۲۴۸۶۴۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دیدار وزیر حج اردن و سرپرست حجاج ایرانی

وزیر حج و اوقاف اردن در دیدار با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه، از طرف دولت پادشاهی و بعثه حج اردن جان باختن حجاج کشورمان درحادثه دلخراش منا را تسلیت گفت و با خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده ابراز همدری کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر حج و اوقاف اردن در دیدار با سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه، از طرف دولت پادشاهی و بعثه حج اردن جان باختن حجاج کشورمان درحادثه دلخراش منا را تسلیت گفت و با خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده ابراز همدری کرد.

دکتر «هایل داود»، به همراه رئیس و چند تن از مسئولان بعثه حج این کشور امروز (یکشنبه) با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مکه با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند، «هایل داود» از طرف دولت پادشاهی و بعثه حج اردن جان باختن حجاج کشورمان در حادثه دلخراش منا را تسلیت گفت و با خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده ابراز همدری کرد.

وزیر حج و اوقاف اردن برای مجروحان حادثه منا از درگاه باری‌تعالی شفای عاجل مسئلت و ابراز امیدواری کرد آسیب‌دیدگان هرچه زودتر سلامتی خود را بازیابند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر هم به کشته شدن حدود ۱۷۰ زائر ایرانی و مفقود شدن بیش از ۳۰۰ نفر دیگر اشاره کرد و گفت، امکان هدایت جمعیت به خیابان‌های اطراف و جلوگیری از تراکم زائران و وقوع این فاجعه وجود داشت و با کمی تدبیر از بروز این حادثه عظیم جلوگیری می‌شد.

وی همچنین جان باختن یک زائر اردنی را در حادثه منا به هیئت اردنی تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که همه حجاج سالم به کشورشان بازگردند.

در این دیدار وزیر حج و اوقاف اردن تحقیق جدی و بررسی دقیقه حادثه منا را ضروری دانست و گفت: این حادثه باید حکیمانه پیگیری شود و در آینده نیز با اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم از تکرار این گونه حوادث جلوگیری شود.

سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار گفتگو را بهترین راه برای حل معضلات امت اسلامی و مسایل فی‌مابین کشورهای اسلامی دانست و طرف اردنی ابراز امیدواری کرد که از طریق تعامل و همکاری فتنه آتش افروزی در کشورهای اسلامی خاموش شود.

برپایه این گزارش، در این دیدار طرفین از توسعه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف حوزه حج استقبال کردند و امیرالحاج ایران از وزیر حج و اوقاف اردن دعوت کرد برای تبادل نظر بیشتر هیئت‌های دو کشور در این حوزه به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج