۲۴۸۹۴۵
۵۱۲۴
۵۱۲۴
پ

هر آن‌چه که باید درباره «اسپکتر» بدانید

عنوان فيلم مخخف مامور ويژه جاسوسي، تروريسم، انتقام و اعتراف‌گيري است که کاراکتر شروري به نام ارنست استاورو بلوفلد آن را رهبري مي‌کند

وب‌سایت ۷ فاز:


کارگردان: سم مندس؛ کارگردان فيلم قبلي جيمز باند، اسکاي فال که توانست به فروش ميلياردي دست پيدا کند درواقع اولين کسي است که پس از جان گلن دو فيلم پياپي از اين مجموعه را کارگرداني کرده. مندس کارگرداني فيلم‌هاي "زيباي آمريکايي"، "جاده رولوشنري"، "جار هد" و "Away We Go" را هم در کارنامه خود دارد.

نويسندگان: جان لوگان، نيل پرويس و روبرت ويد. پرويس و ويد نويسندگي همه فيلم‌هاي باند را از زمان "دنيا کافي نيست" برعهده داشته‌اند. لوگان با "اسکاي فال" وارد تيم نويسندگي شد، از کارهاي قبلي او مي‌توان به فيلم‌هاي "گلادياتور"، "آخرين سامورايي" "هوانورد" و "هوگو" اشاره کرد.

هر آن‌چه که باید درباره «اسپکتر» بدانید

بازيگران: دنيل کريگ، کريستوف والتز، لي سيدو، مونيکا بلوچي، ديو باتيستا، رالف فينس، بن ويشاو، نائومي هريس، جسپر کريستنسن، استفاني سيگمن، اندرو اسکات، روري کينر

تاريخ اکران در سينماهاي آمريکا: ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵

خلاصه داستان: نامه‌اي عجيب از گذشته، جيمز باند (دنيل کريگ) را به ماموريتي خطرناک در مکزيکو سيتي و سپس رم مي‌فرستد، جايي که او با لوسيا سيارا (مونيکا بلوچي)، بيوه زيبا و دست‌نيافتني يک جنايتکار مشهور آشنا مي‌شود. باند در طي ملاقاتي محرمانه از هويت واقعي سازماني شيطاني به نام اسپکتر پرده برمي‌دارد. در همين حين در لندن مکس دنباي (اندرو اسکات) رهبر جديد سازمان امنيت ملي، باند را مورد بازخواست قرار مي‌دهد و در پي يافتن ارتباط عمليات‌هاي او با MI۶ با رياست ام (رالف فينس) است. باند با حمايت ماني‌پني (نائومي هريس) و کيو (بن ويشاو) در پي يافتن مادلين سوئن (لي سيدو)، دختر دشمن قسم خورده‌اش آقاي وايت (جسپر کريستنسن) است و همين دشمن قديمي مي‌تواند کليد اصلي ماهيت شبکه جنايي اسپکتر باشد. مادلين به عنوان دختر يک آدمکش، باند را به شکلي درک مي‌کند که بيشتر اطرافيان او هيچ‌گاه نکردند.

با نفوذ هرچه بيشتر باند به قلب اسپکتر او رابطه‌اي شوم را ميان خود و دشمن مورد هدف‌اش با بازي کريستف والتز مي‌يابد.

محل فيلمبرداري : مکزيک، ايتاليا، اتريش، مراکش و استوديو پاينوود در بريتانيا.

کارگردان واحد دوم فيلمبرداري: الکساندر ويت. او قهرمانان ناشناخته صحنه‌هاي اکشن فيلم است. از ديگر کارهاي او مي‌توان به فيلم‌هاي "اسکاي‌فال"، "کازينو رويال"، "رابين هوود" ساخته ريدلي اسکات، "هويت بورن" و "مردان ايکس: فرست کلاس " اشاره کرد.

موسيقي متن: هنرمندي که وظيفه خطير ساخت موسيقي متن آخرين فيلم جيمزباند بر او محول شده هنوز نام خود را فاش نکرده، اما شايعات مي‌گويند که الي گولدينگ يا گروه ريديوهد اين کار را بر عهده گرفته‌اند.

S.P.E.C.T.R.E

هر آن‌چه که باید درباره «اسپکتر» بدانید

عنوان فيلم مخخف مامور ويژه جاسوسي، تروريسم، انتقام و اعتراف‌گيري است که کاراکتر شروري به نام ارنست استاورو بلوفلد آن را رهبري مي‌کند. جهان مخلوق ايان فلمينگ براي اولين بار در رمان "تاندربال" معرفي شد. استفاده از تمام ريشه‌هاي داستاني اين رمان در فيلمنامه اصلي براي کوين مک‌لوري تهيه‌کننده بسيار مشکل ساز بود، او در سال ۱۹۸۳ تاندربال را با نام "هرگز نگو هرگز" بازسازي کرد.

جيمز باند بازمي‌گردد

اسپکتر چهارمين حضور دنيل کريگ در نقش باند و در ادامه "کازينو رويال"، "ذره‌ي آرامش" و "اسکاي‌فال" است. پس از اولين حضور کريگ در مجموعه، اين اولين باري است که خانواده MI۶اي باند او را احاطه کرده‌اند:

ام (رالف فينس): رييس سازمان اطلاعاتي و امنيتي، گرث مالوري براي نقش تازه‌اش آماده مي‌شود.

کيو (بن ويشاو): ويشاو قرار است مدت زمان نسبتا زيادي از فيلم را به خود اختصاص دهد. تريلر فيلم نشان مي‌دهد که باند در ماموريتي بي‌سروته از کيو کمک مي‌گيرد.

ايو ماني‌پني (نائومي هريس): برخي از تماشاگران درباره جنبه‌هاي فمينيستي اسکاي‌فال صحبت مي‌کنند. هريس درباره فاز دوم کاراکتر ماني‌پني توصيح مي‌دهد که "اتفاقات رخ‌داده در اسکاي‌فال باعث شدند که او درباره حرفه‌اش و کاري که مي‌خواهد در مابقي روزهاي زندگي‌اش انجام دهد قضاوت کند. حالا او مي‌خواهد در مسيري جديد يک همراه و حامي باشد. نوعي بلوغ و ثبات در تصميمات او و شخصيت‌اش ديده مي‌شود."

بيل تنر (روري کينر): کينر از متحدان باند و رييس ستاد ام است. مايکل کيچن پيش از اين در "چشم طلايي" و "دنيا کافي نيست" و جيمز ويليرز در "تنها براي چشمان تو" در اين نقش حضور داشته‌اند.

يک کاراکتر شرور نام‌آشنا هم حضور خواهد داشت

آقاي وايت (جسپر کريستنسن): او پيش از اين به عنوان رابط در سازمان جنايي مرموز کوانتوم در "کازينو رايال" و "ذره‌اي آرامش" حضور داشته. با نگاه به تريلر فيلم توجه مي‌شويم که او با بدشانسي مواجه شده است و شايد کوانتوم از طريق يک مامور ويژه ديگر قرباني يک نقشه خصومت‌آميز شده باشد..

لي سيدو در نقش ماديلن سوئن بازي مي‌کند

هر آن‌چه که باید درباره «اسپکتر» بدانید

سوئن دختر آقاي وايت است، او به عنوان يک پزشک مشغول کار است، با نگاه به کتاب‌هاي محل کارش مي‌توان حدس زد که او يک روانشناس يا روانپزشک است. سم مندس او را کاراکتري "غمگين، متفکر، بي‌قرار و پيچيده" توصيف مي‌کند و مي‌گويد رابطه او با باند در اين فيلم مرکز ثقل ماجرا خواهد بود.

سيدو درباره کاراکترش مي‌گويد: " او يک دکتر است، يک کاراکتر بسيار حساس، باهوش و انساني." باند به دنبال اوست اما مادلين کاري به کار او ندارد. "باند واقعا نمي‌تواند او را داشته باشد. او با نگاه اول اغوا نمي‌شود و فريب نمي‌خورد. او مقاومت مي‌کند، او درواقع کاراکتر همتاي اوست، مستقل، قوي و باهوش. او به باند نيازي ندارد و منتظر نيست تا بدست او نجات پيدا کند."

مونيکا بلوچي در نقش لوسيا سيارا حضور دارد

بلوچي درباره کاراکترش اين‌گونه توضيح مي‌دهد: "او يک بيوه ايتاليايي با هزاران راز نگفته است. شوهرش کشته شده و او در حال به خطر انداختن زندگي خودش هم است. او از يک دنياي مردانه مي‌آيد اما زماني که بين آن‌ها نوعي ارتباط بوجود مي‌آيد و او متوجه نفوذ و قدرت زنانه‌اش مي‌شود به باند براي نجات زندگي‌اش اعتماد مي‌کند." مندس درباره اين کاراکتر مي‌گويد که "او شخصيتي به شدت اغواگر است، در زندگي واقعي و در فيلم." بنابراين آيا با يک فم فتال سر و کار داريم؟

هر آن‌چه که باید درباره «اسپکتر» بدانید

بلوچي در سن ۵۰ سالگي پيرترين "دختر باند" است. اين جايگاه پيش از اين توسط آنر بلکمن که در ۳۹ سالگي در نقش پوسي گالور در "انگشت‌طلا" بازي کرد اشغال شده بود. مائود آدامز هم در "اوکتاپوسي" ۳۸ ساله بود.

ديو باتيستا در نقش آقاي هينکس حضور دارد

هر آن‌چه که باید درباره «اسپکتر» بدانید

هينکس يکي از حرفه‌اي‌ترين آدم‌کش‌هاي اسپکتر است. اين بازيگر درباره کاراکترش توضيح مي‌دهد که "زماني که با سم {مندس} ملاقات کردم تنها دو سوال از او پرسيدم. يک اينکه آيا آقاي هينکس يک آدم کله خراب است و او جواب داد بله، او کله خراب است. سپس پرسيدم آيا او فرد باهوشي است؟ و جواب شنيدم که بله. اين همان چيزي است که من درباره آقاي هينکس دوست دارم. او خوش‌لباس و خوش‌رفتار است. من تنها براي جنگيدن با مردم اينجا نيستم. او نوعي شوخ‌طبعي ذاتي دارد. قطعا مي‌داند چگونه استعاره‌سازي کند."

کريستوف والتز در نقش فرنز اوبرهاوزر حضور دارد

هر آن‌چه که باید درباره «اسپکتر» بدانید

والتز در تريلر اسپکترمي‌گويد: "اين من بودم، جيمز. نويسنده تمام دردهايت." او بازيکن بزرگي در فيلم به حساب مي‌آيد و تا جايي که مي‌دانيم شرور اصلي داستان هم خود اوست.

چيز زيادي از اين کاراکتر نمي‌دانيم، با اين حال خالي از لطف نيست که اشاره کنيم نام اوبرهاوزر از يکي از داستان‌هاي کوتاه ايان فلمينگ به نام "اوکتاپوسي" مي‌آيد. هنس اوبرهاوزر در زمان نوجواني باند مربي اسکي او بوده و هميشه جاي پدر نداشته‌اش را پر مي‌کرده تا درنهايت در جنگ جهاني دوم کشته و بدن يخ‌زده‌اش سال‌ها بعد پيدا شد. داستان درباره اجراي عدالت براي قاتل اوست. هنوز مشخص نيست که چقدر از اين ماجرا را روي پرده نمايش ببينيم اما نمايي در تيزر فيلم، عکسي نيمه سوخته که به نظر نوجواني باند در کنار دوست هم‌سن وسال‌اش است نشان مي‌دهد. بنابراين شايد چيزي بيشتر از تنها نام او را در فيلم شاهد باشيم.

بسياري معتقدند که اوبرهاوزر همان بلوفلد است

بزرگترين تئوري توطئه‌آميزي که درباره اوبرهاوزر وجود دارد هويت واقعي او به عنوان مغزمتفکر اسپکتر، ارنست استاورو بلوفلد است (نقش او را در فيلم‌هاي قبلي دونالد پليسنس، تلي ساوالاس، چارلز گري و مکس فون سيدو بازي کرده‌اند). با اين حال والتز اين تئوري را رد مي‌کند: "اين کاملا دروغين است. اين شايعه در از فضاي مجازي شروع شد و فضاي مجازي هميشه نابودگر و مشکل‌ساز است. نام کاراکتر من فرنز اوبرهاوزر است." در عين حال والتز يکي از کت‌هاي معروف بلوفلدي را در تريلر فيلم بر تن کرده که مي‌تواند سرنخ مهمي باشد، يا شايد هم يک نشاني غلط.

استفاني سيگمن در نقش استرلا حضور دارد

کاراکتر که بسيار کم درباره او مي‌دانيم با اين حال او در دقايق ابتدايي اسپکر در مکزيک حضور دارد. ممکن است بعدا در صحنه‌هاي ديگر فيلم او را نبينيم، شايد چيزي شبيه به سيگار گرل با بازي ماريا گراتزيا کوکينوتا در "دنيا کافي نيست".

اندرو اسکات در نقش مکس دنبي حضور دارد

هر آن‌چه که باید درباره «اسپکتر» بدانید

بازيگر نقش موريارتي در سريال تلويزيوني شرلوک درباره نقش‌اش توضيح مختصري مي‌دهد: "او عضوي از دنياي جاسوسي است." او يکي از روساي تازه سازمان امنيت ملي است و هيچ علاقه‌اي به باند، ام يا سازمان اطلاعاتي بريتانيا ندارد. تريلر فيلم او را مردي حيله‌گر و توطئه‌چين نشان مي‌دهد.

دقايق ابتدايي فيلم در مکزيک مي‌گذرد

بنابر گفته‌هاي مايکل جي ويلسون "اين بزرگترين سکانس آغازيني است که تا به حال ساخته شده، شايد بزرگترين سکانس در ميان همه فيلم‌ها."
مندس دراين‌باره توضيح مي‌دهد که "قصد داشتم که تماشاگران را درست به مرکز يک فضاي بسيار بسيار خاص، مست‌کننده و غني پرتاب کنم. به هرگوشه که نگاه مي‌کنيد رنگ، جزئيات و سرزندگي مي‌بينيد. ما ماکت‌هاي مختلفي ساختيم، لباس‌ها خارق‌العاده‌اند و بناها همگي باورنکردني."

يک تعقيب و گريز ماشيني در رم اتفاق مي‌افتد

مکان ملاقات باند و لوسيا محل وقوع يک تعقيب و گريز بزرگ ماشيني ميان باند و هينکس است. مندس درباره اين صحنه توضيح مي‌دهد: "من عاشق ايده نبرد تن به تن اين ماشين خارق‌العاده (استون مارتين مدل دي‌بي810 ساخت سفارشي) با يک اتومبيل عالي ديگر (جگوار مدل سي‌ايکس75) هستم. اين يک بازي موش و گربه در خيابان‌هاي رم در شب است؛ با سرعتي بالا و ميان دوتا از سريع‌ترين ماشين‌هاي دنيا."

يک صحنه بزرگ ديگر هم در اتريش اتفاق مي‌افتد

هر آن‌چه که باید درباره «اسپکتر» بدانید

جايي که سوئن در کلينيک خود مشغول به کار است و باند براي کسب اطلاعاتي ارزشمند درحالي که هينکس درتعقيب اوست با سوئن ملاقات مي‌کند. يک تعقيب و گريز باند-هينکس ديگر در اين‌جا داريم که درواقع در دقايق مياني فيلم اتفاق مي‌افتد، هينکس اتومبيل‌اش را مي‌راند و باند به زحمت يک هواپيماي سبک را هدايت مي‌کند.

اتفاقات بزرگي در مراکش رخ مي‌دهد

اين آخرين لوکيشن فيلمبرداري در تابستان سال گذشته بود، نقطه اوج داستان و جزئياتي که به شکل سختگيرانه‌اي از فاش شدن آن‌ها جلوگيري شده در همين محل اتفاق مي‌افتند.

همچنين شاهد اتفاقاتي روي سقف يک قطار هستيم

در پيروي از بهترين سنت باند (صحنه‌اي که در فيلم‌هاي "از روسيه با عشق"، "زندگي کن و بمير"، "جاسوسي که من را دوست داشت" هم شاهد آن بوديم...)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج