار شد

صیدانلو درباره برگزاری مجامع انتخاباتی هیات های استانی توضیح داد : طبق آیین نامه باید پس از پایان دوره ۴ ساله مدیریت رییسان هیات های استانی، مجامع انتخاباتی برگزار شود که البته زمان انتخابات این هیات ها متفاوت است .

وی ادامه داد: در این مدت وزارت ورزش به این فدراسیون ابلاغ کرد که مجامع انتخاباتی استان هایی که به صورت سرپرستی اداره می شود باید برگزار شود که ما هم به مدیران کل ادارات استان ها نسبت به فراهم کردن مقدمات برگزاری این انتخابات ابلاغ کردیم.

سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی افزود: در مدت حضور ۵ ماه ام در این فدراسیون تنها مجمع انتخاباتی رییس هیات استانی فارس که مدت ها از دوره چهارساله آن گذشته بود، برگزار شد و انتخابات پنج رییس هیات استانی که به صورت سرپرستی اداره می شوند هنوز باقی مانده است.

**تابع قانون هستم

صیدانلو در پاسخ به این پرسش که آیا ثبت نام شما در انتخابات این فدراسیون با توجه به سرپرست بودن منع قانونی ندارد؟ گفت: پایبند به قانون واخلاق هستم و وزارت ورزش نیز شرایط سیاستگذاری را پیش بینی و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را در جهت منافع ورزش انجام می دهد که در این زمینه هر چه قانون و سیاست وزارت ورزش باشد من نیز تابع آن هستم.

صیدانلو چندی پیش برای تصدی ریاست فدراسیون اتومبیل رانی نام نویسی کرده است که در این میان از بین ۱۴ نامزد، وزیر دولت نهم و یک خانم هم در فهرست ثبت نام کنندگان قرار دارند.

**کیش میزبان نخستین دوره رقابت های جهانی موتورکراس

صیدانلو درباره برگزاری نخستین دوره رقابت های جهانی موتورکراس به میزبانی ایران گفت: این مسابقات در شرایطی برگزار می شود که فدراسیون جهانی اتومبیل رانی و موتورسواری با میزبانی ایران برای یکی از ۲۱ راند این رشته ورزشی موافقت کرد.

سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی افزود: بر این اساس این رقابتها امسال برای نخستین بار در اسفند ماه به میزبانی کیش و با همکاری بخش خصوصی و منطقه آزاد کیش فراتر از سطح آسیایی برگزار می شود.

به گفته صیدانلو پیش بینی می شود بیش از ۵۰ کشور دنیا در این رقابتها شرکت کنند که در حال حاضر زمین مورد نظر برای آماده سازی پیست از سوی مدیریت منطقه آزاد کیش در نظر گرفته شده و جلساتی به منظور تعاملات بیشتر این فدراسیون و مدیریت منطقه آزاد کیش در حال برگزاری است.

** ایران نخستین میزبان رقابت های دریفت بین المللی

سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی در عین حال خبر داد که طرح میزبانی رقابت های جهانی دریفت از سوی نماینده این فدراسیون در نشست سالانه با فدراسیون جهانی اتومبیلرانی مورد موافقت قرار گرفته و بر این اساس این فدراسیون میزبان سه رویداد بین المللی شده است .

به گفته صیدانلو، ایران که پیش تر میزبان رویداد بین المللی رالی خاورمیانه بوده امسال نیز نخستین میزبانی رقابت های جهانی موتورکراس را برگزار می کند و برای برگزاری نخستین رقابت های بین المللی دریفت منتظر زمان اعلام آن است.

**با کمبود پیست روبرو هستیم/مجموعه آزادی تنها پیست ملی است

سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری در بخش دیگری از این گفت و گو درباره وضعیت پیست های موتورسواری و اتومبیلرانی در کشور اظهار داشت: ما در زیر ساخت ها بسیار ضعیف هستیم و متاسفانه در حوزه موتور کراس اکثر استانها پیست متناسب با استاندارهای لازم را نداریم.

صیدانلو افزود: در رشته دو دیفرانسیل هم نزدیک به ۸۰درصد استانها شرایط برگزاری رقابت های معمولی را دارند. ما در بخش سرعت (ریس) با کمبود پیست روبروهستیم و مجموعه آزادی تنها پیست ملی است که مسابقات کشوری در آن قابل برگزاری می باشد که البته این پیست هم نیاز به بازسازی با اعتبارات کلان دارد.

وی ادامه داد: این فدراسیون پیش تر می بایست طرح و برنامه خود را برای بازسازی و ایمن سازی این پیست ها به منظور درنظر گرفتن ردیف بودجه عمرانی به وزارت ورزش می داد .در حال حاضر برای این بازسازی ها و ایمن سازی ها هیچ سهمی در طرح های عمرانی از سوی وزارت نداریم و حتی از تسهیلات بخش خصوصی نیز بی بهره هستیم.

** ارائه طرح جامع توسعه زیر ساخت ورزش اتومبیل رانی و موتورسواری

سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی همچنین از ارائه طرح جامع این فدراسیون برای توسعه زیرساخت های این رشته ورزشی به وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: در بخش منابع انسانی با توجه به علاقه مندان زیاد این رشته که شاید بعد از فوتبال پربینده ترین رشته ورزشی باشد کارگروهی تشکیل شده است تا در جهت تامین و ارتقا منابع انسانی درحوزه های مختلف اقدام کنیم.

صیدانلو درباره تقویم سالانه این فدراسیون هم گفت: ما برای برای اینکه بتوانیم بخش خصوصی را جذب کنیم نیاز به تقویم مدون داریم که رویدادهای داخلی و بین المللی در آن از قبل مشخص باشد و حتی تفاهم نامه ایی را با رسانه ملی امضا کنیم تا حق پخش نیز به آن تعلق بگیرد.

سرپرست فدراسیون اتومبیل رانی گفت: به همین منظور گروهی را برای تدوین چنین تقویم جامعی منظور کردیم و همچنین در بخش قوانین و مقررات هم کارگروهی تشکیل شده است که صاحب نظران این رشته در حال بازنگری آن هستند.

صیدانلو در پایان این گفت و گو از برگزاری رالی هنرمندان با عنوان 'رالی حرم تا حرم' طی همین ماه خبر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج