۲۴۸۰۷۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۵۰ زائر ایرانی پیدا شدند

رییس سازمان حج و زیارت از پیدا شدن ۵۰ زائر مفقود شده دیگر خبر داد و گفت: تعداد مفقودشدگان اکنون به ۳۳۳ نفر رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان حج و زیارت از پیدا شدن ۵۰ زائر مفقود شده دیگر خبر داد و گفت: تعداد مفقودشدگان اکنون به ۳۳۳ نفر رسیده است.

سعید اوحدی اعلام کرد: این تعداد زائر مفقودشده که اکنون پیدا شدند، جزو افرادی بودند که یا در بیمارستان‌های سعودی بستری شده بودند و یا مرخص شده و به کاروان‌های خود ملحق شده بودند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بیشتر این گمشدگان در بیمارستان‌ها باشند، افزود: به دلیل شرایط خاصی که در عربستان حاکم است، شناسایی و یافتن مفقودین ایرانی کار بسیار دشواری است.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: مقامات عربستان و همچنین سردخانه‌ها تاکنون بیشتر دنبال تثبیت فضا بودند و عمق فاجعه منا به حدی بود که تا دیشب اجساد را با کامیون و تریلی در سردخانه‌ها تخلیه می‌کردند.

وی اضافه کرد: ما بر اساس مجوز دریافت کرده، ۱۰ اکیپ تشکیل دادیم که به بیمارستان‌ها اعزام شوند؛ اگرچه کار شناسایی به سرعت پیش نمی‌رود، چرا که زائران در لباس احرام بودند و امکان حمل موبایل نداشتند. همچنین شرایط به گونه‌ای بود که بیشتر زائران موبایل و کارت شناسایی خود را از دست داده‌اند و با زبان عربی نیز آشنا نیستند. مقامات سعودی هم دنبال این نیستند که امکان ارتباط را برقرار کنند برای همین کار به کُندی پیش می‌رود.

او درباره شناسایی زائران ایرانی در سردخانه‌ها نیز توضیح داد: در سردخانه مکه عکس ۵۰۰ زائر جان باخته را روی دیواری نصب کرده‌اند و عوامل ما باید از آن عکس‌ها تصویری تهیه کنند تا با اطلاعات خودمان تطبیق دهیم و بعد زائر را شناسایی کنیم. با وجود چنین شرایطی، امیدواریم از امروز که زائران به مکه بازمی‌گردند، روند شناسایی سرعت بگیرد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از انتقال یک گروه به جده برای شناسایی زائران ایرانی در بیمارستان‌های این شهر خبر داد و افزود: گرفتن اجازه تردد بین شهرهایی چون طائف و جده کار دشواری است، اما امروز یک گروه دیگر به طائف اعزام خواهند شد؛ چرا که فکر می‌کنیم بیشترین مجروحان ایرانی در بیمارستان‌های این شهر باشند.

اوحدی همچنین تعداد مجروحانی که در حال حاضر در بیمارستان‌های سعودی و مرکز حج و زیارت ایران بستری هستند را ۹۳ اعلام کرد و گفت: تا این لحظه تعداد جان‌باختگان ایرانی ۱۳۶ نفر هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج