جاباما
۲۴۸۵۴۸
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

۱۰ تکنیک برای موفقیت در مصاحبه‌ شغلی

یافتن یک شغل، حتی بدون اینکه مجبور به مصاحبه باشید، به اندازه‌ کافی سخت است.

وب سایت خوارزمی: یافتن یک شغل، حتی بدون اینکه مجبور به مصاحبه باشید، به اندازه‌ کافی سخت است. در ادامه آنچه را که برای ارائه‌ی مصاحبه‌های شغلی بدون استرس و موفق احتیاج دارید، برایتان آورد‌ه‌ایم.

۱۰ تکنیک برای موفقیت در مصاحبه‌ شغلی

۱- فرصت مصاحبه را بدست آورید.

قبل از اینکه بتوانید مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید فرصت آن را بدست آورید، بطوریکه رزومه‌ای عالی تهیه کرده و مطمئن شوید از پس آن برمی‌آیید.

از روش‌های رزومه‌نویسی کمک بگیرید و مواردی را که شانس بدست آوردن شغل مورد نظرتان را از شما می‌گیرد حذف کنید (مثلا نوشتن تاریخچه‌ای بلند بالا از دوران بیکاری).

کارتان که تمام شد خیلی راحت آن را ارسال نکنید. از هوش و ذکاوت خود استفاده کرده و رزومه را به دست فرد درست برسانید. اگر مصاحبه را از دست دادید علتش را جویا شوید و از تجربه‌ی آن برای دفعات بعدی استفاده کنید.

۲- یک قدم جلوتر باشید.

حال فرصت یک مصاحبه را بدست آورده‌اید، اما قبل از آن کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهید. آلن اسکورکین می‌گوید دلیل اصلی شکست بیشتر افراد در مصاحبه عدم آمادگی است.

پس هرچقدر می‌توانید درمورد شرکت مربوطه اطلاعات کسب کرده، درمورد شغل تحقیق کنید و راهبردهایی پیدا کنید تا بین دیگر مصاحبه شوندگان بدرخشید. می‌توانید نوشته‌هایتان را قبل از مصاحبه مطالعه نمایید.

۳- تاثیر برخورد اول را دست کم نگیرید.

مصاحبه‌ی شغلی از زمانیکه پا به اتاق می‌گذارید شروع می‌شود، پس آماده باشید. اگر لازم است نحوه ورود به اتاق را تمرین کنید. اما بیشتر از همه به تاثیر برخورد اول توجه نمایید و هرکاری می‌توانید انجام دهید تا تاثیرگذار باشید: بعنوان مثال سر وقت حاضر باشید، لباس مناسب بپوشید، و از تکنیک‌های زبان بدن استفاده کنید.

فراموش نکنید، اگر در برخورد اول کمی علاقه نشان دهید بی تاثیر نخواهد بود -آنها براحتی متوجه بی‌علاقگی شما می‌شوند.

۴- با سوالات سخت مقابله کنید.

زمانیکه داخل اتاق هستید قسمت سخت مصاحبه شروع می‌شود: پاسخ به سوالات. درمورد سوالات رایج در مصاحبه مطالعه کنید و بدنبال پاسخ به سوالات سخت تر باشید مثلا اینکه "بزرگترین ضعفتان چیست؟"، "تابحال اخراج شده‌اید؟"،

"در مورد مشکلی که با یکی از همکاران داشته‌اید صحبت کنید؟" و یا مبهم ترین سوال که می‌گوید "در مورد خودتان صحبت کنید."

بیشتر پاسخ‌ها از الگوی خاصی پیروی می‌کنند. آگاه باشید که چرا این سوالات را از شما می‌پرسند تا در راستای انگیزه‌ی آنها پاسخ دهید.

۵- گاهی شما سوال بپرسید.

مصاحبه‌گر نباید تنها کسی باشد که سوال می‌پرسد. این فرصت شماست که تاثیر خوبی داشته باشید، البته قبلا درمورد شغل مورد نظر اطلاعاتی بدست آورید.

سوالاتی بپرسید که شما را خوب جلوه داده و ثابت کند که مناسب شغل هستید. با سوالات مناسب یک قدم جلوتر خواهید بود.
۱۰ تکنیک برای موفقیت در مصاحبه‌ شغلی
۶- بر نقاط قوت خود تاکید کنید.

احتمالا فکر می‌کنید باید فروتنی کرده و خاضع باشید اما کار درستی نیست. تمجید از خود، در مصاحبه‌های کاری لازم است. در واقع، این تنها کاری است که می‌توانید انجام دهید تا ویژگی‌های خوبتان را نشان دهید.

اگر در جذب دیگران تجربه ندارید، به یاد داشته باشید که استعداد باارزش تر از تجربه است.

۷- اشتباهات رایج را تکرار نکنید.

تاکنون آموختید که باید چه بکنید، اما خیلی مهم است که بدانید چه کارهایی هم نباید انجام دهید.

حتی اشتباهات ساده‌ای همچون انتقال نادرست تکنیک‌های زبان بدن فرصت را از شما می‌گیرد. پس دقت کنید که عدم آگاهی، صدمه‌ای به آینده‌ی شغلیتان وارد نکند.

درمورد نبایدها تحقیق کرده و از بیان جزییات اضافی اجتناب کنید، علی الخصوص در مورد زندگی شخصی‌تان.

۸- اشتباهتان را جبران کنید.

خوشبختانه اگر آمادگی کافی داشته باشید، مصاحبه خوب پیش می‌رود. اما اگر در پاسخ به سوالی خوب عمل نکرده باشید یا مرتکب اشتباه شدید (مثلا ادعای خوب بودن بیش از حد) یاد بگیرید چطور وضعیت را به حالت قبل بازگردانید.

اگر تمام طول مصاحبه به فاجعه‌ی رخ داده فکر کنید همواره باید مصاحبه‌ی دیگری را برای توضیح مشکلات پیش آمده درخواست نمایید.

۹- پیگیر باشید.

اگر بعد از مصاحبه هم پیگیر باشید به مصاحبه‌گران کمک می‌کنید شما را بخاطر آورند و رزومه‌ی شما را فراموش نکنند. پس از مصاحبه پیامی با مضمون تشکر ارسال کرده و ایمیل کوتاهی بعد از آن بفرستید تا از تحویل آن مطمئن شوید. به نحوه‌ی برخوردتان دقت کنید، گاهی روش‌های مختلف برقراری ارتباط ارجحیت دارد.

۱۰- اگر استخدام نشدید دلیلش را جویا شوید.

متاسفانه هر مصاحبه‌ای با موفقیت مواجه نمی‌شود، حتی اگر همه چیز خوب پیش برود. اگر استخدام نشدید بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دلیلش را بفهمید و در مصاحبه‌های بعدی آنرا در نظر بگیرید.

فکر کنید که در مصاحبه چطور می‌توانستید بهتر باشید، با استفاده‌ی بهتر از دستور زبان یا خودداری از تعریف بیش از اندازه. دلایل بسیاری برای عدم انتخاب شما وجود دارد و تنها کاری که از شما برمی‌آید استفاده از این تجربیات برای مصاحبه‌های بعدی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج