جاباما
۲۴۸۸۷۸
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

یک مرجع تقلید: حرامی‎ ها را از حرم دور کنید

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به حادثه سنگین و اسفبار مکه و منا، گفت: این حادثه غمبار از بی تدبیری و سوء مدیریت مسئولان حرمین شریفین است.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به حادثه سنگین و اسفبار مکه و منا، گفت: این حادثه غمبار از بی تدبیری و سوء مدیریت مسئولان حرمین شریفین است.

این مرجع تقلید در ابتدای جلسه درس تفسیر که در مسجد اعظم برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه منا، بیان کرد: سانحه سنگین و اسفبار مکّه و منا را به پیشگاه ولیّ عصر حضرت بقیّه الله(ارواح مَنْ سِواه فداه)، امت اسلامی و بازماندگان حادثه تلخ حجاز تسلیت عرض می‌کنیم. از ذات اقدس الهی تعالی ارواح جانباختگان و اجر جمیل بازماندگان را مسئلت می‌کنیم.

وی با بیان این‌که «کعبه که قبله مسلمانان و مطاف مسلمین است به عنوان بلد امین و منطقه امن معرّفی شده است» اظهار کرد: اگر حجاز، اگر مکّه، اگر آن سرزمین به برکت (أَطْعَمَهُم مِن جُوعٍ وَ آمَنَهُم مِنْ خَوْفٍ) متنعّم هستند، به وسیله این مطاف و قبله است و اگر مکّه به عنوان «بَلَد أمین» نامگذاری شد، به قداست این مطاف و قبله است.

وی با تاکید بر این‌که «مسئولیت صیانت از کعبه مسلمین باید بر عهده خود مسلمانان قرار بگیرد» اظهار کرد: مسئولان حجاز که نان قداست «بَلَد أمین» را به بهای ناامنی می‌خورند، شایسته و لایق حرم‌داری و حریم حرم را نگه‌داشتن نیستند، لذا بر امّت اسلامی لازم است، مسئولیّت صیانت قبله و کعبه مسلمین را به عهده بگیرند، تا از یوق استثمار و استکبار جهانی نجات پیدا کنند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اظهار امیدواری نسبت به بیداری امت اسلامی، سازمان‌های مدعی حقوق بشر را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد: سازمان‌هایی که داعیه حقوق بشر را داشته و دارند، فریاد برآورند و این حرامی‌ها را از حرم دور کنند و اداره حرم را به عهده مسلمانان جهان بسپارند، تا مسلمانان نه شاهد حادثه تلخ مکّه باشند و نه شاهد حادثه غمبار منا. به امید بیداری امّت اسلامی و موفّقیت احکام و حِکَم آیات و سُنَن الهی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زینب

      احسنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج