۲۴۹۱۷۸
۵۰۶۳
۵۰۶۳
پ

تصاویر زیبا از دورترین سیاره منظومه شمسی

ناسا در آخرین مجموعه‌ای که از عکس‌ها و اطلاعات به دست آمده از پلوتو منتشر کرده، عکسی رنگی و بی‌نظیر از این سیاره دورافتاده در اختیار عموم گذاشته است.

وبسایت مشرق: ناسا در آخرین مجموعه‌ای که از عکس‌ها و اطلاعات به دست آمده از پلوتو منتشر کرده، عکسی رنگی و بی‌نظیر از این سیاره دورافتاده در اختیار عموم گذاشته است.

پلوتو روزگاری دورترین سیاره منظومه شمسی به‌شمار می‌رفت اما با تحقیقاتی که به‌وسیله تلسکوپ هابل انجام شد، این کره از مجموعه سیاره‌ها خارج و به‌عنوان یک «سیاره کوتوله» شناخته شد.

ویژگی این سیاره این بود که قمری نزدیک به ابعاد خود دارد و گاهی به‌ جای اینکه قمرش به دورش بچرخد، این سیاره اصلی است که به دور آن می‌چرخد و در واقع آنها ویژگی‌های یک سیاره را مشترکا دارند.

از اوایل سال جاری میلادی (بهمن ۱۳۹۳) که ناسا موفق شد به کمک فضاپیمای «نیوهورایزنز» یا «افق‌های نو» خود به نزدیکی این سیاره برسد، تاکنون عکس‌‌ها و اطلاعات شگفت‌انگیزی از این سیاره در اختیار جهان قرار داده اما عکس تازه منتشرشده حاصل تلفیق عکس‌های با کیفیت بالایی است که «نیوهورایزنز» در طیف‌های آبی، قرمز و فروسرخ گرفته است.

دانشمندان ناسا با ترکیب عکس‌های این سه‌طیف، موفق شده‌اند که تصویری بزرگ، با کیفیت بالا و رنگی از این سیاره بسازند که اطلاعات زیادی درباره سطح ناهموار آن و آب‌وهوای اعجاب‌آور این سیاره در اختیار ما می‌گذارد.

پیش از این، عکس‌های کیفیت بالای ارسال‌شده از پلوتو، کوه‌های یخ‌زده و اقیانوس‌های نیتروژن مایع و منجمد زیر سطحی و دیگر شگفتی‌هایی را که در دورترین نقطه منظومه شمسی و در نبود گرمای خورشید شکل گرفته‌اند برای ما نشان داده بود اما اکنون با استفاده از این تصویر رنگی با کیفیت بسیار بالا که با دقت ۱/۳ کیلومتر تفکیک شده است، می‌توان به رازهای بیشتری درباره اطلاعات زمین‌ و آب‌وهوا‌شناختی این سیاره پی برد که دانشمندان ناسا در حال تجزیه و تحلیل آنها هستند.

کیفیت این عکس آن‌قدر زیاد است که ناسا از بازدیدکنندگان دعوت کرده است در نمایشگرهای بزرگ روی آن زوم کنند و خودشان شاهد عجایب سطح دورترین سیاره باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج