جاباما
۲۴۷۹۵۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

پل «میلائو» بلندترین پل کابلی جهان!

یکی از ابرسازه ها که در اوایل قرن جدید در فرانسه پا به عرصه ی وجود گذاشت، پل میلائو است. در این مطلب می خواهیم با این سازه ی شگرف و فرابشری بیشتر آشنا شویم.

پل «میلائو» بلندترین پل کابلی جهان!





وب سایت چیدانه:

پل میلائو، طولانی ترین و بلندترین پل کابلی جهان!

بی شک بسیاری از شما با بناهای تاریخی جهان آشنا هستید و ممکن است آن ها را از نزدیک دیده باشید. اما شاید نام ابرسازه های قرن جدید را کمتر شنیده اید. سازه هایی که با ظهور خود توانایی بی حد و اندازه ی بشریت را ثابت کرده اند. ما قبلا برج ایفل، محبوب ترین سازه فولادی جهان را به شما معرفی کردیم. پل ها از زمان های خیلی دور برای رفت و آمد انسان ها بر روی آب و دره های عمیق احداث شده اند و همواره جنبه ی عملکردی بسیار بالایی داشته اند.

پل «میلائو» بلندترین پل کابلی جهان!

اما شاید انسان هیچ وقت تصورش را نمی کرد که در ارتفاع های بسیار بالا و در مسیر های بسیار طولانی قادر به رانندگی باشد. اما با ظهور پل های خارق العاده ی قرن جدید این امر ممکن شد. یکی از این سازه ها که در اوایل قرن جدید در فرانسه پا به عرصه ی وجود گذاشت، پل میلائو است. در این مطلب می خواهیم با این سازه ی شگرف و فرابشری بیشتر آشنا شویم. با چیدانه همراه باشید...

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...

معماری آپارتمان های کوچک برای زندگی در شهرهای بزرگ!

ساختار جمعیتی شهرهای امروزی به گونه ای است که اکثر افراد مجرد و یا خانواده ها دو یا سه نفره است و این ساختار جمعیتی نیاز به آپارتمان های یک تخت‌خوابه و کوچک دارد. به ویژه در شهرهای بزرگ مثل تهران که زمین به نسبت جمعیت کم است،ساخت‌وساز در زمین های کوچک سازندگان را مجبور به ساختن واحدهایی بسیار کوچک و متراکم برای افراد مجرد و زوج‌های جوان و خانواده های کوچک می کند.

پل «میلائو» بلندترین پل کابلی جهان!

با وجود محدودیت‌های موجود در اندازه آپارتمان ها و تراکم ساخت‌وساز یک معمار برجسته می تواند بناهایی خلق کند که امکانات و آسایش را در یک طراحی زیبا و کاربردی برای ساکنان آپارتمان های کوچک فراهم کند.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...

ایده دست سازهای ساده اینستاگرام در دکوراسیون منزل (۶)

خیلی ها فکر می کنند که برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل باید حتما باید کلیت فضا را تغییر دهند غافل از این که تغییر دکوراسیون می تواند خیلی راحت تر و دلپذیر تر باشد، تغییر دکوراسیون داخلی نوعی تفریح است، باید از آن لذت برد تا نتیجه ای که از ان به دست می آید خوب و دل نشیمن باشد.

پل «میلائو» بلندترین پل کابلی جهان!

داشتن چند ایده کوچک اما تاثیر گذار می تواند راه حلی باشد برای شما تا در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را به دست بیاورید، در حین کار تفریح کنید و در تزیین خانه تان از هنرهای خود استفاده کنید، صفحه رسمی اینستاگرام چیدانه بهترین جایی است که شما عزیزان می توانید ایده های نو و جدیدی را برای خانه تان پیدا کنید پس با چیدانه در این مطلب همراه باشید تا در ادامه مطالب ایده های کاربردی دکوراسیون در اینستاگرام، چند نمونه از این ایده ها را با هم ببینیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...

نمازخانه تخت سلیمان، معماری مدرن و سازگار با بافت تاریخی

اساسا طراحی در اماکن تاریخی بسی دشوارتر از جاهای غیرتاریخی است چون که معمار باید در دو موقعیت طرحش را به انجام برساند: یکی زمان حال و دیگری در میراث فرهنگی به جای مانده. پروژه نمازخانه میراث جهانی تخت سلیمان نیز چنین موقعیتی داشت.

پل «میلائو» بلندترین پل کابلی جهان!

امیرحسین تبریزی معمار این پروژه با تلاش خود برای طراحی این فضا توانست، برنده رتبه اول (به صورت مشترک) جایزه معمار ۱۳۹۱ در گروه اماکن عمومی شود. همراه با چیدانه با معماری این ساختمان بیشتر آشنا شوید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...

تغییر چهره انواع شومینه برای استقبال از فصل سرما

پاییز از راه رسیده و هوا کم کم رو به سرد شدن می رود. اگر قصد دارید که از شومینه برای گرم تر شدن فضای داخلی خانه استفاده کنید بهتر است قبل از رسیدن به فصل سرما به فکر این باشید که دستی به سر رویش بکشید.

پل «میلائو» بلندترین پل کابلی جهان!

چهره ای تازه به آن ببخشید و آن را آماده کنید تا لحظاتی خوب و خوش را در کنار خانواده با حضور گرم شومینه بگذرانید و از دیده شدنش هم لذت ببرید. با ابن مطلب از چیدانه همراه شوید و چند ایده جذاب را برای تغییر چهره شومینه دنبال کنید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج