جاباما
۲۴۸۴۰۹
۲ نظر
۵۰۲۷
۲ نظر
۵۰۲۷
پ

۶ عادت غیر معمول افراد خلاق

دکتر تراویس بردبری، سخنران و نویسنده صاحب سبک آمریکایی است که عمده زمان خود را صرف نوشتن مقالاتی می کند که سبب خلاق نگه داشتن کمپانی ها می شود.

وب سایت دیجیاتو - سهیل امید دزیانی: دکتر تراویس بردبری، سخنران و نویسنده صاحب سبک آمریکایی است که عمده زمان خود را صرف نوشتن مقالاتی می کند که سبب خلاق نگه داشتن کمپانی ها می شود. همچنین وی یکی از بنیانگذاران شرکت Talent Smart و مشاور بیش از ۵۰ شرکت در سراسر دنیاست.

استیو جابز بنیانگذار فقید شرکت اپل، معمولاً در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی، ایده های جدیدی به ذهنش خطور می کرد یا بوشیرو ناکاماتسو مخترع فلاپی دیسک، بعد از شیرجه زدن در آب، آنقدر زیر آب می ماند تا اکسیژن مغزش خالی شود؛ سپس ایده هایی که به سرش می زد را روی پد مخصوصی در زیر آب یادداشت می کرد.

۶ عادت غیر معمول افراد خلاق

حال این ایده های عجیب و غریب را کنار بگذارید. اغلب این عادت ها، فصل مشترکی در بین افراد خلاق است. برای داشتن یک زندگی خلاقانه، بهتر است درک درستی از این عادات داشته باشید.

امروز قصد داریم شما را با شش عادت غیر معمول افراد خلاق آشنا کنیم؛ این شش راهکار توانایی تغییر ذهن شما را درباره خلاقیت دارند. آنها را انجام دهید تا بتوانید خلاقیت و بازدهی خود را بالاتر ببرید. با دیجیاتو همراه باشید.

۱- صبح زود بیدار شدن

همه افراد خلاق، صبح زود بیدار نمی شوند. برای مثال فرانتس کافکا، نویسنده شهیر آلمانی معمولاً شب ها بیدار بود و می نوشت یا ویلیام استایرون رمان نویس آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر و نویسنده کتاب " انتخاب صوفی" ظهر ها از خواب بیدار می شد و صبح خود را با یک ساعت در تختخواب ماندن و فکر کردن شروع می کرد.

با این حال، اغلب متفکران خلاق، سحرخیزند. از بنجامین فرانکلین و هاوراد شولتز گرفته تا ارنست همینگوی، همگی افراد خلاق و موفقی بودند که صبح ها زود از خواب بیدار می شدند. البته دلیل این سحرخیزی برای هرکدام از آنها متفاوت بود.

بنجامین فرانکلین برای تنظیم برنامه روزانه خود، صبح ها زود از خواب بیدار می شد در حالیکه هاوراد شولتز صبح ها برای کارمندانش ایمیل های روحیه بخش ارسال می کرد. گفتنی است برای بسیاری از افراد خلاق، سحرخیزی راهی برای کاهش حواس پرتی محسوب می شود.

ارنست همینگوی نیز ساعت ۵ صبح بیدار می شد و شروع به نوشتن می کرد. او می گفت، اوایل صبح کسی مزاحمتان نیست و هوا نیز خنک و دلچسب است؛ بنابراین می توانید با نوشتن خود را گرم کنید.

اگر می خواهید سحرخیز باشید، باید از چرت های نیمروزی بپرهیزید. بعد از مدتی خواهید دید که ساعت خوابتان جلو می آید. شاید در چند روز ابتدایی کمی سخت به نظر برسد اما بدون اینکه متوجه شوید، به سرعت خوابتان تنظیم خواهد شد و شما نیز به جرگه افراد سحرخیز ملحق می شوید.

۲- دائماً ورزش می کنند

۶ عادت غیر معمول افراد خلاق

شواهد زیادی وجود دارد که بر اهمیت ورزش و تاثیر آن در خلاقیت تاکید دارند. حس خوب جسمانی که از ورزش کردن نشات می گیرد، روحیه شما را مثبت کرده و باعث افزایش تمرکز و بهره وری خواهد شد.

تحقیقی که در دانشگاه استنفورد آمریکا انجام گرفته نشان می دهد که ۹۰ درصد افرادی که ورزش می کنند، نسبت به سایرین خلاقیت بیشتری دارند. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از افراد موفق و خلاق، ورزش را در برنامه خود بگنجانند.

کرت وانه گت نویسنده آمریکایی، هر روز پیاده روی کرده و به شنا می رفت. همچنین او روزانه تمرین هایی مانند دراز و نشست و شنا انجام می داد. یا ریچارد برانسون، کارآفرین و سرمایه گذار بریتانیایی هر روز صبح پیاده روی می نماید. آهنگسازان مشهوری مانند بتهوون و پیوتر چایکوفسکی نیز این عادت روزانه را داشتند.

۳- برنامه ریزی دقیق دارند

این که برای داشتن ذهنی خلاق باید بدون برنامه زندگی کرد، یک تصور کاملاً غلط است. عادات افراد موفق و خلاق نیز گویای همین مطلب محسوب می شود. آنها برنامه روزانه شان را با دقت بسیار زیادی تنظیم می کنند.

ویلیام جیمز روانشناس و فیلسوف آمریکایی می گوید، برای داشتن ذهنی آزاد و پیشبرد اهداف در زمینه های مورد علاقه خود باید برنامه ای دقیق و حساب شده داشت.

۴- فعالیت های روزانه خودشان را دارند

کار روزانه می تواند امنیت مالی شما را تضمین کند و این به نوبه خود باعث افزایش خلاقیت در شما، برای رسیدن به موفقیت های بیشتر می شود.

بد نیست بدانید تعداد افراد موفقی که از این ترفند برای افزایش بهره وری خود استفاده کرده اند، زیاد است؛ از جمله این افراد می توان به ژاکوب آربو، طراح و تاجر طلا در آمریکا اشاره کرد.

زمانی که وی در یک جواهر فروشی کار می کرد، شروع به طراحی های خاص خودش نمود. یا ویلیام فاکنر نویسنده شهیر آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات اشاره می کند که رمان " گور به گور" خود را ظرف شش هفته، آن هم همراه با کار شبانه در پای کوره آتش، نوشته است.

یا حتی فیلیپ گلس آهنگساز آمریکایی، به عنوان لوله کش نیز کار می کرده است.

۵- در هر مکان و هر زمانی مشغول خلق کردن ایده هایشان هستند

۶ عادت غیر معمول افراد خلاق

بسیاری از افراد فقط می توانند در یک مکان کار کنند یا به عبارتی قابلیت انجام چندین کار، به صورت همزمان را ندارند. به یاد داشته باشید هیچگاه در یک مکان درجا نزنید؛ سعی کنید در هر شرایطی بهره وری داشته باشید.

الوین بروکس وایت، نویسنده، شاعر و طنز پرداز آمریکایی و صاحب کتاب " تار شارلوت " می گوید، نویسنده ای که منتظر شرایط ایده آل برای نوشتن است، سرانجام در حسرت نوشتن حتی یک کلمه روی کاغذ، خواهد مرد. این جمله برای انجام هر کار خلاقانه ای نیز صدق می کند.

مطمئناً اگر منتظر قرار گرفتن در یک مکان عالی و زمان ایده آل باشید، هیچگاه این فرصت روی نخواهد داد.

استیو جابز کار خود را در گاراژ خانه مادرش شروع کرد یا جو رولینگ نویسنده مجموعه کتاب های "هری پاتر"، اولین ایده اش را برای این مجموعه کتاب، روی دستمال کاغذی در قطار مسافرتی نوشت.

هرگاه ایده ای خلاقانه به سرتان زد، درنگ نکنید؛ به محض اینکه توانستید، آنرا اجرایی کنید. همین جرقه های کوچک خلاقانه می تواند پایه گذار یک کسب و کار یا دستاوردی عظیم شوند.

۶- ایده های خلاقانه را پشت گوش نیاندازید

تا زمانی که قلب شما می تپد، شما فرصت دارید تا ایده پردازی کرده و آنها را عملی کنید. شاید همه آنها بزرگ نباشند اما بزرگترین دشمن خلاقیت، دست روی دست گذاشتن است. فرض کنید برای هفته آینده باید مقاله ای ارائه دهید؛ آیا نوشتن آن را به شب آخر موکول می کنید؟

یکی از دلایل به تاخیر انداختن کارها، داشتن زمان زیاد برای انجام آنهاست. اگر محدوده زمانی خاصی برای انجام یک کار داشته باشید، مطمئناً نشسته و آن را انجام خواهید داد.

شاید نتوانید هر روز خیلی خوب بنویسید، اما این امکان را دارید تا نوشته هایتان را اصلاح کنید. بخاطر داشته باشید نانوشته ها را نمی توان اصلاح کرد.

جودی پیکو، رمان نویس آمریکایی می گوید، یکی از راه های خلاق ماندن، حرکت رو به جلوست. سعی کنید همواره در کارتان جدیت داشته و این شش راهبرد را در زندگی خود بکار ببندید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه 6 عادت معمول افراد غیر خلاق بود !!!

      پاسخ ها

      • جواد

        نه دوست من، شما اگه همون برنامه ریزی رو داشته باشی مطمئن باش زمان زیادی واست میمونه که به تفریحاتت برسی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج