۲۴۸۷۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برنده جایزه دفاع از حقوق بشر معرفی شد

&#۰۳۹;ماهاتیر محمد&#۰۳۹; معمار مالزی نوین و نخست وزیر اسبق این کشور که اکنون خواستار برکناری دولت &#۰۳۹;نجیب تون رزاق&#۰۳۹; نخست وزیر مالزی به اتهام فساد مالی است، برنده جایزه سالانه مرکز سوکارنو اندونزی برای دفاع از حقوق بشر شد.

خبرگزاری ایرنا: 'ماهاتیر محمد' معمار مالزی نوین و نخست وزیر اسبق این کشور که اکنون خواستار برکناری دولت 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی به اتهام فساد مالی است، برنده جایزه سالانه مرکز سوکارنو اندونزی برای دفاع از حقوق بشر شد.

'ستاره سوکارنو' سال ۲۰۱۵ بنیاد آموزش و پرورش سوکارنو شب گذشته به ماهاتیر محمد ۹۰ ساله برای تلاش به منظور دفاع از حقوق بشر اهدا شد.

وی در آیین دریافت این جایزه، گفت که این جایزه بسیار معنی دار است و یادگاری است که به روح سوکارنو مرتبط می شود.

برنده جایزه دفاع از حقوق بشر معرفی شد

'فیدل کاسترو' رئیس جمهور سابق کوبا، هوگو چاوز' رئیس جمهور سابق ونزوئلا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی برای تلاش در جهت عدالت، آزادی، انسانیت و دموکراسی و به عنوان قهرمان مبارزه با استعمارنو و امپریالیسم پیش از این جایزه سوکارنو را دریافت کرده اند.

ماهاتیر که از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ نخست وزیر مالزی بود شب گذشته در این مراسم در جاکارتا پایتخت اندونزی، گفت: 'احمد سوکارنو' نخستین رئیس جمهور اندونزی شخصیتی بزرگ است که استقلال را برای ملت اندونزی با گروه های قومی متشکل از ۱۷ هزار جزیره به ارمغان آورد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وی تلاش سوکارنو برای اندیشه امروزی اندونزی و جهان امروز را ستود و گفت: کنفرانس آسیا- آفریقا و جنبش عدم تعهد که از تفکرات سوکارنو بود نیز نتایج قابل توجهی به همراه دارد.

ماهاتیر در این نشست همچنین در مورد برابری ملت ها و مقابله با امپریالیسم و استعمار سخن گفت.

جایزه سالانه سوکارنو به طور سنتی برای قدردانی از کمک به توسعه صلح در جهان اهدا می شود و پیش از این مشاهیری مانند 'آنگ سان سوچی' رهبر مخالفان میانمار و برنده جایزه صلح نوبل، 'مهاتما گاندی' از هند و 'کیم جونگ ایل' رهبر پیشین کره شمالی نیز به عنوان قهرمان استقلال و صلح این جایزه را دریافت کرده اند.

'احمد سوکارنو' نخستین رییس جمهور و بانی استقلال اندونزی بود که در سال ۱۹۶۰ توسط 'محمد سوهارتو' دومین رئیس جمهور اندونزی در یک کودتا از قدرت برکنار شد. سوهاتو پس از کودتا به مدت ۳۳ سال زمام امور پرجمعیت ترین کشور اسلامی را در دست گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج