۲۴۸۲۸۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ائتلاف ایران، روسیه و سوریه علیه داعش

رویترز به نقل از ستاد مشترک ارتش عراق مدعی شد روسیه، ایران و سوریه برای مبارزه هرچه موثرتر علیه تروریست های داعش، ائتلافی سه جانبه در عراق تشکیل داده اند.

خبرگزاری مهر: کشور عراق از همکاری این کشور با دولت های ایران، روسیه و سوریه برای مبارزه با تروریست های داعش در خاک خود خبر داد. در بیانیه فرمانده ستاد مشترک ارتش عراق از قرارداد مشترک نظامی بین این کشورها خبر داده شد که نشان از حضور بیشتر نظامیان روسیه در خاورمیانه می دهد.

طبق گزارش ها روسیه در روزهای اخیر نیروهای نظامی خود را در استان لاذقیه سوریه برای مبارزه با تروریست های داعش افزایش داده که با انتقادهای کشورهای غربی مواجه شده است.

آمریکایی ها علاوه بر نگرانی نسبت به حضور رقیب قدیمی خود در منطقه از نفوذ ایران در عراق بعد از خروج نیرهایشان از این کشور نیز نگران هستند. جان کری وزیر خارجه آمریکا در مجمع سازمان ملل قرار است راه حلی مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه پیشنهاد کند.

حضور نظامی روسیه در سوریه موجب انتقادهای بسیاری از سوی احزاب جمهوری خواه علیه دولت اوباما شده است. خبرگزاری روسی اینترفکس به نقل از یک منبع نظامی در مسکو می گوید این کشور کمیته فرماندهی در بغداد تشکیل می دهد تا عملیات علیه داعش را هماهنگ کند.

یک مقام وزارت خارجه روسیه به این خبرگزاری گفته است: مسکو از نظر تئوریک می تواند با نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا در مبارزه با داعش همکاری کند. مقامات عراقی پیش از این همکاری با روسیه و ایران را در مبارزه با داعش رد کرده بودند ولی حضور نیروهای روس در عراق این مسئله را به چالش کشید.

ابراهیم جعفری نخست وزیر عراق در نیویورک گرچه اشاره ای به حضور مشاوران نظامی روسی در کشور نکرد ولی از نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا خواست مواضع تروریست های داعش را در عراق بمباران کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج