۲۴۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کودکان هم استرس می گیرند!

روان‌شناسان اعلام کرده‌اند حتی کودکان هم ممکن است دچار استرس شوند تا جایی که این استرس بر سلامت جسم و روان آنها تاثیرات نامطلوب و حتی بلندمدتی بر جای می‌گذارد.

کودکان هم استرس می گیرند!
کودکان هم استرس می گیرند!

روان‌شناسان اعلام کرده‌اند حتی کودکان هم ممکن است دچار استرس شوند تا جایی که این استرس بر سلامت جسم و روان آنها تاثیرات نامطلوب و حتی بلندمدتی بر جای می‌گذارد. مطالعات نشان می‌دهد علائمی وجود دارند که می‌توان با آگاهی از آنها تشخیص داد یک کودک تا چه اندازه تحت استرس و تنش است. مثلا کودک زمانی که تحت استرس است از دردهای جسمی مثل سردرد و دل درد شکایت دارد، خسته و بی‌حال می‌شود. اغلب این کودکان تمایلی به برقراری ارتباط ندارند و ممکن است پس از مدتی سایر علائم افسردگی در آنها بروز کند، آنها ممکن است تحریک‌پذیر ‌شوند و تمایل به انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌شان را از دست بدهند و بالاخره این‌که دچار تغییرات رفتاری ‌شوند مثلا دروغ بگویند، دزدی ‌کنند، از انجام مسئولیت‌های‌شان در خانه بگریزند یا به والدین‌شان وابسته شوند.

متخصصان علوم روانپزشکی می‌گویند، کودکانی که در محیط‌های پر استرس بزرگ شده‌اند، نسبت به اطراف‌شان حساس‌تر هستند و خودشان به منبع استرس تبدیل می‌شوند. اخبار جدید نشان داده بچه‌هایی که در کودکی مدام اضطراب و تنش دارند، در دوران بزرگسالی حتما به اختلالات ذهنی دچار خواهند شد. حتی گاهی استرس در دوران کودکی موجب ابتلا به اختلالات تبدیلی مانند تشنج و بی‌حسی اندام در بزرگسالی و سنین بالاتر می‌شود. متاسفانه کودکانی که در محیط‌های پر استرس بزرگ شده‌اند در سنین بزرگسالی به سرعت به بیماری فشار خون، التهاب و در نهایت به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند که ابتلا به این بیماری‌ها موجب کاهش طول عمر و مرگ زودهنگام است. زیاد نگران نشوید خوشبختانه تحقیقات نشان می‌دهد مراقبت و توجه خاص والدین به کودکان می‌تواند استرس را در آنها کم کند. پس‌ دردهای بی دلیل کودک‌تان را هم جدی بگیرید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج