۲۴۸۲۱۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پرفروش ترین کتاب های دفاع مقدس

کتاب‌های ذیل از جمله کتاب‌های برگزیده و پرفروش دفاع مقدس در چند سال اخیر به ویژه در سال ۹۴ بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان: کتاب‌های ذیل از جمله کتاب‌های برگزیده و پرفروش دفاع مقدس در چند سال اخیر به ویژه در سال ۹۴ بوده‌اند.

دفاع مقدس بخش اعظم تاریخ و ادبیات کشور ما را دربرگرفته است.

کتاب یکی از بهترین روش‌ها برای بیان درد و رنج مبارزات، رشادت‌ها و ایثارگری‌های دفاع مقدس است. گرچه تمام این اتفاقات در قالب کتاب نمی‌گنجد و آن طور که باید و شاید حق دلاور مردان و شیرزنان را ادا نمی‌کند اما می‌تواند گوشه‌ای از این درد را که تا به امروز زخم‌هایش بر جسم این مرز و بوم به جا مانده است، مداوا کند.

دفاع مقدس بخش اعظم تاریخ کشور ماست که نقش بسزایی در حوزه ادبیات طی این سه دهه اخیر داشته است.

نقشی که با حضور نویسندگان و اهالی قلم دفاع مقدس جلوه یبشتری پیدا کرده است. کسانی که جنگ را لمس کرده و در راستای آن عاشقانه و صادقانه قلم زدند تا شاید واقعه کوچکی از وقایع دردناک جنگ تحمیلی را به تصویر بکشند. آثاری که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

پرفروش ترین کتاب های دفاع مقدس

کتاب‌های ذیل از جمله کتاب‌های برگزیده و پرفروش دفاع مقدس در چند سال اخیر به ویژه در سال ۹۴ بوده‌اند.

«دا»

کتاب «دا»، روایتی جذاب از روزهای ابتدای ورود دشمن به خرمشهر از زبان سیده زهرا حسینی است. او در کنار مردان و پسران خرمشهری تا آخرین ذره توان خود در وقایع خرمشهر ایستادگی کرد تا شهر به دست دشمن متجاوز بعثی نیفتد. از ویژگی‌های اصلی این کتاب جزئی‌نگری نویسنده و راوی است که همین نکته حوادث و لحظه وقوع آن را برای خواننده بسیار زنده نموده است. کتاب «دا» به قلم، گردآوری و تنظیم سیده زهرا حسینی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

«خاک‌های نرم کوشک»

کتاب «خاک‌های نرم کوشک» به قلم سعید عاکف منتخبی از خاطرات شهید عبدالحسین برونسی در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات این شهید است. کتاب با ارائه یک زندگینامه فشرده و مختصر از شهید برونسی به نقل خاطرات اطرافیان،‌ آشنایان و همرزمان ایشان پرداخته و هفتاد روایت کوتاه و خواندنی از ابعاد شخصیتی و زندگانی این فرمانده نقل می‌شود و هر خاطره نقل شده در مورد شهید با یک عکس از شهید همراه است.

بدون شک عامل اصلی در پرمخاطب بودن «خاک‌های نرم کوشک» صفا، سادگی، خلوص نیت، و ایمان والای شهید بزرگوار عبدالحسین برونسی بوده است. کتاب «خاک‌های نرم کوشک» اثر سعید عاکف مدیر مسئول انتشارات فلک اعظم از همین انتشارات به چاپ رسید.

«نورالدین پسر ایران»

کتاب «نورالدین پسر ایران» برگرفته از خاطرات سید نوالدین عافی است. پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که مانند دیگر رزمنده‌های نوجوان ایران با تلاش و زحمت فراوان رضایت والدین و مسئولین را برای اعزام به مناطق جلب کرد و از دی ماه ۱۳۵۹ یعنی تنها سه ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد با متجاوزان رفت.

کتاب «نورالدین پسر ایران» اگر چه به خاطرات یک نوجوان خطه آذربایجان پرداخته است اما در جای جای کتاب ویژگی‌های «فرزند ایران بودن» نورالدین کاملا پیداست. ویژگی‌هایی چون صفا و صمیمیت، صداقت و صراحت، سادگی و بی‌تکلفی، سرنترس داشتن و شهادت طلبی که به خوبی هم تصویر شده است. این‌ها خلقیات و صفات تمام فرزندان ایران بود که در جبهه‌های نبرد حاضر بودند. کتاب «نورالدین پسر ایران» به قلم و نگارش معصومه سپهری از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

«سفر به گرای ۲۷۰ درجه»

کتاب «سفر به گرای ۲۷۰ درجه» رمانی از احمد دهقان با موضوع جنگ ایران و عراق است. این کتاب به دلیل سبک خاص نوشته، روایت عمیق و ویژه جنگ مورد استقبال زیادی قرار گرفت. این کتاب از سوی انتشارات سوره مهر در سال ۱۳۷۵ منتشر شد. جایزه بیست سال داستان‌نویسی، جایزه چهارمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس و جایزه بیست سال ادبیات پایداری، از افتخارات این کتاب است.

این کتاب توسط پال اسپر اکمن نائب رئیس مرکز مطالعات دانشگاه خاورمیانه در دانشگاه راتگریز آمریکا به انگلیسی ترجمه شده و نخستین رمان ایرانی با موضوع جنگ است که در آمریکا منتشر می‌شود.

«پایی که جا ماند»

کتاب «پایی که جا ماند» به قلم سید ناصر حسینی‌پور و از جمله کتاب‌هایی است که رهبر انقلاب بر آن تغریظ نوشته و نیز به زبان عربی ترجمه شده است. سید ناصر حسینی‌پور این کتاب را به «ولیدخان» از گروهبان‌های خشن که بدترین شکنجه‌ها را به اسرای ایرانی تحمیل می‌کرد، تقدیم کرده است.

یکی از ویژگی‌های خاص این کتاب این است که راوی اتفاق‌های روزانه را در پایان شب یادداشت می‌کرد و این کار خود نشانه ذکر دقیق جزئیات و اتفاقات است. کتاب «پایی که جا ماند» با موضوع جنگ ایران و عراق توسط انتشارات سوره مهر به مخاطبان ارائه شد.

«آن بیست و سه نفر»

کتاب «آن بیست و سه نفر» اثر احمد یوسف‌زاده برگرفته از دلاوری‌های نوجوانانی است که برای دفاع از میهن خویش به مبارزه با استکبار جهانی پرداخته‌اند.

احمد یوسف‌زاده از جمله نوجوانانی بود که در عملیات آزادسازی خرمشهر توسط ارتش بعث به اسارت درمی‌آید و خاطرات خود را طی هشت ماه اسارت و اتفاقاتی که برای این گروه بیست و سه نفره افتاده از جمله ملاقات با صدام حسین در کاخ ریاست جمهوری عراق، روایت می‌کند.

«دختر شینا»

کتاب «دختر شینا» خاطرات زندگی قدم‌خیر محمدی کنعانی همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر به قلم بهناز ضرابی‌زاده است.

«دختر شینا» روایت زندگی یکی از هزاران زن صبوری است که حالا نسلشان در حال انقراض است. باید روایت زندگی دختر شیناها را برای دختران امروز گفت تا ریشه درخت کهنسال و مهربان مادری نخشکیده است. «دختر شینا» روایت پایان خوش زنی است که چون خیالش از عهد و پیمان مردم با ولایت فقیه و ادامه حیات انقلاب اسلامی راحت شد، فردای نهم دی سرش را بر بستر گذاشت و هفت روز بعد پر کشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج